2x dezelfde monitor met kleurverschil (HDMI en DP)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07-2024
(jarig!)
Tweakers,

Ik heb 2 144hz schermen van AOC, de AOC G2460PF, deze heb ik gelijktijdig gekocht.
Wat mij nu opvalt is dat kleurverschil tussen de schermen best groot is.
Één is aangesloten op de Display Port en de andere op een HDMI kabel (weet niet welke versie, ik denk 1.2)
Nu draait de ene op 144hz (mooiere kleuren) - DP en de andere op 60hz (bontere kleuren) - HDMI.

Wanneer ik de kabels omdraai dan ziet het andere scherm er weer mooier uit en de andere weer wat bonter.

Hoe kan ik dit het beste oplosssen? Calibreren ben ik lang mee bezig geweest maar ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met de bijgeleverde software..

Ik heb trouwens een MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Tsja, kan aan van alles liggen... de kabels, de input processor in de schermen, de output processor in de converters in je videokaart voor HDMI en DP...

In theorie moeten de signalen hetzelfde beeld genereren, in de praktijk hangt het van de hardware implementatie af wat er daadwerkelijk gebeurt.

Misschien dat je eerst kan beginnen met ze allebei op dezelfde snelheid laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Als jij vaststelt dat de input een kleurverschil oplevert is het het beste dat verschil te elimineren. Zo te zien heeft je videokaart twee DVI-outputs en kunnen je schermen aangestuurd worden via DVI. Wellicht is beide schermen op die manier om het verschil weg te nemen, omdat het dan over hetzelfde protocol en dezelfde signalen gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan zijn dat je niet de volledige range kleuren aan hebt staan bij je HDMI. Dit is waarschijnlijk ergens in het Nvidia control pannel terug te vinden.
Kijk ook of de beeldschermen verder hetzelfde zijn afgesteld, dus kleur temperatuur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 01:34
HDMI en nvidia is altijd een beetje raar, kijk in je control panel/change resolution en bij de hdmi monitor of de output dynamic range up full staat zo niet op full zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07-2024
(jarig!)
Ik heb al een beetje lopen klooien met kalibraties maar blijkbaar zet hij alles weer terug als ik de pc dan opnieuw opstart. En sowieso blijven de kleuren van elkaar afwijken.. :'(
Pagina: 1