Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Ik ben Nederlander maar woon/studeer/werk al een 2 jaartjes in België. Ik heb een Belgisch bankaccount, en een ook nog steeds een Nederlands bankaccount. Ik heb geen creditcard.

Ik heb ook 2 paypals. Ik had al gemerkt dat mijn BE bankaccount niet bij mijn NL paypal kon worden toegevoegd, dus ik heb toen een BE paypal gemaakt met mijn BE bankaccount. Maar dat was een beetje nutteloos want blijkbaar kan je met BE paypal niet via bankaccount overschrijven want hij vraagt (tijdens betalen met BE paypal) continue of ik een creditcard wil toevoegen terwijl mijn BE bankaccount toch echt correct is bevestigd.. (met het invoeren van de 2 gestorte bedragen op mijn bankaccount en zo). Ik las ergens (een bericht van 2010) dat je met BE bank bevestigen alleen de optie van direct geld toevoegen aan je paypal optie er bij krijgt.

Dus wat is nu mijn vraag? Ik wil een tel kopen van CHINA webshop. Ik denk dat ik misschien 2 opties heb, maar ben niet zeker van de 2de optie?

1. Kan kiezen met NL mijn paypal, met aangesloten NL bankaccount (maar er staat dan bij dat het een vertraagde overschrijving is, 5 tot 10 werkdagen.)
2. Ik kan nu direct geld toevoegen aan mijn BE paypal, en dan (mijn vraag: hopen dat ik de optie krijg om te betalen met paypal tegoed, in plaats van datie weer gaat zeuren dat ik een creditcard moet toevoegen.

Ik denk optie 2 beter is, maar ik weet niet zeker of ik die optie om met paypal tegoed te betalen krijg als er tegoed op mijn paypal staat. Weet iemand dat?

Het gaat om een bedrag van 425€, ik wil ff zeker weten. Anders zit ik straks voor niks met 425 op mijn BE paypal..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat zegt PayPal als je ze de vraag stelt? Een berichtje uit 2010 zegt niet zoveel over wat er in 2016 mogelijk of onmogelijk is. Men kan hier wel zeggen dat iets moet kunnen of niet, maar het gaat erom wat je bij PayPal gedaan krijgt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:20
optie 3: schaf een creditcard aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Ik vraag om mensen met ervaring, hier zitten toch ook Belgen met paypal accounts.. Ik ga maandag paypal wel bellen..

[ Voor 13% gewijzigd door dumbledore op 01-05-2016 03:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zover ik weet: Als je geld hebt op je Paypal account, dan wordt dat als eerst gebruikt om te betalen. Mocht er nog iets overblijven, dan wordt dit later van je rekening afgeschreven. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat Paypal om een creditcard vraagt als ik iets wil betalen via Paypal. Als ik dan eenmaal geld op mijn account heb, krijg ik die optie niet meer en kan ik meteen mijn betaling doen.

..maar waarom zoveel moeite en gewoon niet via NL paypal account betalen? Het is precies hetzelfde, alleen het bedrag wordt later dan van je rekening afgehaald (meestal is dit binnen 2-3 dagen). Als je akkoord gaat op de betaalpagina dan heb je gewoon betaald voor het product.

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 01-05-2016 03:56 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:22
Gewoon niets koppelen met Paypal maar voor je wilt betalen met ideal je Paypal saldo aanvullen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Af en toe wat geld storten op je paypal maar geen koppeling is wel zo veilig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Offtopic: je kan ook twee stap authentificatie aan zetten dan krijg je iedere keer als je wilt inloggen/betalen een sms. Dit werkt bij mij heel goed. https://www.turnon2fa.com...o-turn-on-2fa-for-paypal/ dit is wel het beste om te doen als je je bankrekening kopelt met PayPal
Ontopic: dat het 5 tot 10 werkdagen duurt is omdat je Nederlandse Paypal gekoppeld aan je bank rekening is gekoppeld maar Paypal schiet niet die 400€ voor omdat het een te groot risico is. Dus het beste wat je kan doen is om geld te storten op je Paypal en Dan te betalen. Dat is het snelst.
Edit: probeer het via PayPal.com ipv paypal.nl

[ Voor 16% gewijzigd door 123lodewijk op 01-05-2016 18:42 . Reden: Linkje paypal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Ok het is gelukt, ik heb 425€ direct op mijn BE paypal geplaatst en tijdens betalen kreeg ik inderdaad de optie om te betalen met paypal tegoed. Zo'n 2 way verificatie instellen is inderdaad wel wijs 123lodewijk, het was me ook al opgevallen dat ik met mijn NL bank gekoppelde paypal gewoon mijn NL bankrekening leeg kan halen met alleen één wachtwoord..

