Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
nieuwe mobiele telefoon

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Basisdingen zoals, whatsappen, foto's maken, youtube video's kijken en internetten.
Echt spelletjes spelen ofzo doe ik nooit op mijn mobiel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen een iPhone SE 64gb (590 euro) of een Galaxy S7 (690 euro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Nadat vrijdag het scherm van mijn LG G2 gebroken is, ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon en twijfel tussen de iPhone SE en Samsung S7. Ik vind het formaat van de iPhone fijner (ik heb niet zulke grote handen), maar denk dat de Samsung S7 over het geheel een betere telefoon is. Ik wil vooral dat de telefoon gebruiksvriendelijk is en goede foto's maakt. Ik ga over een jaartje een halfjaar in het buitenland studeren en wil dan waarschijnlijk ook vaak met mijn mobiel foto's maken en niet de hele tijd een fototoestel meeslepen. Een goede batterijduur zou dus ook wel fijn zijn. Daarnaast zou ik het fijn vinden, als de telefoon lang mee kan gaan.
Ik weet dat de keuze tussen een iPhone en een Samsung ook vooral een kwestie van smaak is. Maar misschien dat jullie nog verschillen weten/opmerkingen weten, waar ik nog niet aan gedacht had. Of dat jullie nog andere suggesties hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Beide zijn vrij goede toestellen. Het is alleen, wat kies jij? En dan bedoel ik met name de software, want die is anders, het verschil zit 'm dan ook daarin. Heb je ooit met een iPhone gewerkt? Beviel dat toen? Je komt van een LG G2. De software daarop is gebaseerd op Android. Vond je dat prettig werken? Ik zou eens de winkel binnen stappen om beide eens van dichtbij te kunnen bekijken en voelen, zodat je dan kan ervaren hoe bijv. klein de iPhone is en bijv hoe mooi de display van de Samsung is?

De verschillen in functies zijn minimaal tussen beide toestellen, alhoewel de Samsung wel iets meer te bieden heeft qua functies. Sommige zijn overbodig, maar er zitten ook een paar tussen die echt handig kunnen zijn, maar of je deze ook gaat gebruiken? Voor wat jij er mee wilt doen, voldoen ze allebei wel. Als we verder kijken is de software en het formaat meer de bepalende factor.

[ Voor 35% gewijzigd door MysticX op 01-05-2016 16:33 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:02
Samsung levert na 2 jaar geen security updates meer uit. Dus heb je na 2 jaar gewoon een onveilige telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:18
pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:29:
Samsung levert na 2 jaar geen security updates meer uit. Dus heb je na 2 jaar gewoon een onveilige telefoon.
Dat mag je wel iets nuanceren.
Het klopt dat er geen software update meer wordt uitgebracht, maar om het dan "onveilig" te noemen klopt niet.
De update brengt meestal alleen maar nieuwe zaken mee in het de software met verbeteringen. Vaak nemen ze bugfixes mee, maar dat is ook alleen als er een probleem is.
Daarnaast is een iPhone daar niet heilig in want het is maar hoe jij je toestel gebruikt Als je op shady websites zit is daar een iPhone ook niet tegen bestand.
Daarnaast heb je ook nog het probleem van de "update-gate" of hoe je dit noemt en dat een iPhone trager wordt met elke update, waar een Android toestel veelal sneller wordt.

Maar problemen zoals een deadlock, heartbleed enz. updaten ze nog wel.

Ontopic:

Het verschil van gemak zit hem vooral in de software.

Ik persoonlijk heb een gloeiende hekel aan iPhone, omdat je voor alles iTunes nodig hebt om iets op je telefoon te krijgen. Dit is met bestanden, foto's, video's noem maar op, terwijl Android (Samsung nu dus) werkt als een USB-stick. Je plugt het in, je zoekt het juiste mapje, klik-en-klaar.
Verder adverteerde (ik weet niet of dit dus echt juist is ...) Samsung met de S7 dat het in lage licht omstandigheden goede foto's maakte zonder flits.
Daarnaast is Android een stuk gebruiksvriendelijker imo. Ik heb mensen in mijn omgeving (60+) die van iPhone zijn afgestapt en een Android toestel hebben gekozen.

