Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virtual 7.1 surround sound op de sennheiser g4me zero

Pagina: 1
Acties:

• Tijsvdwerf
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10 22:02
Sorry, ik heb weer eens niet goed opgelet en ben zo over het kopje beeld en geluid heen gescrolled.....

Beste Tweaker,

Ik zit er aan te denken om een sennheiser g4me zero te kopen. Het enige wat me doet twijfelen is dat hij geen 7.1 support heeft. Nu weet ik dat bij de meeste "7,1 surround sound" headsets dat software matig gebeurd. Wat ik me afvraag is hoe goed zou de kwaliteit zijn van 7.1 surround sound als ik de headset zou aansluiten op mijn amp/dac (SoundBlaster e5), welke surround sound ondersteund.
Of moet ik voor de beste kwaliteit een echte (dus niet een software gestuurde 7.1 surround sound headset) 7.1 surround sound headset kopen.
Alvast bedankt!!
Side note: de mic kwaliteit is ook een belangrijke onderdeel voor me, en nee ik wil geen losse mic kopen.

Side note2: ik weet niet zeker of ik dit forum start onder het juiste kopje? Als ik fout zit zou je het dan even kunnen zeggen? Dan start ik een nieuwe, maar dan wel onder het juiste kopje! 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Tijsvdwerf op 01-05-2016 11:52 ]

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11 18:47

timal

hey

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp en daarop antwoord kan geven, maar ik ga het toch proberen.

Die surround sound gaat inderdaad softwarematig, en als ik even snel kijk zie ik dat een 7.1 surround headset met usb-aansluiting verbonden wordt.
Dat wil zeggen dat de conversie van het digitale signaal naar het analoge signaal plaatsvindt in de headset zelf. Als je hem via je SoundBlaster e5 aan zou sluiten, zal de conversie nog steeds plaatsvinden in het headset, want alleen je headset zet het digitale signaal om in een analoog signaal. Als we er even vanuit gaan dat die soundblaster niets aan het digitale signaal verandert, dan zal je met of zonder die soundblaster hetzelfde geluid moeten krijgen.
Ga je nu kijken naar een headset met een analoge (3.5mm) aansluiting, dan ben je wél afhankelijk van de conversie van of je computer of die van je soundblaster (net hou je hem aansluit), waar wél een verschil in kwaliteit in kan zitten.

Of er ook en niet-softwaregestuurde 7.1 surround headset bestaat? Lijkt me niet. Ik vraag me af waar die .1 van de subwoofer bij een headset voor zou staan, en het zevende kanaal voor de center speaker lijkt me ook nogal overbodig bij een headset. Als je dat wel zou willen dan krijg je een vier luidsprekers in elke oorschelp van je headset en ik vraag me echt af of je dan nog het verschil kan merken ten opzichte van een stereo-headset. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Waarschijnlijk heb ik niet echt je vraag beantwoord, maar misschien kan je met deze informatie je vraag iets anders formuleren, zodat er misschien (voor mij in ieder geval) een beter antwoord te geven is.
Succes!