Toon posts:

Wijziging User Review - [harrynaccy3] [Ornias]

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geschil met deze koper.

Deze man heeft een radiator overgenomen van mij en ik krijg vanavond het bericht dat hij binnen is.
Dit samen met een beschuldiging dat ik bewust zaken heb achtergelaten en dus de boel aan het oplichten ben.

Ik heb als reactie gegeven dat ik dat een vervelende opmerking vond en gaf aan dat hij het terug mocht sturen en dat ik na ontvangst het geld zou terugboeken. Dit omdat zijn eerste insteek al geen enkel gesprek mogelijk maakte. Dit was ook niet goed. Hij gaat zelfs zo ver dat hij aangeeft dat ik aangegeven zou hebben dat hij het op eigen kosten maar terug moest sturen.. Allemaal onwaarheden die duidelijk in het gesprek terug te lezen zijn. Tevens geeft meneer aan online aangifte te gaan doen en dat de red flags op mijn rekeningnummer wel duidelijk gaan worden.

Ik heb geen zin om verder met meneer in gesprek te gaan en vraag vriendelijk of de moderator het gesprek wil teruglezen en de ontvangen feedback van deze "Tweaker" te verwijderen.

Mijn aangeboden oplossing van geld retour lijk mij netjes, zeker na zijn opmerking dat ik het bewust zou hebben gedaan.

Graag een reactie aangezien dit wel heel erg ver gaat wat deze Tweaker aan het doen is.

Met vriendelijke groet,

HarryNaccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan in een eigen topic

[ Voor 93% gewijzigd door InFamous op 30-04-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bloem lezing uit de FAQ:
"Beide partijen dienen zelf onderling tot een overeenstemming te komen, Tweakers is hier geen partij in. Ga dus niet huilen over de houding van een ander of bestook ons met argumenten of mailtjes, hier doen we niets mee."

Wat betreft de klacht van Harry:
"Komen beide partijen er niet samen uit, dan kan je dit melden in het topic en hierbij een verzoek doen tot bemiddeling. Een admin zal dan, mits hier tijd en gelegenheid tot is, de gevoerde DM communicatie bekijken en een bindende uitspraak doen."

Dat was je mogelijkheid, die wil je niet gebruiken maar wel een power play maken.
Ik accepteer danook verder geen bindende bemiddeling.

Mijn review voor HarryNaccy was gewoon objectief en niet onnodig grievend: Hij heeft het goed verzonden, zijn beschrijving was non-existent en zijn communicatie vindt ik onvoldoende. Dit is geen ongeldige review en voldoet volledig aan de richtlijnen.

Wat G_M_C betreft:
Er is geen koop tot stand gekomen, mijn review is danwel enigzins grievend omdat deze niet gaat over een daadwerkelijke koop, Net als die van G_M_C zelf. Daarnaast dient er hier een apart topic voor worden aangemaakt.

Ik verzoek de moderators danook:
1. De review van mij bij HarryNaccy in stand te houden
2. De reviews van mij en G_M_C over en weer te verwijderen.

Voor de mensen die benieuwd zijn over de staat van het product van HarryNaccy:
het betreft deze radiator die volgens Harry in "zeer goede staat" verkeerd:
V&A aangeboden: Alphacool Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 240mm
Zeer goed, Nu met verbogen fins en zonder een deel van de meegeleverde parts!

*Edit*
Wat betreft de referentie naar het op eigen kosten versturen: Ik heb er geen vertrouwen in dat deze tweaker het bedrag incl retourkosten gaat terug betalen.
"Betaling gebeurd na ontvangst." was zijn voorstel, dat risico wens ik niet te nemen, dan ben ik volledig overgeleverd aan de grillen van deze persoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De radiator is cq wad in zeer goede staat. Wat er schijnbaar ontbrak, waren 2 plastic dopjes. Dit kan en word door mij nergens ontkent. Ik heb zelfs aangegeven dat ik het geld terugstort na ontvangst van de radiator.

Waarom jij zo hoog van de toren blaast, geen idee, maar de feedback is gebaseerd op aannames en, erger nog, zeer ernstige beschuldigingen. Dit valt natuurlijk te lezen door de moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag een review baseren op mijn persoonlijke mening over hoe de communicatie verliep, gezien je klacht ben je het er zelf ook mee eens dat de communicatie niet goed verliep. Daarnaast is mijn cijfer daarvoor ook niet onredelijk laag (2 vd 5 sterren).

Wat betreft je omschrijving, vindt je het zelf nou een kloppende omschrijving? zeer goede staat, je kunt op je eigen foto de verbogen fins zien...

maar concreet:
De staat van de fins stond niet ter discussie, dat heb ik zelf ook wel gezien op je foto (maar je uitleg was van een zeer goede staat en dat was het niet)... voor die fins zou ik dus geen discussie aan hoeven gaan.

het punt gaat ook niet om de plastic dopjes, mijn punt gaat op de metale(!) stops die er standaard door alphacool bijgeleverd worden. De plasticdopjes miste er overigens 3 van, maar daar kan ik mee leven, want dat zijn immers wegwerp artikelen waar je niet vanuit hoeft te gaan dat ze erbij zitten en die hebben geen enkele waarde.

*Edit*
In de feedback is niks terug te vinden over mijn concrete beschuldigingen aan het adres van Harry. In de discussie is ook niks terug te vinden wat mijn feedback aan de concrete beschuldigingen koppelt.

