Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hikvision camera's en Ziggo Ubee modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:54
Ten einde raad wend ik mij tot hopelijk diegene die hier wat meer kijk op hebben.....

Situatie:

Ik heb een Ubee modem van ZIggo en sinds een paar weken half tot niet meer werkende Hikvision camera('s).
Ziggo heeft een paar weken geleden allerlei updates en werkzaamheden uitgevoerd en sindsdien heb ik problemen.
Ik heb een Hikvision 1,3MP camera hangen die gevoed wordt door een PoE+ injector en hij zit rechtstreeks in het ZIggo modem.

De camera tool voor windows, SADP, gebruik ik om wijzigingen in IP-adres en poort door te voeren en daarin kun je ook zien of de camera online is.
Na een reboot van het modem komt de camera, laat ik voorzichtig zijn, in zo'n 70% van de tijd online.
Hij is dan zichtbaar in SADP en door op het IP-adres in die tool te clicken opent de webinterface en kan ik inloggen.

Na een paar minuten, ongeacht wat ik doe, gaat de camera offline en komt met geen mogelijkheid meer online.
In SADP komt hij wel in zicht maar verdwijnt ook daar weer net zo snel na een druk op de refresh button.

Inmiddels allerlei scenario's doorlopen maar het lek komt niet boven.

Ik heb het modem gereset naar fabrieksinstellingen (Meermaals)
Ik heb de camera gereset naar fabrieksinstellingen (Meermaals)
Ik heb de PoE+ injector er tussen uit gehaald en de AC adapter aangesloten
Ik heb andere LAN kabels geprobeerd
Ik heb de 15mtr kabel van Ziggo naar mijn switch op de 1e verdieping geprobeerd

NIETS werkt.... :'(

Gisteren een 3MP versie van Hikvision overgenomen en die geprobeerd.
Exact hetzelfde verhaal als hierboven.

Zojuist modem weer paar keer gereset (ook stekker er half uur uit gehad)
SADP vind camera 1 en die is benaderbaar voor 4 minuten en staat weer volledig vast
Camera 2 komt af en toe in zicht maar is NIET benaderbaar.

Nu komt ''the fun part''..... Er hang aan de andere zijde van het huis een 1,3MP Foscam camera en die heeft 0, nergens niks geen last van... 8)7

Ik heb al meerdere mailwisselingen gehad met Hikvision zelf maar die zijn baggertraag, heb al een week niets vernomen.

De leverancier van de camera's gesproken en die heeft het ook bij Hikvision neergelegd maar is zelf op vakantie dus dat gaat ook wel even duren.

Ik denk dat ik alles heb uitgesloten op het Modem na, en zoals gezegd sinds Ziggo heeft lopen ''rommelen'' ligt de camera plat.
Ik heb ook Ziggo daarop aangesproken en ik scheen de zoveelste te zijn die zich had gemeld hiervoor.

Maarja... Hoe kan Ziggo invloed hebben op Hikvision en niet op Foscam..... Ik ben ondertussen wel uitgespeurd en naarstig op zoek naar wat tips!

Alle hulp is welkom.

TIA

Alle reacties

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
En als je het modem er eens tussenuit trekt en daar een switch tussen zet. Is alleen om te zien wat er dan gebeurd, buiten de porten van het modem om.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd.

En verder, Ubee heeft nogal wat modems gemaakt en Hikvision geheid meerdere IP-cams. Geef eens exacte modelnrs.

Oslik blyat! Oslik!

• ScooBY_DoO
Paddywacker schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:26:
En als je het modem er eens tussenuit trekt en daar een switch tussen zet. Is alleen om te zien wat er dan gebeurd, buiten de porten van het modem om.
Interessante benadering....

Als ik het modem vervang door een switch dan zijn en blijven beide Hikvisions zichtbaar in de SADP tool.

De Foscam camera is niet te vinden in zijn eigen tool.

• ScooBY_DoO
dion_b schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:45:
Idd.

