Nummertoetsen flippen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntprsm
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-08 23:32
Beste,

Sinds een tijdje heb ik een probleem met het toetsenbord van mijn MacBook pro.

De letters op zich werken gewoon zoals het hoor, echter heb ik problemen met de nummers. Als ik op 1 druk gaat mijn volume omhoog. Als ik op 2 druk krijg ik 2>. Als ik op 3 druk krijg ik 3#. Als ik op vier druk krijg ik 4*. Als ik op op 5 druk krijg ik 5¨. Als ik op 8 druk komt er niets. Als ik op 9 druk wordt mijn tekst geselecteerd. Als ik de pijltjestoets naar rechts indruk krijg ik een !.

Ook de toetsenrij hierboven (functietoetsen?) doet rare dingen. Zo krijg ik wanneer ik op volume omhoog druk bijvoorbeeld een &.

Reeds geprobeerd: SMC en NVRAM resets, OS X reïnstallatie, toetsenbord eruit gehaald en gekuist.

Wanneer ik een extern toetsenbord aansluit (waarvan ik zeker weet dat het niet kapot is), werkt dit ook niet naar behoren. Echter doen andere toetsen daarbij vervelend (zo heb ik bij mijn extern toetsenbord geen problemen met de nummers, maar wel met de gewone letters).

Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik dit op moet lossen? Zit echt in zak in as.

MacBook Pro 15 inch early 2011.

Bedankt

Beste antwoord (via ntprsm op 29-11-2019 00:12)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt als een hardware defect. Als modifiers op het interne toetsenbord blijven hangen zal dat ook effect op een extern toetsenbord hebben, en ook bijv. via VNC. Via SSH zou je het probleem dan niet moeten hebben.

Wat je kan doen is het interne toetsenbord loskoppelen, en dan alleen een externe gebruiken ter controle.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Op welke taal staat je toetsenbord ingesteld? https://support.apple.com/kb/PH21564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntprsm
Input Source staat op Belgisch (daar heeft het ook altijd op gestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

ntprsm schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:23:
Input Source staat op Belgisch (daar heeft het ook altijd op gestaan).
Ik neem voor het gemakt dan ook even aan dat je een AZERTY toetsenbord hebt? Welk besturingssysteem heb je geïnstalleerd?

[ Voor 25% gewijzigd door TweakOverflow op 01-05-2016 21:13 ]

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntprsm
Azerty ja.

El Capitan 10.11.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
Probeer deze dan eens te wisselen naar QWERTY en na een reboot terug naar AZERTY? Dus AZERTY verwijderen en later weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntprsm
supersnathan94 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:47:
Probeer deze dan eens te wisselen naar QWERTY en na een reboot terug naar AZERTY? Dus AZERTY verwijderen en later weer terug zetten.
Even geprobeerd, helpt helaas niet. Denk ook niet dat het aan het ingestelde toetsenbord ligt aangezien hij bij QWERTY ook dubbele tekens geeft en dergelijke... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntprsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
http://en.key-test.ru

Misschien kan je kijken of er een toets blijft hangen (of niet werkt)

 

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt als een hardware defect. Als modifiers op het interne toetsenbord blijven hangen zal dat ook effect op een extern toetsenbord hebben, en ook bijv. via VNC. Via SSH zou je het probleem dan niet moeten hebben.

Wat je kan doen is het interne toetsenbord loskoppelen, en dan alleen een externe gebruiken ter controle.
Pagina: 1