Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dikkay
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-09 22:53
Goedenavond allen,
Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn SIII zwart met zware Otterbox hoes heb ik nu zo'n 3 jaar en die is echt op. Wel wil ik bij android blijven. Dus ik zoek bij jullie om advies, en zal de volgende vragen beantwoorden..

Ik zoek een?
Smartphone met android die volledig ruggedized is (stootproef, waterdicht, stofdicht).

Wat is je budget?
Budget laat ik voor nu in het midden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Navigatie: dus goede gps en mogelijkheid tot google maps
- Muziek luisteren: dus MP3 speler en stereo bluetooth
- Mobiel internet: zeker 4G
- Foto's maken: dus minimaal 8MP (of meer) camera, en >4Gb intern geheugen, liefst met SD uitbreidbaar
- Spelletjes: Ik zou het fijn vinden om mijn puzzels te kunnen doen - geen zware 3D dingen dus

Wat heb je zelf al gevonden?
Op dit moment heb ik enkele modellen al bekeken maar nog geen idee wat er nog meer op de markt is:
- Sonim XP7 - knap toestel maar duur en geen uitbreidbaar geheugen
- Cat S60 - op de afbeeldingen afgaand betwijfel of die wel echt ruggedized is
- Ruggear Model ??? - Alweer vergeten eerlijk gezegd

Welke vragen heb je hier nog over?
Het liefst met een duidelijk helder scherm die ook buiten in de zon te lezen is, en een dikke accu van meer dan de 2500 mAh die ik nu heb
Ik hoop dat iemand hier ervaringen heeft met zulke toestellen, helaas zijn ze niet zo populair als de nieuwste samsungs of apples!

Heren en dames alvast bedankt voor u antwoord! Ik zal op rare tijden en met lange tussenpozen reageren; ik bevind mij namelijk nog tot juni in een ander werelddeel ;)
-Dik

Met vriendelijke groet!

Verwijderd

De Crosscall Trekker X2. 5 inch scherm, 8GB geheugen, uit te breiden. 13mp camera. Batterij: 4050 mAh.

pricewatch: Crosscall TREKKER-X2 Grijs, Zwart

Voor de prijs die je voor deze toestellen betaald, zijn er wel betere smartphones te vinden.
De Samsung Galaxy S5 neo is water- en stofdicht. 5,1 inch scherm.16GB asopslag, uit te breiden.
Goede 16mp camera, vooraan 5mp. Batterij 2800 mAh, Heeft een heel goede batterijduur.
Gewoon weer een rugged hoes gebruiken.
Deze smartphone is goedkoper dan bovenvermelde Crosscall.
pricewatch: Samsung Galaxy S5 Neo Zwart

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 09:45 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
De CAT S60 is echt wel ruggedized, zie review:
http://www.phonearena.com...al-imaging-camera_id78450
The Cat S60 is able to withstand drops on concrete from a six feet height, and is waterproof at up to five meters for up to an hour, which is three times the depth certification of phones like the Xperia Z5, for instance. The camera is able to shoot underwater pictures and video at the same depth, too, so you can take the rugged handset on your next snorkeling trip as well.
De CAT S60 is voldoet aan MIL Spec 810G (en zoals ik het lees is het niveau vergelijkbaar met IP68)
http://www.catphones.com/en-gb/phones/s60-smartphone
En een uitleg van de Spec, versus IP standaards als IP67 of IP68
http://www.handheldgroup....puters/robuustheid-specs/

[ Voor 20% gewijzigd door swhnld op 01-05-2016 22:27 ]

Verwijderd

De Cat S60 mag dan goed zijn, het heeft ook zijn prijs mee.
pricewatch: Cat S60 Zwart

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 20:10
Klopt, maar hij is ook maar in één winkel te koop. Goed op internet rondzoeken naar een betere prijs kan altijd helpen.

• Dikkay
Heren, dank.

De trekker: lijkt veel geld voor weinig telefoon. Het alternatief (de S5) lijkt aardig, maar ik ondervind nu met mijn otterbox om mijn S3 een nadeel: als ik bel verstaat niemand mij omdat de hoes teveel dempt.

Voor hoe het er nu naar uit ziet heb ik veel te snel op de afbeeldingen geoordeeld, en is de S60 van Cat inderdaad een knappe IP68 foon met knappe functies voor een normaal bedrag. Ik denk dat dat hem gaat worden - na een prijzenzoekslag op internet.

Nogmaals allen bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
Nee aub geen telefoon met 8gb geheugen. Uiteindelijk krijg je daar storage problemen mee.

• Dikkay
Waarom krijg ik daar problemen mee, waar zit dat 'm in?

En dat de S60 maar in 1 webshop te vinden is volgens de pricewatch, heeft denk ik een logische reden.. Hij is nog niet uit! Gelukkig heb ik nog iets meer dan een maand voor ik zelf in het land ben en dus kan bestellen.. dat scheelt weer wachten tot deze uitgebracht word

Met vriendelijke groet!

• swhnld
8 Gb opslag is krap op een telefoon, het OS eet al veel van de ruimte op, dus laat weinig over om apps te installeren.

Overigens als je inderdaad de Cat neemt zit dat wel goed: Cat S60 ships with 3 GB RAM and 32 GB of internal storage

• Dikkay
Ah op die manier. Ik had mezelf gelukkig al een klein beetje ingedekt door te vermelden dat ik uitbreidmogelijkheden wil door middel van een SD-slot ;)

Met vriendelijke groet!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:44

Hebski

Less is more!

Maar je kan lang niet alle apps op je SD kaart zetten (lees: bijna geen). Tenzij je Android 6.x hebt, daar kan je de SD kaart als intern geheugen gebruiken.

• swhnld
Hebski schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 01:39:
Maar je kan lang niet alle apps op je SD kaart zetten (lees: bijna geen). Tenzij je Android 6.x hebt, daar kan je de SD kaart als intern geheugen gebruiken.
Stock Android 6 kan dat, maar bijvoorbeeld Samsung heeft dat in hun versie van Android 6 er uit gesloopt, daar is een SD onder Android 6 hetzelfde als onder oudere versies.
Dan moet je je apps verplaatsen, maar in ieder geval op de Android 5 Samsung S4 van mijn moeder staan de apps terug intern na elke update van de App en moet ze die met de hand weer omzetten om ruimte te maken.

• Dikkay
Gisteren is de Cat S60 bezorgd uit de pre-order. Tot nu toe (tja, pas 24 uur dus wat kan je zeggen) lijkt het me een prima ding. Ik kan in ieder geval een whatsappje ontvangen, lezen, en beantwoorden zonder 3 systeemcrashes haha. Dat is al een hele vooruitgang. :)

Met vriendelijke groet!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 14:45
Dikkay schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:36:
Gisteren is de Cat S60 bezorgd uit de pre-order. Tot nu toe (tja, pas 24 uur dus wat kan je zeggen) lijkt het me een prima ding. Ik kan in ieder geval een whatsappje ontvangen, lezen, en beantwoorden zonder 3 systeemcrashes haha. Dat is al een hele vooruitgang. :)
nog een s60 eigenaar :)
Wat is jouw ervaring met de gewone camera?

Ik ben vreselijk tevreden met het toestel, maar de camera.... traag scherpstellen, en nog trager foto's maken.
Vooral als het een beetje donkerder is kan je het wel vergeten, bijvoorbeeld savonds een foto maken van mn kat in de woonkamer resulteert standaard in een wazige klomp onherkenbaar iets op de foto.

Ligt dit aan mij? Of klinkt dit ook voor jou herkenbaar?
Pagina: 1