[ Voor 30% gewijzigd door CuBras op 01-05-2016 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 13:46
Enkele redenen om voor iPhone SE te gaan:
- Handzaam formaat
- Goede camera achterkant
- Ondersteuning (updates)
- Snel
- Apple ecosysteem integratie
- Goedkoper

Enkele redenen om voor de Galaxy S7 te gaan:
- Beter scherm (scherper, helderder, contrastrijker)
- Snel
- Goede (al dan niet betere) camera achterkant en voorkant
- Draadloos opladen (als je dit handig vindt)
- Waterdicht

Het is inderdaad meer een kwestie van software, wat vind je fijner. Heb je misschien al Apple apparaten in huis? Dan is een SE een logische optie.
Touchwiz is de afgelopen jaren flink verbeterd en anders kun je altijd een andere launcher installeren.
Voor de basisdingen voldoen beiden, ik zou voor video's kijken wel voor de S7 gaan, maar dat is persoonlijk en ik weet niet hoeveel video's je kijkt op je smartphone.

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
CuBras schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:34:
[...]

Dat mag je wel iets nuanceren.
Het klopt dat er geen software update meer wordt uitgebracht, maar om het dan "onveilig" te noemen klopt niet.
De update brengt meestal alleen maar nieuwe zaken mee in het de software met verbeteringen. Vaak nemen ze bugfixes mee, maar dat is ook alleen als er een probleem is.
Daarnaast is een iPhone daar niet heilig in want het is maar hoe jij je toestel gebruikt Als je op shady websites zit is daar een iPhone ook niet tegen bestand.
Daarnaast heb je ook nog het probleem van de "update-gate" of hoe je dit noemt en dat een iPhone trager wordt met elke update, waar een Android toestel veelal sneller wordt.

Maar problemen zoals een deadlock, heartbleed enz. updaten ze nog wel.
Een telefoon met veiligheidslekken is een onveilige telefoon daar hoef ik niets in te nuanceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Android heeft op het gebied van security updates gewoon een groot probleem, het is te onzeker en het beleid van de verschillende fabrikanten loopt te veel uit één. Dat is bij Appel maar ook Microsoft vele malen beter geregeld. Zeker na het Stagefright debakel van vorige jaar zijn er steeds meer organisaties die Android toestellen niet zondermeer toelaten op hun netwerken of exchange omgevingen.

Nu is juist Samsung één van de Android fabrikanten die het schaamrood op de kaken mag hebben staan. Eén van de grootste fabrikanten op dit gebied die hun Security Update beleid nog altijd niet fatsoenlijk geregeld hebben. Steeds beloften doen over 2 jaar updates, maar de S7 heeft heeft bijvoorbeeld gruwelijk lang op security updates mogen wachten m.b.t. het eerder genoemd Stagefright en dit betreft hun vlaggenschip.

Het enige advies wat ik verder zou kunnen geven is, kijk welke Apps je wilt gebruiken en welk eco systeem deze biedt. Grote kans dat de apps bij beide beschikbaar zijn, is dat het geval, dan zou ik adviseren voor de iPhone te gaan vanwege de betere ondersteuning.

