Toon posts:

Hulp bij PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek onderdelen die ik kan vervangen zodat mijn PC weer met de tijd mee is. Ik speel af en toe games als Cities Skylines en The Sims 4. Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord, processor en zeker 8GB RAM omdat ik denk dat deze onderdelen het noodzakelijkste zijn om te vervangen. Tweedehands onderdelen vind ik ook niet erg.

Wat is je budget?
200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het thuis gebruiken voor microsoft office, games, adobe photoshop/illustrator/indesign en natuurlijk internetten. Ik heb laatst Rollercoaster Tycoon World geinstalleerd en gelijk weer afgesloten aangezien mijn PC dit gewoon niet aankan. Games als Cities Skylines en Sims 4 lukt nog wel op high alleen zakt mijn FPS wel hoe langer ik speel.

Ik zag zelf deze upgrade kit op alternate en ik dacht misschien is dit wel wat?
https://www.alternate.nl/...duct/1249026?tk=7&lk=9527

Mijn PC was een kant en klare PC uit, als ik het me goed herinner, 2009. Dit zijn mijn huidige onderdelen:

Moederbord: IPIBL-LA (Berkeley) http://support.hp.com/us-en/document/c01077641
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Voeding: Seasonic S12II-520 520W ATX2
Videokaart: AMD Radeon HD 7850 1GB

De voeding en videokaart heb ik zelf vervangen, moeder en processor zaten er kant en klaar in.

Alvast bedankt!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Dat is een prima upgrade. Wel is je videokaart dan de grootste bottleneck, maar die kan je altijd upgraden naar een leuke 2e hands videokaart AMD 280(X) of zelfs een 7950/7970 is een stuk sneller. Dat gaat prima met die kwaliteitsvoeding die je hebt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zou voor die 200 euro liever een 2e hands i5 set halen.
Bv: V&A aangeboden: Upgrade set i5-4460

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Misschien dat ik toch voor een 2de hands i5 ga.