Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clowting
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-08 19:49
Mijn vraag
Ik ben op dit moment in de UK en ben via België en Frankrijk gereist. In alle drie deze landen heb ik 'geen service' en kan me bij geen enkel netwerk aanmelden. In Nederland werkte alles prima. Ik heb ook een buitenland bundel van 100MB.

Relevante software en hardware die ik gebruik
OnePlus One
Android 6.0.1
CyanogenMod 13.0-20160419

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
APN instellingen voor het buitenland overnemen van de website;
Roaming aanzetten;
Ik heb geen oude simkaart waarbij je met een 1 voor de pincode moet inloggen in het buitenland;
Via de SIM-toolkit buitenland handmatig instellen;
Verschillende mobiele netwerken proberen en ook automatisch laten selecteren;
Telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen;
Cache en gegevens Telefoon-app legen.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om dit te verhelpen?

Beste antwoord (via Clowting op 01-05-2016 18:50)

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
Ter aanvulling van hierboven: bij Tele2 wordt, totdat er 2 facturen zijn betaald, roaming geblokkeerd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:45
Klantenservice contacteren en vragen of ze roaming blokkade kunnen opheffen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
Ter aanvulling van hierboven: bij Tele2 wordt, totdat er 2 facturen zijn betaald, roaming geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Heb je al contact opgenomen met de Tele2 klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clowting
SkyFlyer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:58:
Dat zal de verklaring zijn dan, ik ben pas geswitched naar Tele2. Wel jammer dat ze je wel gewoon vrolijk een bundel voor het buiteland laten kopen.

Antwoorden op mijn meerdere Facebook berichten met status updates doet Tele2 helaas al meer dan 24 uur niet. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:00
Deze zomer gaat er heel veel gescholden worden op tele2, precies hierom.

Velen kiezen op dit moment voor tele2 mede vanwege hun gunstige EU bundels, maar die mensen gaan dus vaak bedrogen uitkomen omdat ze nog niet "mogen" internetten in het buitenland van tele2.

Maar misschien dat ze daarom wel hun europabundels een stuk voordeliger dan de concurrentie aan kunnen bieden. |:(
Wel schandalig dat ze je die wel laten kopen maar niet laten gebruiken.
Billing systeem van ze klopt geen hout van, zo kun je echt niet meer met je klanten omgaan in 2016

[ Voor 47% gewijzigd door ASW1 op 01-05-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clowting
ASW1 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:01:
Deze zomer gaat er heel veel gescholden worden op tele2, precies hierom.

Velen kiezen op dit moment voor tele2 mede vanwege hun gunstige EU bundels, maar die mensen gaan dus vaak bedrogen uitkomen omdat ze nog niet "mogen" internetten in het buitenland van tele2.

Maar misschien dat ze daarom wel hun europabundels een stuk voordeliger dan de concurrentie aan kunnen bieden. |:(
Wel schandalig dat ze je die wel laten kopen maar niet laten gebruiken.
Billing systeem van ze klopt geen hout van, zo kun je echt niet meer met je klanten omgaan in 2016
Ja ik wordt hier ook niet echt blij van, zeker niet omdat Tele2 nu nog altijd niet heeft geantwoord op mijn berichten. Het is ook waardeloos dat ik naast internet ook niet kan bellen, gebeld worden, smsen, enz. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:04
Oh... Dit is erg interessant.. Want ik wilde naar tele2 gaan, maar als ik zodirect zonder service zit dan weet ik het zo net nog niet...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Ik weet niet hoe, maar ik ben pas vorige week geswitched naar tele2, en bij mij roaming werkt gewoon als het moet.

Heb bellen/sms/data roaming en het registreert ook mijn (buitenlands) gebruik in de app
SkyFlyer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:58:
Moet mijn eerste factuur nog krijgen.
ASW1 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:01:
Precies!. Had voor Tele2 gekozen alleen voor hun EU bundels.
Wat factoren die invloed kunnen hebben:
* Ik heb sim only
* Via tele2.nl besteld.
* Met Nummerbehoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:00
Vreemd, blijkbaar kan het dus wel. Vraag me af wat er dan misgaat bij de TS.
Misschien kan hij dat ons nog vertellen wanneer hij daarover uitsluitsel heeft van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clowting
ASW1 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:42:
Vreemd, blijkbaar kan het dus wel. Vraag me af wat er dan misgaat bij de TS.
Misschien kan hij dat ons nog vertellen wanneer hij daarover uitsluitsel heeft van de klantenservice.
Dat zal ik zeker doen, ik zal wel telefonisch contact opnemen als ik terug ben in Nederland, via Facebook heeft weinig zin helaas.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p7MJ13y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clowting
drwoo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:24:
Ik weet niet hoe, maar ik ben pas vorige week geswitched naar tele2, en bij mij roaming werkt gewoon als het moet.

Heb bellen/sms/data roaming en het registreert ook mijn (buitenlands) gebruik in de app

[...]

Moet mijn eerste factuur nog krijgen.

[...]

Wat factoren die invloed kunnen hebben:
* Ik heb sim only
* Via tele2.nl besteld.
* Met Nummerbehoud
Vreemd idd, ik heb een maandelijks opzegbaar abbonement met 1GB aan data en 100 minuten/smsjes. Ik ben begin april overgestapt ook via de site met nummerbehoud. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
ThijsCl schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:10:
[...]

Vreemd idd, ik heb een maandelijks opzegbaar abbonement met 1GB aan data en 100 minuten/smsjes. Ik ben begin april overgestapt ook via de site met nummerbehoud. :/
Voor ik de abbonement naam, had ik heel veel contact met de klantenservice omdat ik was al op de hoogte van dit roaming blokkade en ze konden voor mij niks beteken. Blokkade komt van het systeem en ze konden geen overrides doen.

Nou goed, dan heb ik veel gezocht, dual sim toestel, buitenlands sim voor data, nl -> voip doorschakeling om mij tot twee maanden toch bereikbaar houden en dan wat hebben wij! het werkte gewoon vanaf dag 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clowting
ThijsCl schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:08:
[...]

Dat zal ik zeker doen, ik zal wel telefonisch contact opnemen als ik terug ben in Nederland, via Facebook heeft weinig zin helaas.
[afbeelding]
Dit is de laatste (halve) dag dat ik in de UK ben, ik heb niks veranderd en sinds vanmorgen werkt het ineens. Nog altijd niks van Tele2 vernomen. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pALpQq2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
Ben je nog steeds op dezelfde plek in de UK of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clowting
dcl! schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:28:
Ben je nog steeds op dezelfde plek in de UK of ergens anders?
Toen was ik nog steeds op dezelfde plek, ik heb vernomen dat vanmorgen de roaming blokkade inderdaad is opgeheven. Waarom is mij nog onduidelijk, hierover zal ik nog contact opnemen en zal ik jullie op de hoogte stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:46
Volgens KS van Tele2 geldt die blokkade alleen voor compleet nieuwe nummers, niet voor mensen die via nummerbehoud bij Tele2 komen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/rag4jxip6rd75jk/Tele2%20CHAT.jpg
klikbaar
Heb het ook in het gemeld in het grote Tele2 4G topic

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Pagina: 1