Wat betreft het trager worden van de iPhone na updates, zoals hierboven gesuggereerd wordt, dat kan inderdaad maar je bent dan wel een aantal versies verder. Dit is bij Android niets anders. Vanochtend nog met een Android toestel in handen gezeten waarbij ik mij weer heb moeten verbazen hoeveel (werk) geheugen Android en Apps innemen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:55
Ik ben net van de iPhone 6s naar de Galaxy s7 gegaan en heb er na 2 weken geen spijt van. Alleen al het prachtige scherm en de veel langere batterijduur zijn de overstap waard geweest. Ik heb inmiddels in zowel het Android ecosysteem als dat van Apple alle software gekocht dus dat maakte niet meer uit. Ik heb nu overigens wel de edge, niet zo praktisch maar wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
Nu kan ik niet in je portemonnee kijken, maar toen ik student was, was in buitenland studeren een vrij kostbaar iets (denk aan al dat bier, tikt aan hoor). Als ik zie wat je met de telefoon wilt doen zou ik beiden skippen en eens kijken naar een oneplus two, oneplus x of s6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
_Dune_ schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:52:
Android heeft op het gebied van security updates gewoon een groot probleem, het is te onzeker en het beleid van de verschillende fabrikanten loopt te veel uit één. Dat is bij Appel maar ook Microsoft vele malen beter geregeld. Zeker na het Stagefright debakel van vorige jaar zijn er steeds meer organisaties die Android toestellen niet zondermeer toelaten op hun netwerken of exchange omgevingen.

Nu is juist Samsung één van de Android fabrikanten die het schaamrood op de kaken mag hebben staan. Eén van de grootste fabrikanten op dit gebied die hun Security Update beleid nog altijd niet fatsoenlijk geregeld hebben. Steeds beloften doen over 2 jaar updates, maar de S7 heeft heeft bijvoorbeeld gruwelijk lang op security updates mogen wachten m.b.t. het eerder genoemd Stagefright en dit betreft hun vlaggenschip.

Het enige advies wat ik verder zou kunnen geven is, kijk welke Apps je wilt gebruiken en welk eco systeem deze biedt. Grote kans dat de apps bij beide beschikbaar zijn, is dat het geval, dan zou ik adviseren voor de iPhone te gaan vanwege de betere ondersteuning.

Wat betreft het trager worden van de iPhone na updates, zoals hierboven gesuggereerd wordt, dat kan inderdaad maar je bent dan wel een aantal versies verder. Dit is bij Android niets anders. Vanochtend nog met een Android toestel in handen gezeten waarbij ik mij weer heb moeten verbazen hoeveel (werk) geheugen Android en Apps innemen. updates
Lekker een custom rom installeren nergens geen last van prima snelheid, wat betreft security updates 2 jaar geleden sprak niemand hierover en nu is het zo'n hot item. Wat je ook gebruik computer mobiele telefoons, alles is te kraken. Ik zou mijn eigen daar niet zoveel zorgen om maken. Als banken zouden vinden dat een mobiele app voor hun diensten niet goed zou werken, dan hadden ze deze al lang terug getrokken.Nogmaals niets in deze wereld is veilig. alles is te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoeveel mensen hebben kennis en kunde om een custom ROM te installeren, dat zijn er in verhouding maar weinig. Omdat ik support moet geven in een BYOD omgeving zie ik veel langs komen, maar bijzonder weinig custom ROM's.

Daarnaast worden custom ROM's ook niet altijd als veilig gezien. Security technisch is dat dus niet echt een goede keuze. Het is nu juist dat je met custom ROM's weer te veel zelf kunt rond klooien.

...maar ik geloof dat we (ik) afdwaal. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesinsher
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02-2023
Voor jouw doeleinden voldoen beide toestellen.

De Galaxy S7 is weliswaar duurder, maar is ook op de meeste vlakken op een aantal niveau's hoger kwa wat het bied. Persoonlijk kies ik de Galaxy S7. En als accuduur niet een PRE is, dan is de Galaxy S6 ook een beduidend betere keus dan de iPhone SE kwa wat het te bieden heeft.

Redenen om voor de iPhone SE te gaan:

- Redelijke accu
- Apple eco systeem
- goede camera aan de achterkant (selfie camera is niet al te best)
- extreem snelle telefoon
- Klein
- Goedkoop
- iPhone 5(s) accessories werken er ook mee (dus ook goedkoop)
- Zeer gemakkelijk in gebruik

Redenen om voor de Galaxy S7 te gaan:

- Uitmuntende accu
- 1 van de beste cameratelefoons, of niet de beste
- Schitterend scherm dat ongeacht welk weersomstandigheid dan ook zeer gemakkelijk af te lezen is
- Kan tegen wat water
- extreem snelle telefoon
- Ontzettend hoge belkwaliteit
- Zeer gemakkelijk in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marteltor schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:58:
Nu kan ik niet in je portemonnee kijken, maar toen ik student was, was in buitenland studeren een vrij kostbaar iets (denk aan al dat bier, tikt aan hoor). Als ik zie wat je met de telefoon wilt doen zou ik beiden skippen en eens kijken naar een oneplus two, oneplus x of s6.
Ik heb inderdaad ook naar de S6 gekeken, maar wil graag zo lang als mogelijk doen met mijn mobiel. Ik dacht daarom dat het misschien wat handiger was om iets meer uit te geven voor het nieuwe model, omdat deze waarschijnlijk minder snel trager wordt en uitgebreid kan worden met micro sd. Of denk jij dat de S6 ook nog wel lang genoeg mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:52:
Oke, ik heb hier denk ik te weinig verstand van en het Stagefright lek is mij een beetje ontgaan. Is dit echt iets waar ik last van kan hebben en wat zijn de risico's dan zoal van de slechtere security updates. Ik ben in dit soort dingen best wel naief en verwacht niet echt dat ze mijn mobiel gaan hacken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Met iPhone SE heb je de SoC en camera van Apple's huidige vlaggenschip (iPhone 6s) voor behoorlijk wat minder geld. Daarvoor krijg je een ouder industrieel ontwerp met een minder goed scherm. Accuduur is in meerdere recensies als uitstekend gebleken. Qua software is iOS een 'nettere' ervaring, met gegarandeerde updates voor drie jaar (of langer) en een gebruiksvriendelijke ervaring.

De Galaxy S7 lijdt onder Samsung's TouchWiz opsmuk en duplicatie van apps en services (zowel Google en Samsung) en, zoals reeds aangegeven, een veel kwetsbaarder Android systeem met de nodige privacy- en veiligheidsgebreken en vaak uitgestelde ondersteuning, dat bovendien meestal ook nog van korte duur is. Enkele updates over een jaar of wellicht twee en that's it.

In mijn ervaring gaan iPhones gewoonweg langer mee dan veel (meestal goedkopere) Android toestellen. De afgelopen twee of drie jaar heb ik in m'n omgeving nooit echte klachten over vertraging na systeemupdates gehoord. Mijn dochter heeft een iPod touch 5 (met A5 SoC uit 2011) dat 't huidige iOS 9 nog behoorlijk goed weet te draaien – zeker niet bijzonder vlot, maar allerminst traag of stroperig.

Een Android toestel met (flink) verouderde software is steeds kwetsbaarder voor misbruik; bezoek een verkeerde site en malware kan zijdelings worden geïnstalleerd. Het is een gegeven dat Android in de praktijk veel vaker doelwit is van malware, ondermeer omdat fabrikanten hun toestellen qua software updates laten vallen na een jaar (of soms twee) i.t.t. eerder gemaakte beloftes. De veiligheidsproblemen of kwetsbaarheden worden bekend en daarop actief uitgebuit, terwijl fabrikanten hun oudere toestellen laten vallen. Je hoeft niet lang te zoeken op 't web om uitvoerige analyses van deze nare situatie te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Beveiliging vind ik zwaar "over rated" Er wordt een probleem van gemaakt terwijl niemand een bewijs kan leveren dat er op grote schaal problemen zijn geweest met veiligheid.

Apple is beter en Android moet daar echt van leren maar in de praktijk heb ik nog niet gelezen waarbij een veiligheidslek tot problemen heeft geleid. Dus het is een beetje bangmakerij.

De S7 wordt in ieder geval met bijna maandelijkse security updates bijgehouden. Ik zit nu op April.

TS moet zelf gewoon op een rijtje zetten wat hij belangrijk vind. Punten zijn hierboven al aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
Garret1410 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:14:
Beveiliging vind ik zwaar "over rated" Er wordt een probleem van gemaakt terwijl niemand een bewijs kan leveren dat er op grote schaal problemen zijn geweest met veiligheid.

