[Skype] Oplossing voor extreem buggy Skype

Pagina: 1
Acties:
  • 1.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:35
Dit is een topic voor iedereen die al een Skype account heeft sinds het bedrijf achter Skype nog Skype Technologies heette (tussen 2003 en 2005).

Ik had een account uit die tijd en heb de laatste (zeker) 5 jaar de meest verschrikkelijke software ervaring ooit. Eigenlijk sinds het overgekocht is van Ebay door Microsoft.

Met bugs die andere mensen vaak niet hadden, zoals:

Skype op telefoon die:
-- de telefoonbatterij helemaal leeg zuigt, ondanks dat hij in de achtergrond draait.
-- de telefoon zo hard leeg trekt dat hij warm wordt en na een paar uur leeg is (max 2 uur). Ik heb zelfs een paar keer bijna een nieuwe accu gekocht, omdat ik dacht dat de accu wel stuk moest zijn.
-- zo traag is dat het amper te gebruiken is.
-- Vaak helemaal vastloopt.

Skype desktop en mobile:
-- waar sinds kort skype-telefoontjes van sommige contacten gewoon helemaal niet op binnen komen, ook niet na vaak opnieuw proberen terwijl we met elkaar chatten en er wel verbinding is,
-- waar chatberichten niet op binnenkomen van sommige contacten,
-- waar chatberichten niet verstuurd worden naar contacten,
-- waar mensen altijd constant op "away" staan die al jaren geen Skype meer gebruiken,
-- waar Skype enorm veel resources trekt zonder duidelijke reden,
-- waar videogesprekken amper werkten door de traagheid en pixeligheid; net of er een hele langzame instabiele verbinding tussen zat, ook wanneer de verbinding juist erg goed was,
-- er is een paar jaar terug een periode geweest waarin skype op desktop amper op te starten was en (bijna) altijd vastliep bij het starten of na het starten. Dit kwam ook terug als bug in de skype forums, maar niet iedereen had er last van,
-- Vast nog veel meer bugs die ik zo gewend was dat ze niet eens meer opvallen,

De enige oplossing die duidelijk direct werkt en alle bovenstaande bugs in 1x wegneemt:
-- Skype contacten van je account "exporteren".
-- Een nieuwe account aanmaken en de "oude" contacten importeren in de nieuwe account.

En als magie ben je van alle problemen af.

Redelijk ongelofelijk en tevens belachelijk dat dit nodig is en dit voorkomt bij zulke populaire software, maar goed... *kuch* Microsoft *kuch* Ik wou dat iemand mij dit vele jaren geleden verteld had. Had me een hoop leed gescheeld.

[ Voor 3% gewijzigd door GeoBeo op 01-05-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 20:11

Twarp

just grin...

Facetime gebruiken?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Als jij er dan voor zorgt dat al mijn ~1000 skype contacten even overstappen naar Facetime en hun ook allemaal even een Apple apparaat geeft is dat inderdaad een prima oplossing. |:(

Oh nee, eigenlijk is het dan nog steeds geen oplossing, want:
-- Geen mogelijkheid tot inbel telefoonnummer,
-- Geen mogelijkheid tot doorverbinden naar mijn telefoonnummer als ik facetime niet opneem,
-- Geen mogelijkheid tot sms versturen via Facetime op een desktop

|:(

[ Voor 31% gewijzigd door GeoBeo op 01-05-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

GeoBeo schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:37:
[...]

Als jij er dan voor zorgt dat al mijn ~1000 skype contacten even overstappen naar Facetime en hun ook allemaal even een Apple apparaat geeft is dat inderdaad een prima oplossing. |:(

-- Geen mogelijkheid tot doorverbinden naar mijn telefoonnummer als ik facetime niet opneem,

|:(
Je geeft zelf de oplossing al aan. Even een nieuw account maken en alles overzetten. Wat is het probleem dan?

Je zou ook een kunnen kijken of al die 1000+ contacten nog nodig zijn.

O en je telefoon kan dienen als inbelverbinding voor facetime, ook op je PC (mac dus). Overigens kan je telefoon ook doorverbinden als je even niet opneemt. En om nu juist alleen Skype te gebruiken welke al zoveel problemen voor je veroorzaakt, kan het geen kwaad om je eens te oriënteren op andere mogelijkheden.