Edit; en nu wordt het aftellen voor mn nieuwe Xiaomi Mi5 64gb black :9~

[ Voor 10% gewijzigd door dumbledore op 01-05-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je kan direct met je bank kaart betalen via paypall. Moet je wel eerst die optie aanvragen :)

Wallet > op je bank kaart klikken en de status Machtigingsinstructie lezen, deze staat wrs NIET op Geaccepteerd dan moet je daar ergens nog aanklikken om een SEPA incasso van te maken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

123lodewijk schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:28:
Offtopic: je kan ook twee stap authentificatie aan zetten dan krijg je iedere keer als je wilt inloggen/betalen een sms. Dit werkt bij mij heel goed. https://www.turnon2fa.com...o-turn-on-2fa-for-paypal/ dit is wel het beste om te doen als je je bankrekening kopelt met PayPal
Ontopic: dat het 5 tot 10 werkdagen duurt is omdat je Nederlandse Paypal gekoppeld aan je bank rekening is gekoppeld maar Paypal schiet niet die 400€ voor omdat het een te groot risico is. Dus het beste wat je kan doen is om geld te storten op je Paypal en Dan te betalen. Dat is het snelst.
Ik kan die 2FA nergens aanzetten, de optie die in die link wordt gegeven staat er bij mij niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 17:16
Bij mij ook niet, ook niet in de app.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 16:57

bladebla

<Piéééép>

Zie Tweetrapsauthenticatie in PayPal kan al geactiveerd worden

Bij het activeren spreekt PP over de 'normale kosten van een sms'.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
@Damic;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A0XiTDf.png

@ bladebla, het is mij ook gelukt 2 way verificatie te activeren met de link uit dat tweakers nieuwsberichtje;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bUeHVBo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Hmmm bij mij werkte het wel, ik was toen wel naar Paypal.com gegaan, probeer het nog eens via PayPal.com ipv .NL

[ Voor 48% gewijzigd door 123lodewijk op 01-05-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10 13:37
Vreemd; Bij mij werkt het wel gewoon. (Heb een BE paypal met dezelfde bank gekoppeld. Ik kan gewoon aankopen doen, enkele dagen later wordt het bedrag dan van m'n bankrekening gehaald door Paypal)
Het direct geld toevoegen zoals jij het omschrijft, bedoel je dan met Bancontact? Want volgens mij kan jij gewoon betalingen doen zonder dat er een saldo op je pp account zelf staat, aangezien je kaart gekoppeld en je machteging geaccepteerd is.
Test het eens uit zou ik zeggen? Daarbij, geld erop zetten is zonder fee, en geld van je pp naar je bank overzetten ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
@ runelaenen, dus jij kan dus wel kiezen voor BE bank gekoppelde paypal overschrijving? Wat vreemd, want ik had die optie dus alleen als ik inlogde met mijn NL bank gekoppelde paypal.

Ik bedoelde inderdaad overschrijven met Bancontact (=Belgische equivalent van iDeal), dat werkte uiteindelijk dus wel. Ik heb 425€ naar mijn BE paypal gedaan met Bancontact, en toen kon ik direct betalen (zonder 5-10 dagen vertragen zoals dat zou zijn met mijn NL paypal bank gekoppelde paypal). Overigens had ik niet eens 425€ op mijn NL bankrekening staan, dus dat had ik dan eerst moeten overschrijven van BE naar NL. Hoop gedoe dus, uiteindelijk was betalen met BE paypal tegoed dus gewoon het makkelijkst.
Pagina: 1