Apple is beter en Android moet daar echt van leren maar in de praktijk heb ik nog niet gelezen waarbij een veiligheidslek tot problemen heeft geleid. Dus het is een beetje bangmakerij.

De S7 wordt in ieder geval met bijna maandelijkse security updates bijgehouden. Ik zit nu op April.

TS moet zelf gewoon op een rijtje zetten wat hij belangrijk vind. Punten zijn hierboven al aangegeven.
Je kop in het zand stekken is altijd de beste optie. Wat je niet ziet is er ook niet toch? Ik heb trouwens ook nog nooit van problemen gehoord https://www.google.nl/web...UTF-8#q=android%20malware 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 07:37
pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:29:
Ja, kom bashen.. klok/klepel stagefright..
Apple lover :((

Het Stagefright gebeuren is inmiddels wel opgelost volgens mij, met een S7 zou je er, voor zover bij mij bekend, sowieso geen last van hebben.

Onlangs had Apple weer zoveel onveilige apps in de store staan die de gegevens van de gebruikers naar de uitgever van die apps stuurde! Apple is vwb beveiliging ook steeds vaker in het nieuws, er is vast en zeker ook een reden dat de verkopen zo teruglopen!
En zie eens: http://www.theregister.co.../acedeceiver_ios_malware/
Bij Apple begint het nu ook, alles met een OS en internetconnectie wordt ooit de dupe.

Wil je veiligheidsgarantie? neem geen toestel.

Kies gewoon wat je goed bevalt qua software en laat je niet gek maken door iemand die graag Apple promoot. Test ze beiden in de winkel.

Jij moet er mee werken en kies daarom wat jij fijn vindt. Die onveilige telefoon valt wel mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 02-05-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Gadgeteer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:57:
[...]

Ja, kom bashen.. klok/klepel stagefright..
Apple lover :((

Het Stagefright gebeuren is inmiddels wel opgelost volgens mij, met een S7 zou je er, voor zover bij mij bekend, sowieso geen last van hebben.

Onlangs had Apple weer zoveel onveilige apps in de store staan die de gegevens van de gebruikers naar de uitgever van die apps stuurde! Apple is vwb beveiliging ook steeds vaker in het nieuws, er is vast en zeker ook een reden dat de verkopen zo teruglopen!
En zie eens: http://www.theregister.co.../acedeceiver_ios_malware/
Bij Apple begint het nu ook, alles met een OS en internetconnectie wordt ooit de dupe.

Wil je veiligheidsgarantie? neem geen toestel.

Kies gewoon wat je goed bevalt qua software en laat je niet gek maken door iemand die graag Apple promoot. Test ze beiden in de winkel.

Jij moet er mee werken en kies daarom wat jij fijn vindt. Die onveilige telefoon valt wel mee.
Wie heeft het hier over stagefright? Ik niet in ieder geval. Ik zeg alleen dat Samsung na 2 jaar geen security updates geeft. Aangezien 1 van de eisen van TS is dat de telefoon lang meegaat. Zowel in Android als in iOS zullen in toekomst security issues gevonden worden. Het verschil is alleen dat Apple die na 2 jaar nog wel dicht en Samsung niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
pacificocean schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:25:
[...]

Wie heeft het hier over stagefright? Ik niet in ieder geval. Ik zeg alleen dat Samsung na 2 jaar geen security updates geeft. Aangezien 1 van de eisen van TS is dat de telefoon lang meegaat. Zowel in Android als in iOS zullen in toekomst security issues gevonden worden. Het verschil is alleen dat Apple die na 2 jaar nog wel dicht en Samsung niet meer.
Lees even iets terug, daar noemt iemand Stagefright.
Security issues heb je ook op een PC, is voor velen nooit reden geweest om geen Windows PC te nemen.

Als security de enige reden is om jezelf te laten betuttelen met een OS waarbij je gewoon veel vrijheid opgeeft, kies vooral een Apple product.