Nee ik ga geen mac voor je kopen ook niet voor je contacten. Het is al een wonder dat ik reageer op je toch ietwat infantiele reactie. Zeker omdat je zelf ook al je oplossing aandraagt en je tussen kuchjes door Microsoft nog eens noemt als veroorzaker.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Twarp schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:22:
[...]

Je geeft zelf de oplossing al aan. Even een nieuw account maken en alles overzetten. Wat is het probleem dan?

Je zou ook een kunnen kijken of al die 1000+ contacten nog nodig zijn.

O en je telefoon kan dienen als inbelverbinding voor facetime, ook op je PC (mac dus). Overigens kan je telefoon ook doorverbinden als je even niet opneemt.
Nee, dat kan niet, want mijn telefoon is een Blackberry en daar draait geen Facetime op.
Nee ik ga geen mac voor je kopen ook niet voor je contacten. Het is al een wonder dat ik reageer op je toch ietwat infantiele reactie. Zeker omdat je zelf ook al je oplossing aandraagt en je tussen kuchjes door Microsoft nog eens noemt als veroorzaker.
Yep, ik ben infantiel. Offtopic reageren met geen oplossing voor een probleem dat al opgelost is is niet infantiel. yep. is goed :O ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Tja er zit niks anders op dan een ander account aanmaken. Want zelf op de forums van skype worden als oplossing alleen herinstallatie en nieuw account aanmaken aangedragen en het support team van skype doet zelf niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

GeoBeo schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:20:
[...]
Nee, dat kan niet, want mijn telefoon is een Blackberry en daar draait geen Facetime op.
[...]
En daar was je nogal blij mee begreep ik.

productreview: BlackBerry Q10 Zwart review door GeoBeo

7 negatieve punten ten opzichte van 5 goede.

Toch eens tijd voor een betere oplossing?

Je zou een een iPhone kunnen overwegen, veel apps waaronder Skype en natuurlijk ook facetime ...

En even terugkomend op je eigen reactie en waarom ik het infantiel vind.
GeoBeo schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:29:
Ik had een account uit die tijd en heb de laatste (zeker) 5 jaar de meest verschrikkelijke software ervaring ooit. Eigenlijk sinds het overgekocht is van Ebay door Microsoft.
Je blijft hier toch 5 jaar mee werken.
Met bugs die andere mensen vaak niet hadden, zoals:
Wellicht een specifiek probleem? Misschien niet eens de software die dit doet.
-- waar mensen altijd constant op "away" staan die al jaren geen Skype meer gebruiken,
Zou je die niet willen verwijderen?
-- waar Skype enorm veel resources trekt zonder duidelijke reden,
Wellicht een grote contactlijst met veel inactieve contacten.
-- waar videogesprekken amper werkten door de traagheid en pixeligheid; net of er een hele langzame instabiele verbinding tussen zat, ook wanneer de verbinding juist erg goed was,
Hoe controleer je dat? Ook de verbinding van de andere gebruiker?
-- er is een paar jaar terug een periode geweest waarin skype op desktop amper op te starten was en (bijna) altijd vastliep bij het starten of na het starten. Dit kwam ook terug als bug in de skype forums, maar niet iedereen had er last van,
-- Vast nog veel meer bugs die ik zo gewend was dat ze niet eens meer opvallen,
Als het niet jou betreft of het valt je niet op, zeur daar dan niet over. Blijf concreet.
De enige oplossing die duidelijk direct werkt en alle bovenstaande bugs in 1x wegneemt:
-- Skype contacten van je account "exporteren".
-- Een nieuwe account aanmaken en de "oude" contacten importeren in de nieuwe account.

En als magie ben je van alle problemen af.