En verder, Ubee heeft nogal wat modems gemaakt en Hikvision geheid meerdere IP-cams. Geef eens exacte modelnrs.
Ubee modem is model EVW321B

Hikvision 1 is model DS-2CD2112F-I

Hikvision 2 model is DS-2CD2132F-IS

Dit alles draait in een windows 10 omgeving

• Paddywacker
Die foscam cams ken ik niet, maar ook die zal je vast via het opgegeven ip-adres kunnen benaderen, net als de hikvisions. Dus gebruik die tool(s) eens niet en benader ze alleen via ip.

Wat ik wel er vreemd vind is, als alles op een switch zit, je ineens de ander niet meer ziet. Maar dat zo misschien wel eens aan die tool kunnen liggen.

Ik zou het dus alleen d.m.v. het ip-adres proberen.

En werkt het via iVMS wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Paddywacker op 02-05-2016 00:07 ]

• ScooBY_DoO
Via IP is geen enkele camera te benaderen op het moment dat er een switch tussen hangt ipv het modem.

Geen verbinding met internet ----> geen verbinding in internet explorer.

Ivms heb ik niet veel ervaring mee maar ook daarin geen enkele sjoege. Het staat toevallig wel geinstalleerd.

[ Voor 24% gewijzigd door ScooBY_DoO op 02-05-2016 00:20 ]

• Paddywacker
Installeer eens chrome dan, zodat je kan troubleshooten... want via een ip -adres moet je gewoon kunnen inloggen. Kan je de camera's wel pingen? Zo niet, dan moet er iets fout zijn in je configuratie.

iVMS is ook een simpel programma en daar kan je gewoon de camera's toevoegen. Daar MOET je echt de cam's kunnen zien. De juiste gegevens in iVMS ingeven en gaan met die wel bekende banaan :)

• ScooBY_DoO
De switch komt uit het netwerk, het zou mogelijk zijn dat omdat die er tussenuit is dat de Foscam niet te vinden was. Zou niet logisch zijn mijnerzijds maargoed...

De foscam is prima te pingen.

De ene Hikvision is het ene moment wel te pingen en 5 seconden later weer niet....

Ik weet niet wat Chrome hier nog kan betekenen? Staat erop maar ik kan er net zoveel mee als IE

De huidige configuratie heeft ook gewoon maandenlang prima gewerkt.

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 14:58

DJVG

Gewoon DJVG

Is IPv6 door Ziggo geactiveerd? Toen ik IPv6 i.c.m. een Hikvision cam gebruikte werd die na een tijdje (enkele minuten) onbereikbaar en kon ik hem niet configueren. IPv6 tijdelijk uitschakelen loste het probleem voor mij in zijn geheel op.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ScooBY_DoO schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:43:
[...]

Ubee modem is model EVW321B

Hikvision 1 is model DS-2CD2112F-I

Hikvision 2 model is DS-2CD2132F-IS

Dit alles draait in een windows 10 omgeving
OK, duidelijk.
ScooBY_DoO schreef op maandag 02 mei 2016 @ 00:19:
Via IP is geen enkele camera te benaderen op het moment dat er een switch tussen hangt ipv het modem.

Geen verbinding met internet ----> geen verbinding in internet explorer.

Ivms heb ik niet veel ervaring mee maar ook daarin geen enkele sjoege. Het staat toevallig wel geinstalleerd.
Alleen een switch? Dan heb je ook geen DHCP-server, dus krijgen de apparaten geen IP. Lijkt me niet gek dat het dan niet werkt zoals je zou willen. Heb je toevallig een losse router? (zelfs een behoorlijk oude?) Hang die er even tussen ipv de switch.
DJVG schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:01:
Is IPv6 door Ziggo geactiveerd? Toen ik IPv6 i.c.m. een Hikvision cam gebruikte werd die na een tijdje (enkele minuten) onbereikbaar en kon ik hem niet configueren. IPv6 tijdelijk uitschakelen loste het probleem voor mij in zijn geheel op.
Dat is meer een ranzige workaround voor een buggy apparaat dan een oplossing. Maar Ziggo heeft idd op de Ubee EVW321 IPv6 full dual-stack geactiveerd, dus het is iets wat je kunt proberen. Als dat het probleem is zou ik vooral contact opnemen met Hikvision, want niet werken als IPv6 actief is, is natuurlijk ronduit fout. Dat staat los van het al dan niet zelf ondersteunen van IPv6 (zou anno 2016 vanzelfsprekend moeten zijn, maar ontbreken daarvan is nog geen drama. Nog niet).

