Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Core M en Matlab

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ICEPower
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05-2016
Hallo,

Ik ben op zoek naar een ultrabook omdat ik veel moet reizen en vroeg me af hoe goed een Core M processor nu echt is. Ik ben niet echt op zoek naar iets dat heel krachtig is om op te gamen. Maar wel om mijn dagelijkse programma's op gebruiken.

...

Arduino, Python scripts, Matlab (De scripts zijn hiervoor niet ontzettend lang maar kunnen wel lang worden in de toekomst, ik begin volgend jaar aan mijn master burgerlijk ingenieur)
...

Qua prijs zou ik graag onder 800€ blijven, als het iets meer is kan ik het wel overwegen.
Gewicht (onder 1.6kg) en batterijduur vind ik ontzettend belangrijk. Ik heb al eens gekeken naar Asus Zenbook UX305CA en de reviews zeggen 8 uur ongeveer wat me genoeg lijkt.
...

Alvast bedankt voor alle hulp! :)

Beste antwoord (via ICEPower op 02-05-2016 01:46)

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Je kan eens zoeken in de Passmark, ik denk dat de CPUmark een goede indicatie geeft.
http://www.cpubenchmark.net/mid_range_cpus.html
Deze coreM https://www.cpubenchmark....-5Y70+%40+1.10GHz&id=2382 heeft CPUmark 3075

Ik doe hetzelfde soort werk wat jij wilt en heb eigenlijk nooit snelheidsproblemen.
Alleen hele logge programma's zoals VisualStudio of Word vergen (te) lange opstarttijden, al is daar volgens mij met hardware niet heel veel aan te doen.
Mijn 8 jaar oude laptop haalt een CPUmark van 976
Hier White Feather in "Nieuwe laptop als desktopvervanger" is een vergelijking met een vlot systeem (CPUmark 5275).

Als ik heel eerlijk moet zijn: ik denk dat je in de praktijk weinig gaat merken van iets mindere prestaties van een CoreM. Dat zeg ik hardop omdat mijn 8 jaar oude processor het zelfs al aardig goed doet.
Voor dat ene speciale geval maakt het ook niet veel uit of je 10 ipv 5 seconden op het resultaat moet wachten. Verdubbeling in snelheid gaat je echt veel geld, koeling en gewicht kosten.

Alle reacties

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Core M processoren zijn hele zuinige CPU's. Dit wordt deels bereikt door ze langzamer te maken. Afhankelijk van hoeveel CPU de scripts nodig hebben kan dit niet de ideale CPU zijn. Misschien moet je kijken naar een Core i CPU met een U-suffix. Die komen ook veel voor in ultrabooks en hebben wat meer rekenkracht dan een Core M.

Acties:
  • Beste antwoord

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Je kan eens zoeken in de Passmark, ik denk dat de CPUmark een goede indicatie geeft.
http://www.cpubenchmark.net/mid_range_cpus.html
Deze coreM https://www.cpubenchmark....-5Y70+%40+1.10GHz&id=2382 heeft CPUmark 3075

Ik doe hetzelfde soort werk wat jij wilt en heb eigenlijk nooit snelheidsproblemen.
Alleen hele logge programma's zoals VisualStudio of Word vergen (te) lange opstarttijden, al is daar volgens mij met hardware niet heel veel aan te doen.
Mijn 8 jaar oude laptop haalt een CPUmark van 976
Hier White Feather in "Nieuwe laptop als desktopvervanger" is een vergelijking met een vlot systeem (CPUmark 5275).

Als ik heel eerlijk moet zijn: ik denk dat je in de praktijk weinig gaat merken van iets mindere prestaties van een CoreM. Dat zeg ik hardop omdat mijn 8 jaar oude processor het zelfs al aardig goed doet.
Voor dat ene speciale geval maakt het ook niet veel uit of je 10 ipv 5 seconden op het resultaat moet wachten. Verdubbeling in snelheid gaat je echt veel geld, koeling en gewicht kosten.

Verwijderd

Eens je in je studie echt met zware en lange scripts begint te werken laat je die waarschijnlijk op een cluster van je uni draaien. Die kleine scriptjes draaiden we 10 jaar geleden ook al op veel minder krachtige cpu's.

Dus met die core M gaat het je zeker lukken enige minpunt is dat je misschien 1 sec langer zal moeten wachten op je buur die een zelfde generatie niet-M cpu heeft ;-)

Kijk in jouw geval vooral naar batterij, schermkwaliteit en budget ;-)