Redelijk ongelofelijk en tevens belachelijk dat dit nodig is en dit voorkomt bij zulke populaire software, maar goed...
Hoeveel moeite kan het zijn om dit in orde te maken? Zeker als jij je al meer dan 5 jaar loopt te ergeren.
*kuch* Microsoft *kuch*
Totaal onnodig om dit te posten. Erg kinderachtig omdat er ook andere oplossingen zijn en je dit zelf ook al aangeeft. Alleen wellicht het nog niet gedaan heb.
Ik wou dat iemand mij dit vele jaren geleden verteld had. Had me een hoop leed gescheeld.
Tja als je 5 jaar er meer werkt en je heb de oplossing al. Waarom heb je dit topic geopend. Lijkt een beetje op het bashen van Microsoft.
GeoBeo schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:37:
[...]
Ik wil best meet je meedenken maar niet je kosten gaan betalen. Bovendien komt je info pas naar voren nadat ik de opmerking deed.
Kan wel, had je kunnen weten of testen. O en van tevoren kunnen aangeven dat het een vereiste is/was.
Kan een mobiel voor je doen, dus ook via facetime.
Whatsapp/sms/messenger/etc. opties zat dus.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Twarp schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:41:
[...]

offtopic blablabla TL;DR
dit topic gaat over bugs in Skype met een oplossing daarvoor. Leuke geprobeerd met je trollen, maar ik ga verder niet op in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zou leuk zijn als Apple het compleet cross-platform maakt. Tot die tijd is(als overstappen een optie is) Hangouts een beter alternatief.

On-topic:
Ik herken de Skype problemen helemaal en ik heb maar ~20 contacten. Ik twijfel eraan ofdat een enorme contactenlijst 'het' probleem is(hoewel het het vast niet beter zal maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

GeoBeo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:48:
[...]

dit topic gaat over bugs in Skype met een oplossing daarvoor. Leuke geprobeerd met je trollen, maar ik ga verder niet op in.
Je geeft zelf het antwoord al, dus slotje erop?!?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zou TS eventueel ook bronnen kunnen vermelden met een bevestiging van de maker van de software en wat meer technische achtergronden ?

/me Gebruik al jaren geen Skype meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
Henk007 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:33:
Zou TS eventueel ook bronnen kunnen vermelden met een bevestiging van de maker van de software en wat meer technische achtergronden ?

/me Gebruik al jaren geen Skype meer
Helaas, ik kan geen bevestiging van de maker krijgen aangezien Microsoft standaard offtopic helpdesk antwoorden teruggeeft waar het hele internet ook mee vol staat (dingen die je in de help ook kunt vinden).

De technische achtergrond van het probleem: ik heb geen flauw idee. Het komt blijkbaar (volgens mij en volgens een andere gebruiker in het Skype forum die ik nu even niet kan terug vinden) uitsluitend voor bij mensen met een "oude" Skype account. Hoe dit kan of hoe dit mogelijk is? Ik heb geen idee. Ik vind het knap dat ze het bij Microsoft voor elkaar hebben gekregen 2 "soorten" geheimzinnige accounts te hebben, waarbij 1 onbesproken "soort" ongeveer 10 jaar lang rare bugs heeft en de andere "soort" niet of minder. Hoe maak je zo'n bug? Ik heb geen idee, maar knap is het wel (op een negatieve manier).

Bron: skype forum (waar nooit iemand van Microsoft post). De exacte post over bovenstaande oplossing van het aanmaken van een nieuwe account kan ik even niet terugvinden. Maar goed het is gewoon van een persoon die net als ik maar wat uitprobeert om te zien of het helpt... Support van Microsoft is er zo goed als niet.

[ Voor 9% gewijzigd door GeoBeo op 03-05-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
RagingPenguin schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:55:
[...]

Zou leuk zijn als Apple het compleet cross-platform maakt. Tot die tijd is(als overstappen een optie is) Hangouts een beter alternatief.

On-topic:
Ik herken de Skype problemen helemaal en ik heb maar ~20 contacten. Ik twijfel eraan ofdat een enorme contactenlijst 'het' probleem is(hoewel het het vast niet beter zal maken)
Ik gebruik zelf ook hangouts, maar de laatste keer dat ik bellen naar telefoons ermee testte kon ik alleen naar Amerika en Canada bellen en was de kwaliteit zeer slecht. Ook kun je daarbij voor zover ik weet geen inbel nummer hebben?

Een ander onoplosbaar probleem: al mijn contacten gebruiken Skype en maar weinigen hebben hangouts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Reviews passen beter op http://tweakers.net/reviews ;)

Door de huidige rant-achtige topicstart begint het al verkeerd en lokte troll-achtge reacties uit. Op deze manier gaat dit niet werken dus ik sluit het. Het lijkt me beter als je een nieuw topic start met eventuele concrete vragen (en eigen pogingen) waar je een oplossing hoopt te krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.