Luide statische, krakende ruis door USB apparaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dr.beat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-01-2022
Ieder USB apparaat dat ik aansluit op mijn zelfbouw PC zorgt voor een luide, krakende, statische ruis. Een hard, snerpend, krakend geluid. En het neemt toe zodra je de (USB of PS/2) muis beweegt. Vooral als je een browser window scrollt of verplaatst.

Mijn onderdelen, naast mijn Focusrite Scarlet 6i6 externe USB geluidskaart:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 347,38€ 347,38
1Asus Z170I Pro Gaming€ 147,95€ 147,95
1Antec ISK600€ 47,21€ 47,21
1AOC U3277PQU Zilver, Zwart€ 831,91€ 831,91
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,95€ 42,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C14€ 134,-€ 134,-
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 950 Pro 256GB€ 175,-€ 175,-
1Sandisk Extreme Pro SSD 960GB€ 304,03€ 304,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.098,38

Ik heb heel internet al afgestruind, maar kan geen eenduidige oplossing vinden. Wat ik al geprobeerd heb:

- Alle randapparatuur (anders de de USB geluidskaart) loskoppelen.
- PS2 ipv USB muis
- Hele systeem op totaal ander stopcontact
- Geheugen voltage aanpassen
- Interne geluidskaart uit
- Drivers update
- BIOS update

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een heel klein beetje geluid hoor ik ook.
Het kan te maken hebben met slechte aarding (al dan niet via stopcontact: een kabeltje in de pc dat wat raar ligt kan ook voor dergelijke dingen zorgen).
Je kan dan dus je kabelmanagement nakijken, of de kabels heel anders leggen. Niet tegen elkaar of juist wel tegen elkaar, juist niet tegen het moederbord of juist wel.

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Klinkt als een aardeprobleem, heb je de pc geaard? Als dat niet werkt probeer dan eens wat Reepje zei

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Is het SupremeFX geluid van je moederbord niet goed dat je een usb geluidskaart gebruikt?

• dr.beat
Nou, het is niet een 'klein beetje geluid'. Het is een fiks, snerpend geluid. De reden dat ik een externe geluidskaart gebruik is omdat ik muziek maak en een uitgebreide IO moet hebben en een lage latency. Ik kan de kabels wat verleggen, maar ik vermoed niet dat het daarmee opgelost gaat zijn. Aarden is een goed idee, maar hoe doe ik dat precies? Ik heb geprobeerd een kabeltje tussen de kast en mijn verwarming te leggen, maar dat hielp in ieder geval niet.

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01 19:29
dr.beat schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:24:
Nou, het is niet een 'klein beetje geluid'. Het is een fiks, snerpend geluid. De reden dat ik een externe geluidskaart gebruik is omdat ik muziek maak en een uitgebreide IO moet hebben en een lage latency. Ik kan de kabels wat verleggen, maar ik vermoed niet dat het daarmee opgelost gaat zijn. Aarden is een goed idee, maar hoe doe ik dat precies? Ik heb geprobeerd een kabeltje tussen de kast en mijn verwarming te leggen, maar dat hielp in ieder geval niet.
Zit hij met de stekker in een geaard stopcontact? niet in een stekkerdoos zonder die aardings"strips" als je me snapt

Verwijderd

Meestal wordt het probleem veroorzaakt doordat er geen aarding aanwezig is.

Zelf al meerdere studio's ingericht en voor thuis gebruik, plaats ik er altijd een Behringer HD 400 Ultra-Compact 2-Channel Hum Destroyer,werkt perfect en is het testen waard voor die prijs.
Muisstil!

https://www.rfsystems.nl/...channel-hum-destroyer.htm

Succes!

• dr.beat
Ik heb ook een totaal ander stopcontact getest, die ook goed geard was, maar ook dat loste niets op. Zo'n humdestroyer, filtert die het geluid of past die de stroomtoevoer aan?

• dr.beat
Ik ben er uit. De oplossing is een aardlus isolator (ook wel Mantelstroomfilter) tussen mijn (monitor speakers en de geluidskaart. Alle ruis in 1x onderdrukt.
Pagina: 1