tips voor radiator gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 22:10

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik ben op zoek naar een radiator voor mij waterkoelings project. waar kan ik het best zo'n ding van daan halen, ik zat te denken aan zo'n ding van een koelkast 75x60cm oid, kan je die op de stort vinden ?, ga dat niet zelf van een oude koelkast slopen met al die rotzooi erin.

ander idee is een kleiner formaat omgeveer 250x120 zodat het in de kast past. in wat voor dingen zijn die te vinden, auto ? en kan je zo ding bij de sloop of garage vinden ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
koelkastradiatoren zijn moeilijk te vinden omdat koelkasten tegenwoordig allemaal verwerkt worden ipv bij het vuil.

je kan radiatoren kopen bij overklokwinkels, ocshop zal wel wat hebben en anders zoek je wat op internet bij online winkels. deze dingen zijn wel duur.

je kan bij een autosloop goedkoop (25 piek ofzo) radiatioren uit auto's halen. Deze passen moeilijk in je kast (met een hele zijkant eruit waarschijnlijk wel) maar je kan ze natuurlijk ook kleiner maken als je een beetje technisch bent (zaag vast kan houden)

of je houdt hem buiten je kast.

succes :)

Verwijderd

je kan het beste een kachelradiateur uit een auto nemen en dan het liefst een koperen(koelt beter dan een aluminium)
Die zijn klein en daar kan je makkelijk een ventilator op plaatsen en er zitten maar twee pijpjes aan.

Verwijderd

Ik zou inderdaad maar naar de autosloop gaan, een radiator van een airco is ook erg klein.

Verwijderd

nee die zijn ook groot (ik ben radiateurmaker van beroep)

Verwijderd

Ik ga voor mijn radiateur eens bij een brommersloperij kijken... er zijn zat brommers met waterkoeling en die moeten wel klein zijn. Misschien kun je daar ook eens kijken.

Grtz Tiger1

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Weet er iemand een manier om je processor gewoon tegen je huisradiator te plakken? Wordt je huis ook meteen lekker warm. Scheelt je nog aan gas ook!

Voordat zo'n radiator warmteverzadigt is...

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Zo'n radiator uit een sloopauto werkt prima.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f_b/rad.ma.JPG

Verwijderd

gewoon een raditor uit een kleine auto halen. Volgens Realgamer zijn die van Seat Ibiza's wel leuk te gebruiken. Met een beetje mazzel kan je hem nog in je kast zetten ook nog :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
lol digital nou wat je kan doen is je cv weggooien (de pomp houden) en in plaats daarvan je koelblok plaatsen. dan verwarm je je hele huis met je comp.

;)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ga nooit in een radiatoor van een koelkast zagen !!! hier zit gas in en dat spuit eruit ! A gas is volgens mij niet goed voor jou ! B gas breekt de ozonlaag af !!! C radiator is niet makkelijk te gebruiken ! Ga gewoon naar auto sloop ! neem klein autootje.. en slopen die zooi ! Bouw m niet in je kas.. want t doel van waterkoeling is dat je de warmte afvoert buiten je kast en het daar laat afkoelen ! je kan m wel tegen je kast schroeven !
Pagina: 1