Ik geef in mijn post aan dat TS gewoon in een winkel moet gaan testen om aan te voelen wat hij prettig vindt en dat hij dat security geroep niet al te veel moet laten meetellen. Een beetje opletten wat je doet moet je met ieder OS, je ben in Android echt niet verplicht om al je gegevens erin te zetten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Gadgeteer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:32:
[...]

Lees even iets terug, daar noemt iemand Stagefright.
Security issues heb je ook op een PC, is voor velen nooit reden geweest om geen Windows PC te nemen.

Als security de enige reden is om jezelf te laten betuttelen met een OS waarbij je gewoon veel vrijheid opgeeft, kies vooral een Apple product.

Ik geef in mijn post aan dat TS gewoon in een winkel moet gaan testen om aan te voelen wat hij prettig vindt en dat hij dat security geroep niet al te veel moet laten meetellen. Een beetje opletten wat je doet moet je met ieder OS, je ben in Android echt niet verplicht om al je gegevens erin te zetten hoor.
Je quote mij. Dus neem ik aan dat je op mij reageert. Natuurlijk weet ik dat iemand anders het daarover had, maar quote mij dan niet. Ik geef alleen de risico's aan die er zijn als je langer met telefoon wil doen. Je kan veiligheid inderdaad bagatelliseren. Het kan alleen wel vervelend zijn als je hierdoor net die mooie foto's kwijt raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
pacificocean schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Je quote mij. Dus neem ik aan dat je op mij reageert. Natuurlijk weet ik dat iemand anders het daarover had, maar quote mij dan niet. Ik geef alleen de risico's aan die er zijn als je langer met telefoon wil doen. Je kan veiligheid inderdaad bagatelliseren. Het kan alleen wel vervelend zijn als je hierdoor net die mooie foto's kwijt raakt.
Jij legt de grootste nadruk op dat veiligheids gedoe. Zolang je blijft opletten wat je doet, is er niets aan de hand. Installeer alles wat los en vast zit of klik op alles wat je ziet, dan gaat het vast een keer mis.. Net als op een desktop of laptop.
Dat je een voorkeur hebt is best, heeft iedereen. Maar overdrijf dan in ieder geval niet zo. Ik heb verschillende toestellen in huis die ouder zijn dan die 2 jaar. Al die toestellen werken nog steeds zonder dat er ooit iets is voorgevallen door een probleem met de beveiliging, foto's staan er ook nog allemaal op.

Je laat het lijken alsof je met een iPhone niets kan gebeuren maar dat is natuurlijk je kop in het zand steken. Dat de kans met een iPhone iets lager is, zal best (dat duurt zijn tijd), daarentegen geef je met zo'n apparaat ook een stukje vrijheid weg, noem dat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eerst android gehad. Daarna ben ik voor iOS gegaan omdat mijn android telefoon gewoon NIET geupdate werd. En dan had ik een merk dat bekend stond om nette updates (motorola). Voor mij komt android er niet meer in mijn broekzak totdat ze:
-Beveiliging fixen
-Gewoon normale updates fixen (marshmellow etc)
-Privacy fixen
-Er geen troep/meuk op mijn telefoon meer zit.

De persoon die klaagt over iTunes.... kom op man, het is 2016. Je hebt WiFi. Neem een STACK of dropbox of iets anders en zet het daar op. Man man man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ik heb de camera van de s7 bij een collega mogen testen en die is echt goed. Zelfs bokeh is mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Hey, even iets anders qua opties.

Ik heb twee vrienden (die elkaar niet kennen) die allebei een Moto G3 hebben. Ze roemen beiden de goede camera en de lange accuduur.

Okay, hij heeft niet het allerbeste scherm, maar het is goed genoeg.

Verder is het toestel degelijk en gebruikt Motorola een clean Android install met een paar hele kleine toevoegingen.

En je hebt 'm al voor €200. Ik hoor dat de nieuwe versie 17 mei wordt aangekondigd, dus...

Of kunnen de Tweakers hier mij overtuigen van het feit dat je echt beter een S7 of een iPhone moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 17:11
Naar mijn mening is de S7 het beste toestel dat er op dit moment is, maar dat heeft grotendeels ook met voorkeur te maken.
Aan de reacties kan je zien dat het kamp verdeeld is, beide zijn goede toestellen.