Oslik blyat! Oslik!

• ScooBY_DoO
DJVG schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:01:
Geen idee, maar je problemen klinken bekend!

Straks eens kijken, bedankt.

• ScooBY_DoO
dion_b schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:57:

Alleen een switch? Dan heb je ook geen DHCP-server, dus krijgen de apparaten geen IP. Lijkt me niet gek dat het dan niet werkt zoals je zou willen. Heb je toevallig een losse router? (zelfs een behoorlijk oude?) Hang die er even tussen ipv de switch.

Ik heb alleen opgevolgd wat voorgesteld werd.
Ik zei ook "interessante benadering"....
[...]

Dat is meer een ranzige workaround voor een buggy apparaat dan een oplossing. Maar Ziggo heeft idd op de Ubee EVW321 IPv6 full dual-stack geactiveerd, dus het is iets wat je kunt proberen. Als dat het probleem is zou ik vooral contact opnemen met Hikvision, want niet werken als IPv6 actief is, is natuurlijk ronduit fout. Dat staat los van het al dan niet zelf ondersteunen van IPv6 (zou anno 2016 vanzelfsprekend moeten zijn, maar ontbreken daarvan is nog geen drama. Nog niet).
Ik lees abacadabra :)

Maar ga zeker in het modem op zoek naar dat IPv6 verhaal.

Bedankt zover.

• Paddywacker
Als je de camera's een vast ip geeft, dan kan je gewoon via de switch alles testen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Paddywacker schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:30:
Als je de camera's een vast ip geeft, dan kan je gewoon via de switch alles testen
Ik gok gezien opmerking hierboven dat dat niet een haalbare optie is...
ScooBY_DoO schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:18:
[...]

Ik lees abacadabra :)

Maar ga zeker in het modem op zoek naar dat IPv6 verhaal.

Bedankt zover.
We willen je graag helpen, maar dat gaat erg moeilijk als je zelf geen moeite doet dingen op te zoeken die je niet direct snapt :o

Met alleen de switch ertussen is er niets in je netwerk wat IP-adressen uitdeelt. Zonder adressen geen communicatie (een brief met alleen: "Aan: Jan" erop in de brievenbus komt meestal ook niet aan...). Mogelijk kun je zoals hierboven handmatig dingen instellen, maar ik vermoed dat de kans groot is dat je meer kapot maakt dan dat het iets oplost. Daarom wil je ipv een switch een apparaat wat adressen uitdeelt (in plaats van de Ubee modem) hangen. Iedere consumentenrouter doet dat automatisch, de functie heet DHCP. Daarom dus als je het hebt een routertje erin hangen.

Oslik blyat! Oslik!

• ScooBY_DoO
dion_b schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:10:
[...]

Ik gok gezien opmerking hierboven dat dat niet een haalbare optie is...

[...]

We willen je graag helpen, maar dat gaat erg moeilijk als je zelf geen moeite doet dingen op te zoeken die je niet direct snapt :o

Met alleen de switch ertussen is er niets in je netwerk wat IP-adressen uitdeelt. Zonder adressen geen communicatie (een brief met alleen: "Aan: Jan" erop in de brievenbus komt meestal ook niet aan...). Mogelijk kun je zoals hierboven handmatig dingen instellen, maar ik vermoed dat de kans groot is dat je meer kapot maakt dan dat het iets oplost. Daarom wil je ipv een switch een apparaat wat adressen uitdeelt (in plaats van de Ubee modem) hangen. Iedere consumentenrouter doet dat automatisch, de functie heet DHCP. Daarom dus als je het hebt een routertje erin hangen.
Je kunt me misschien van een hoop betichten maar niet dat ik geen moeite doe :X
Ik ben al weken bezig geweest voordat ik hier mijn vraag heb gesteld.

Ik geef ook duidelijk aan dat ik advies van een ieder op prijs stel en dat ik daarmee aan de slag ga of ben gegaan.

Ik las abacadabra op het moment dat je over IPv6 full dual-stack begon :)
Ik heb echt geen idee wat dat is en probeer me daar nu dan in te verdiepen.

