Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor het nieuwe schooljaar.

Pagina: 1
Acties:

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:13
De laptop is bedoelt om mee te nemen naar school en stage een redelijk accuduur is dan ook gewenst, meestal is er wel de mogelijkheid om op school en stage een oplaadpunt te vinden. De gewenste grootte is 15 inch en het gewicht rond de 2-3 kilo (is volgens mij redelijk normaal). Een andere eis is dat de laptop de komende jaren niet hoeft te worden vervangen om zijn taken goed uit te voeren (eventuele upgrades daarbuiten gelaten).

De volgende programma’s zullen worden gebruikt:
- Microsoft Office
- Eplan
- Simatic manager
- Virtual machine
- Microsoft visual studio
- Af en toe gamen maar dit is extra ( thuis een desktop staan om te gamen ).

De laptop mag rond de 1000 euro kosten.

Eisen laptop:
- I7 processor
- 8GB geheugen ( 16 GB als dit echt nodig is maar volgens mij niet ).
- SSD
- 15 inch

Merk voorkeuren heb ik niet het moet wel een degelijke laptop zijn die niet vanzelf uit elkaar valt.

Zelf heb ik de Dell 15” inspiron 7759 op het oog.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7559-laptop/pd
http://tweakers.net/pricewatch/468006/dell-inspiron-15-7559-%28cn95701%29/specificaties/
Deze kost 1000 euro en als student zijnde krijg je hier 10% korting op voor dat geld wou ik dan een extra SSD kopen.
http://tweakers.net/pricewatch/439353/samsung-850-evo-m2-250gb.html

Nu is mijn vraag is dit een goed systeem voor de taken die ik moet doen. En is het slim om eventueel te wachten op de nieuwe Nvidia videokaarten die uitkomen. De laptop is pas bedoelt voor het nieuwe schooljaar ( augustus/september) dus als er in de tussentijd grote veranderingen komen op bepaalde onderdelen zou ik willen weten of het beter is om te wachten.

Graag hoor ik jullie meningen ,tips of andere laptop ideeën.

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Die dell kan zeker al je taken aan, 6700HQ met 8GB geheugen icm met een 960M. Kan je behoorlijk mee uit de voeten, zelfs als je zin hebt in een spelletje.

Wat betreft die nieuwe generatie videokaarten, wacht het gewoon af. Kijk eind juli/begin augustus of er schot in de zaak zit, zo niet koop je een laptop van de huidige generatie.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
De Dell is daar uitstekend voor geschikt. Voor de taken die je opnoemt heb je veel baat bij genoeg geheugen - (voor je VM's) en een SSD (voor alles, eigenlijk).
Videokaart lijkt me minder belangrijk voor de genoemde taken (ik negeer je gamen even ;) ) - daarom heb je ook niet imo niet direct voordeel om op de nieuwe generatie videokaarten te wachten. Aan de andere kant - je hebt nog even de tijd tot je de laptop echt nodig hebt, je kan hem ook over 3 maanden bestellen en misschien dan met een nieuwe videokaart als bonus.

Als ik verder door de pricewatch kijk zie ik ook geen laptops die beter zijn de Dell.

Ik weet niet hoe groot je VM's worden en hoeveel je er gaat draaien, maar kijk wel met een schuin oog naar de grootte van je opslag.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Hallo NaxxiusX,

Je noemt 2 programma's waar ik ook moeite mee heb: VisualStudio en Office.
In mijn geval betreft het dan AtmelVisualStudio, gebaseerd op Microsoft Visual Studio, en LibreOffice.
Voor allebei is de opstarttijd LANG: 1 a 2 minuten.
In dit (Duits) forum is er een lange topic over: https://www.mikrocontroller.net/topic/390165#new

Mijn indruk is dat je moet gaan voor de allersnelste SSD.
En een hoop geheugen 16..32GB, want eenmaal opgestart wordt het al een stuk beter. Het idee is dat je zulke programma's dan ondertussen niet sluit als je ze samen nodig hebt. Wat vaak voorkomt.
Als geld een rol speelt zou ik iets minder nadruk leggen op grafische prestaties.

Ik zou (ook) graag de mening van een doorgewinterde Tweaker vernemen wat de beste oplossing is.
Van belang is dat je uit èn, èn, èn... alleen in de meest kritische investeert, want anders zit je zo over de €2000.

[ Voor 6% gewijzigd door Bruin Poeper op 01-05-2016 13:16 ]

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:13
Nat-Water schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:13:
Ik weet niet hoe groot je VM's worden en hoeveel je er gaat draaien, maar kijk wel met een schuin oog naar de grootte van je opslag.
Het zijn er meestal maar 1 of 2 ( tenminste tot nu toe ). Voor opslag gebruik ik dan de standaard 1TB en de SSD voor windows en wat programma's.
Bruin Poeper schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:10:
Je noemt 2 programma's waar ik ook moeite mee heb: Visual Studio en Office.
In mijn geval betreft het dan AtmelVisualStudio, gebaseerd op Microsoft Visual Studio, en Libre Office.
Voor allebei is de opstarttijd LANG: 1 a 2 minuten.

Mijn indruk is dat je moet gaan voor de allersnelste SSD.
En een hoop geheugen 16.32GB, want eenmaal opgestart wordt het al een stuk beter.
Ja, Atmel heb ik ook een tijd gebruikt ( alweer wat jaren geleden ) maar dat programma is net als MicrosoftVisualStudio niet echt de snelste in opstarten.

Libre Office zegt mij zo niks dus heb het eens opgezocht. Bedoelde eigenlijk gewoon Microsoft Office heb het ook meteen even aangepast. En wat is een snellere SSD dan wat ik nu heb gekozen, aangezien in mijn ogen dit al een gigantisch voordeel moet zijn tegenover een standaard opslagschijf. De 8GB geheugen in deze laptop kan worden geüpgraded naar 16GB ( is meer dan 16GB wel nodig dan? ).