Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:00
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

budget 500

ik gebruik hem voornamelijk voor stedentochten gps en onderweg ernaar toe internetten wat al paar uurtjes is en onderweg naar werk in OV alleen al twee uur per dag.
dus eigenlijk zowat alleen browsen en map bekijken.

ik wil dus zo lang mogelijk doen op accu.
gps moet snel zijn.
Fijn beeld vooral in zonlicht moet hij goed af te lezen zijn. ik kom af van een oneplusone die aan zijn eind raakt. accu snel leeg en scherm amper meer te lezen in zon. Tenzij op vol maar dan gaat accu nog sneller leeg.
ik vind vooral het kale OS erg fijn zonder allerlei laagjes er overheen vam de fabrikant, kaal en simpel werkt erg fijn.

voordeel s6 vind ik de geweldige helderheid van het scherm alles springt eruit. lange accu duur zo niet langste.
Maar hij is wel al een dik jaar oud dus dat betekent nog max 1 grote Os update schat ik en dan stopt het. Samsung geeft anderhalf jaar update ondersteuning claimen ze zelf.

nexus 6p
nieuwste stand technieken, nog twee grote OS updates en snelle updates van google.
nadeel beeld niet zo fel en waarschijnlijk slecht te lezen in zon wat ik zo lees in reviews
overal lees je over fletser en geel beeld niet wat je van superamoled zou verwachten.
en wat ik gezien heb idd gelig wit en geen blauwig wit.

kortom ik kan maar niet kiezen...

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 01-05-2016 17:52 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Hangt er vanaf hoe belangrijk je het lezen van het scherm in zonlicht is voor jou.
Qua updates zit je goed bij de Nexus 6P. En de accuduur is even goed als
die van de S6.(volgens testen op gsmarena.com). Alleen al omdat het recenter is,
zou ik voor de Nexus 6P gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 01-05-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
nou ja goed leesbaar in ieder geval niets is zi irritant als hopeloos verdwaald zijn en je scherm niet kan aflezen waar je naartoe moet.
hoeft niet mooi te zijn maar het moet niet zo zijn dat ik eerst de schaduw moet opzoeken om scherm te kunnen lezen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 718373 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:01:
Hangt er vanaf hoe belangrijk je het lezen van het scherm in zonlicht is voor jou.
Qua updates zit je goed bij de Nexus 6P. En de accuduur is even goed als
die van de S6.(volgens testen op gsmarena.com). Alleen al omdat het recenter is,
zou ik voor de Nexus 6P gaan.
Je zou voor de 6P gaan omdat deze recenter is? Dat de S6 in iedere benchmark hoger eindigt, een beter en veel helderder scherm heeft en ook nog eens een stuk goedkoper is (nu ook nog 50 euro cashback) lijken mij eerder redenen om een toestel te kopen dan hoe recent het toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 16:16
Plat redenerend, heb je de snelle en meerdere updates ergens voor nodig? Moet het toestel nog 4 jaar mee? Heb je geen bezwaar in eventueel kinderziektes? Bij 3 keer Ja, neem de Nexus, zonder twijfel.

Echter, kom je met Nee's, dan moet je verder kijken of het het waard is.
Hier technisch e.e.a naast elkaar, let ook op de screen to body verhouding als je belang hecht aan het formaat in je hand.
http://www.phonearena.com...-S6/phones/9587,9524,8997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Na ook nog wat Samsung te hebben bekeken in de winkel ook de S7 viel me op dat het mooie heldere beeld al snel minder werd als je de helderheid van vol naar de helft of minder zette bv om energie te besparen. Het mooie ging er zo wel af.
Verder nog heel veel topics gelezen hier en eigenlijk heb ik nu zoiets van ik heb heel veel bekeken maar eigenlijk vond ik geen één toestel waarvan ik dacht dit is hem Aan alles zat wel een nadeel, of meerdere naast de voordelen.

Het is ene hoop geld en eigenlijk vind ik mijn eigen toestel nog steeds het fijnste ook qua interface.
Ook al heb ik hem dik anderhalf jaar en om dan 400 tot 600 uit te geven voor iest waarvan ik denk het gaat ipv yess

Nee dan wacht ik liever nog even. Ik heb net een extra powerbank 5000mha besteld en die neem ik wel mee. Als de zon schijn zet ik hem ik hem wel op volle helderheid dan moet die vast wel te lezen zijn vandaag ging het ook wel op het strand. Misshcien wordt het nog voller maar ik skip de aanbiedingen even en doe hier nog even mee.

Ok dat zeg ik nu :-)
Misschien denk ik er morgen of volgende week anders over en koop ik alsnog een S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Mijn persoonlijk advies zou zijn Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

De perfecte smartphone bestaat niet. Zowel de S6 als de 6P zijn toptoestellen, met elk hun goede eigenschappen.
Nog een tijdje wachten en vind je misschien een derde toestel die zowel kwa prijs als kwaliteit in je smaak valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shogunetto
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-01 16:26
Hi,

Heb nu een N6P, hiervoor S6 edge. S6 edge was voor mij het grootste fail van samsung en ik heb ze allemaal gehad, op s7 na.

Het ziet er wel mooi uit met gebogen randen maar daar blijft het ook bij. Touchwizz,slechte accu,edge gimmick waardoor ik veels tevaak dingen aanraakte terwijl dat helemaal niet de bedoeling was,enz hebben mijn leven zuurgemaakt.

Nexus 6p is voor mij zoals tweakers het ook zei,de android koning.

Accu is top notch,razend snelle gps. Het scherm is inderdaad minder dan S6 edge. In de zonlicht is hij ook moeilijker af te lezen dan s6,zelfs met full brightness maja voor mij is dat niet zo belangrijk.

Dusja,mijn advies is: Nexus 6p all the way baby
Pagina: 1