Zoals je zelf aangeeft voel ik er inderdaad weinig voor alle switches en routers etc uit mijn bestaande netwerk te halen. Ik kan kijken of ik ergens wat hardware kan lenen hiervoor.

Het switch-verhaal heeft Paddywacker me al uitgelegd wat hij daarmee bedoelde, ik zat met dezelfde vraag als jij kennelijk.

Ik vind de input van DJVG interessant en ik ben inmiddels in het router gedoken.
Ik neem tenminste aan dat bedoeld wordt dat ik IPv6 in het modem moet uitschakelen?

De enige optie die ik daarvoor zie is DHCPv6 die kan ik aan/uitvinken. Verder zie ik geen IPv6 opties?

Allen bedankt weer voor het meedenken, dit wordt zeer gewaardeerd.

Ik ben met mijn beknopte kennis van netwerken blij dat ik een netwerkcamera normaliter gewoon prima aankan maar als providers zaken zonder enige vooraankondiging gaan wijzigen waar ik geen verstand van heb dan ben ik toch afhankelijk van de mensen die hier wel ervaring mee hebben _/-\o_
Even ervan uitgaand dat het probleem door hun is veroorzaakt uiteraard maar dit kan mij bijna niet anders.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:19
Even ervanuitgaande dat je inderdaad op ipv6 dualstack zit met je modem kun je Ziggo bellen om je weer terug te laten schakelen naar je ''oude'' profiel met IPv4 only. Uiteindelijk zal echter Hikvision wel met een oplossing moeten komen in de vorm van een firmware update of je zou een losse router moeten kopen waar je een apart netwerk van maakt puur voor je netwerkcamera's. Op dit netwerk zit dan geen internet dus niet via internet benaderbaar en je hebt een tweede netwerkkaart in je pc nodig.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• DJVG

DJVG

Gewoon DJVG

ScooBY_DoO schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:32:
[...]
Ik vind de input van DJVG interessant en ik ben inmiddels in het router gedoken.
Ik neem tenminste aan dat bedoeld wordt dat ik IPv6 in het modem moet uitschakelen?

De enige optie die ik daarvoor zie is DHCPv6 die kan ik aan/uitvinken. Verder zie ik geen IPv6 opties?
Ik bedoel inderdaad dat ik IPv6 uit heb moeten schakelen in mijn router. Je kan sowieso DHCPv6 uitzetten en controleren of je dan inderdaad geen IPv6 adres meer krijgt (zelf geen ervaring met de Ubee en haar opties).
Het beste kan je denk ik Ziggo vragen IPv6 uit te schakelen, dan weet je zeker dat je voor nu geen IPv6 meer krijgt, dit is geen oplossing voor de langer termijn natuurlijk.

Als je op google zoekt naar hikvison + ipv6 krijg je genoeg topics met dergelijke problemen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DJVG schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 07:57:
[...]

Ik bedoel inderdaad dat ik IPv6 uit heb moeten schakelen in mijn router. Je kan sowieso DHCPv6 uitzetten en controleren of je dan inderdaad geen IPv6 adres meer krijgt (zelf geen ervaring met de Ubee en haar opties).
DHCPv6 uitzetten is leuk en wel, maar bij IPv6 heb je ook SLAAC, dus ik verwacht weinig op dit vlak.

Als aanwezigheid van IPv6 problemen geeft met een device, komt het niet doordat het geen IPv6 ondersteunt maar juist doordat het (deels) met IPv6 probeert te werken en deels niet, waardoor functionaliteit tussen wal en schip valt. DHCPv6 is sowieso in IPv6-land nogal ongebruikelijk, ik zou verwachten dat het apparaat gewoon SLAAC doet en dan in de problemen komt - en dan zal het uitschakelen van de DHCPv6 server in de modem weinig uitmaken.
Het beste kan je denk ik Ziggo vragen IPv6 uit te schakelen, dan weet je zeker dat je voor nu geen IPv6 meer krijgt, dit is geen oplossing voor de langer termijn natuurlijk.
Ik vraag me af of Ziggo dit wel individueel kan doen (bij DS-Lite kan dat wel, maar dat is totaal ander implementatie)...