Het grote nadeel aan Apple vind ik iTunes.
Grote nadeel aan de S7 is de prijs. iPhones houden ook langer hun waarde vast.

Verder moet TS kijken waar hij gaat studeren. Zijn het de kalme straten van Ierland of de bergen tijdens het regenseizoen in Azië?
In het laatste geval zou ik voor een waterdichte telefoon of een goedkoop toestel gaan. In het eerste geval een telefoon die tegen pils kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Arachas schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:57:
Hey, even iets anders qua opties.

Ik heb twee vrienden (die elkaar niet kennen) die allebei een Moto G3 hebben. Ze roemen beiden de goede camera en de lange accuduur.

Okay, hij heeft niet het allerbeste scherm, maar het is goed genoeg.

Verder is het toestel degelijk en gebruikt Motorola een clean Android install met een paar hele kleine toevoegingen.

En je hebt 'm al voor €200. Ik hoor dat de nieuwe versie 17 mei wordt aangekondigd, dus...

Of kunnen de Tweakers hier mij overtuigen van het feit dat je echt beter een S7 of een iPhone moet nemen?
17 mei is over een weekje. Ik zou wachten op de nieuw versie mocht je hem heel graag willen hebben. Wat ga je er vooral mee doen? Als het de basic dingen zijn, voldoet hij prima hoor.

Wat ga je er mee doen? Als het alleen de basic dingen zijn, voldoet het zeker wel.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Laat ik even duidelijk zijn: ik probeer niet de thread te hijacken. Ik dacht dat het voor de TS een nuttige vraag kon zijn.

Aangezien de TS aangaf dat hij dit zou gaan met zijn telefoon:
Basisdingen zoals, whatsappen, foto's maken, youtube video's kijken en internetten.
Echt spelletjes spelen ofzo doe ik nooit op mijn mobiel.
Dan komt dat overeen met mijn eigen behoefte (behalve dat ik wel echt graag een fatsoenlijke camera wil) en dus leek me dat relevant hier.

Dus, TS... wat dacht je van een Moto G? 200 euro en je bent klaar, kun je met een goedkope sim only verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 14:16
Dit is wel heel kort door de bocht.

Scherm Moto G is goed voor de prijs, maar beduidend minder dan de S7.

Processor Moto G is 'okay'. Hij voert de taken uit, doet het redelijk snel, prima om mee te werken. Maar niet 'snappy' als de S7. Zeker in verloop van tijd gaat dat een rol spelen bij telefoons.

Camera's kunnen we kort over zijn, S7 veegt de vloer aan met de moto G.

Verder heeft de S7 nog bonuspunten op het gebied van echte flagship functies, vingerafdrukscan, NFC enz.

Als de TS het niet hoeft te laten liggen om 500 euro prijsverschil, is een S7 een duidelijke upgrade in gebruikersgemak van een apparaat dat je 2 jaar lang dagelijks gebruikt. Ook als je niet games speelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Nieuwe Moto G4 is zojuist aangekondigd:

https://motog3.com/moto-g4/

Gaat het nog steeds op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante toestelen en een interessante prijs.(hoewel, dit laatste ook afhangt van de prijzen in Europa.)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
pacificocean schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:39:
[...]

Een telefoon met veiligheidslekken is een onveilige telefoon daar hoef ik niets in te nuanceren.
Jazeker mag je dat wel nuanceren :)

Je kan met custom roms genoeg problemen oplossen. Je krijgt niet zoals bij Apple updates die je apparaat trager en trager maken (zelf ervaring mee, en op het werk uitgerold, 200 stuks).

Alles heeft zijn voor en nadelen. Uiteindelijk komt het neer op het software systeem.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:36:
Interessante toestelen en een interessante prijs.(hoewel, dit laatste ook afhangt van de prijzen in Europa.)
200 en 250. Ik overweeg sterk een plus aan te schaffen, zodra hij uitkomt.
Pagina: 1