Makkelijker en sneller is om te proberen wat ik al aangaf, namelijk een willekeurige consumentenrouter ertussen te hangen. Die doet geheid geen IPv6 (en al deed hij IPv6, de kans dat prefix delegation naar de LAN goed gaat is zo goed als nihil), dus dan sluit je dat gelijk uit.
Als je op google zoekt naar hikvison + ipv6 krijg je genoeg topics met dergelijke problemen.
Bingo. Gare prut dus :N

Oslik blyat! Oslik!

• ScooBY_DoO
Jim423 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:04:
Even ervanuitgaande dat je inderdaad op ipv6 dualstack zit met je modem kun je Ziggo bellen om je weer terug te laten schakelen naar je ''oude'' profiel met IPv4 only. Uiteindelijk zal echter Hikvision wel met een oplossing moeten komen in de vorm van een firmware update of je zou een losse router moeten kopen waar je een apart netwerk van maakt puur voor je netwerkcamera's. Op dit netwerk zit dan geen internet dus niet via internet benaderbaar en je hebt een tweede netwerkkaart in je pc nodig.
Ziggo gebeld maar dit wordt niet ondersteund.
De medewerker kon niet eens zien of ik ipv4 of ipv6 verbonden was.
Ik kon een extern bedrijf bellen die tegen betaling misschien iets kon zeggen/doen...

In de hikvision software zitten wel enige ipv6 instellingen, wellicht kan ik daar nog iets mee?

Ik heb een losse router (2 zelfs) maar zoals je al aangeeft dan zijn ze niet via internet verbonden. Dit is absoluut geen optie voor mij.

Ik heb zojuist 1 router aan mijn pc gehangen en daar 1 van de hikvisions aangekoppeld.
Zoals verwacht werkt dit zonder enige problemen waardoor in mijn optiek alleen de UBee over blijft als ''schuldige''. Of Hikvision uiteraard maar zoals gezegd er zitten wel ipv6 opties in.
In de SADP tool staan ook allerlei ipv6 tabs:
IPv6 adress (is ingevuld)
IPv6 Gateway (:: 2x dubbele punt?)
IPv6 Prefix length (64)
Support IPv6 (yes)
IPv6 Modifiable (yes)
Support IPv6 (yes)

Hikvision + ipv6 op google geeft mij verrassend genoeg weinig hits dus daar heb ik tot op heden ook nog geen workaround of oplossing kunnen ontdekken.

Wat ik wel gelezen heb, and correct me if i'm wrong, is dat de consument eigenlijk niets merkt of hoeft te doen voor de overstap naar IPv6.
Ervan uitgaand dat ik door Ziggo al ben doorgezet (Ik heb wel een IPv6 adres etc in mijn Ubee settings/overzicht) en mijn Foscam nergens last van heeft zal de Hikvision aangepast moeten worden/ook moeten werken?

Hikvision nogmaals benaderen? Of ziet iemand de oplossing al?

Cheers

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer om te beginnen wat er gebeurt als je "Support IPv6" op (no) zet

Oslik blyat! Oslik!

• DJVG

DJVG

Gewoon DJVG

• ScooBY_DoO
dion_b schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:25:
Probeer om te beginnen wat er gebeurt als je "Support IPv6" op (no) zet
De tabs die ik oplepelde zijn vaste gegevens is de SADP tool, ik kan daar niets aan wijzigen.
In de camera zelf zijn wel een aantal instellingen te wijzigen maarrr......

Ik heb het nu zo dat ik beide aangesloten camera's continu verbonden heb maar dit kan alleen door in de camera(web)software DHCP (IPv4) aan te zetten en de poort MOET op 80 staan.
Laat ik dat bij beide staan heb ik prima beeld en blijven ze gewoon online.
Leuk, maar daar heb ik extern dus niets aan, 2 camera's op dezelfde poort...

Dus, oude situatie: Zet in SADP IP en Poort naar eigen wens (Dit heeft maanden prima gewerkt)
nieuwe situatie: Camera loopt vast en alleen bereikbaar door modem naar fabrieksinstellingen te zetten.

De IP-adressen zijn in de software te testen, of ze vrij zijn maar dat maakt dus niet uit.

Er is dus weer beeld maar niet zoals het hoort.

Kan dit evengoed een IPv6-verhaal zijn?

• ScooBY_DoO
Ik had die 2 links inderdaad ook gezien maar ik kan dus IPv6 niet uit (laten) schakelen....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zelfde port is toch geen enkel probleem? Ze hebben toch verschillende interne IPv4-adressen?

Forward bijv extern 60080 naar intern IP A port 80 en extern 61080 naar intern IP B port 80. Benader ze dan extern op die poorten...

Oslik blyat! Oslik!

• ScooBY_DoO
dion_b schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:17:
Zelfde port is toch geen enkel probleem? Ze hebben toch verschillende interne IPv4-adressen?

Forward bijv extern 60080 naar intern IP A port 80 en extern 61080 naar intern IP B port 80. Benader ze dan extern op die poorten...
Een camera behoort een vast ip te kunnen hebben, dit wordt ook overal aangeraden.

Als ik al zou begrijpen wat je met bovenstaande bedoeld ben ik nooit zeker dat de camera's extern blijven werken als ze geen vast ip hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door ScooBY_DoO op 06-05-2016 17:32 ]

• Paddywacker
De camera's geef je ook gewoon een vast IP. Je laat de camera's alleen naar dezelfde port verwijzen. Dat is wat dion_b denk ik bedoeld.

• ScooBY_DoO
Excuses, ik bedoelde met: De IP-adressen zijn in de software te testen, of ze vrij zijn maar dat maakt dus niet uit" dat de IP adressen ook niet (meer) gewijzigd mogen worden.
Het kan wel maar ook dan zijn ze na reboot niet meer online te krijgen.
Idem geldt dus voor de poorten.

Als DHCP bijvoorbeeld 192.168.178.11 toewijst en ik zet DHCP uit om het IP vast te zetten dan wordt dat niet meer geaccepteerd.
Dit is ook direct in de SADP tool te doen maar ook dan komt de camera niet meer online.

• Paddywacker
En nu ben ik je kwijt Scooby.... neem even een scooby-snack en beschrijf het nog eens.

Zoals ik het nu lees doe je het dus fout.

Jij hebt een range in je router die buiten de dhcp valt, zo niet, pas dan de range aan. Geef je camera's een ip die buiten de dhcp range vallen. Als jij eerst die cams via dhcp een ip laat verkrijgen en je disabled dat dan weer, dan is de cam de draad kwijt! Dus gewoon keihard een ip ingeven de cam's buiten de dhcp.

• ScooBY_DoO
Via dhcp aan in de webpage setup krijgt de camera een ip binnen de range vh Ubee modem. In dit geval 192.168.178.11

Normaliter ga ik altijd in .90 range zitten dat doe ik al jaren zo.
Mijn foscam draait op 192.168.178.99:99
Mijn Hikvision draaide altijd op 192.168.178.98:98

Sinds kort is de hikvision continu offline.
Reset vh Ubee geeft de camera weer vrij (ongeacht welk ip/poort) maar dat is slechts voor enkele minuten.

Ik kwam er eergister achter dat als ik de hikvision op dhcp (ipv4) zet en de poort op 80 dan blijft de camera online.

Wijzig ik de poort, camera reboot en blijft offline.
Wijzig ik het ip adres in 192.168.178.98, camera reboot en blijft offline.
Wijzig ik dhcp van aan naar uit, camera reboot en blijft offline (logisch ja, binnen de range maar onderhand is niets meer logisch).

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

[Edit]

De dhcp range v/h modem is 192.168.178.10 t/m 192.168.178.75

Op advies 192.168.178.9 geprobeerd, dit werkt!
Daarna de poort op 12345 gezet, dit wordt niet geaccepteerd.
Poort weer terug naar 80 en ip op 192.168.178.150 gezet, ook dit wordt geaccepteerd.

Dit zou betekenen dat de range is uitgebreid?
Waarom kan ik poort 80 niet (meer) wijzigen?
Waarom draait mijn foscam nog gewoon op 192.168.178.99:99?

Ik kan er nog geen enkele logica in bespeuren...

[ Voor 21% gewijzigd door ScooBY_DoO op 07-05-2016 21:43 ]

Pagina: 1