Er valt wel te discussieren of 1 ster een goede score is voor "Voldoet aan beschrijving"..
Mijn lezing van de categorie "Voldoet aan beschrijving" is:
"De beschrijving was voldoende inhoudelijk, vermelde gebreken die er waren, omschreef voldoende welke dingen wel en niet werden bijgeleverd. Daarnaast vat ik daarbij voor mezelf ook toevoegingen die daarbij gedaan worden per bericht/mail voor de aankoop... misschien eerder communicatie, maar als iemand zelf bewust genoeg is om door te hebben dat er een hiaat in zijn beschrijving zit en mij daarvan op de hoogte stelt, vind ik dat hij geen lagere beschrijvingsscore daarvoor verdient."

In dit geval is dit alsvolgd toegepast:
De omschrijving van staat is foutief voor een radiator en de foto geeft een verkeerde voorstelling van zaken. Daarnaast heeft betreffende tweaker geen nadere uitleg over zijn Product geboden en stond dus klaarblijkelijk in voor zijn zeer karige omschrijving. Al met al is een karige omschrijving niet altijd een probleem, maar dat wordt ook een probleem als er daardoor onenigheid ontstaat of een verkeerde voorstelling van zaken ontstaat.

Alhoewel ik harry nog ergens in kan vinden mbt kritiek op mijn comunicatie naar hem toe, sta ik volledig bij de juistheid van mijn feedback.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

3DDude

I void warranty's

Geen partij

[ Voor 113% gewijzigd door InFamous op 30-04-2016 22:39 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DDude,
Goed punt, ik heb zo iets van: Ik heb mijn zegje gedaan dmv mijn negative feedback en wil het risico niet lopen dat ik mijn geld niet terugkrijg.

Ik laat het hier dus gewoon bij en heb geen zin om verder er energie in te steken voor die 6 euro schade. Ik heb de vervangende onderdelen al besteld, dus voor mij is de kous er af.

Dat betekend natuurlijk niet dat ik er blij mee ben... maar het zij zo. Het is Harry's goed recht mij niet de retourkosten voor te schieten voor ze gemaakt zijn en de gevolgen daarvan zijn voor mij.

Dat neemt niet weg dat ik de karige beschrijving jammer blijf vinden.

Even voor derden de notie: de schade voor de 3 dopjes+verzending via highflow was 6 euro en daarmee lager dan het ding terugsturen naar Harry.

Waarom Harry 'em persee terug wilt is mij een raadsel, maar als hij 6 euro niet wilt vergoeden maar 7 euro retourkosten wel nadat hij het terug heeft, gaan er bij mij nou eenmaal alarmbellen af.

Al met al gaan we wat betreft het product niet uitkomen: Harry wilt geen schade of retourkosten vooraf vergoeden en ik ben niet bereid terug te sturen met betaling achteraf.

Dus laten we het hier even houden op de feedback...

*edit*
Lees nu pas de review van Harry...
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat er wat verbigen fins waren dat wist je, dat staat in jouw eerste mailcontact.
Dat niet alle stop koppelingen erbij zaten, zou kunnen, daar heb ik eigenlijk niet op gelet. Dat dat een waarde vertegenwoordigd, dat klopt en ik was absoluut bereid geweest daar samen uit te komen. Je moet alleen niet gelijk zo hoog van de toren blazen en zeggen dat ik dat bewust zou hebben gedaan. Die "vriendelijkheid " vind ik totaal ongepast. Dus biedt ik aan het geld terug te storten na ontvangst van het rad en dan nog blijf je doorgaan. Sterker nog ik zou hebben aangegeven dat het maar op jouw kosten moest gebeuren. Allemaal pure onzin. Daarna geef je aan aangifte te gaan doen en dat ik redflags zal krijgen op mijn rekeningnummer. Dit gaat mij veel en veel te ver!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar is dit topic niet voor bedoeld.
Hou je SVP bij de feedback, de rest is Tweakers onbevoegd om wat mee te doen.

Mag ik je dan vragen waarom je wel 7 euro retour kosten zou vergoeden (7 euro schade voor jou), maar niet 6 euro herstelkosten?
*edit*
Of niet eens met een tegen aanbod komt dat goedkoper uit komt?
Lets say een aanbod van "ik betaal alleen 2 euro voor de dopjes" was een goed gebaar een goedkopere oplossing geweest...
*edit 2*
Ik heb niks gezegd in het eerste contact over de fins niks gezegd...er stond letterlijk: "zie zo al wel wat gebruikssporen" en laten we eerlijk zijn, daar ga jij ook niet op in... een Tweaker die niet de zoomfunctie op de foto gespamed wat had niks gezien, dus de beschrijving had beter gekunt...
*Edit 3*
Ik sla trouwens bij deze definitief dus ook je aanbod tot terugsturen af en laat het hierbij... ik verwacht ook geen terugbetaling meer van je voor de schade. de review moet voor derden maar duidelijk genoeg zijn.

Dat gezegd hebbende heeft het afzien van terugsturen een 2de rede: De enige rede waarom je 7 euro verzendkosten als risico zou willen nemen is als je 'em denkt te kunnen verkopen voor meer dan 52 euro excl verzendkosten aan een ander of mij geen geld terug zou storten. In dit geval bescherm ik die volgende koper hiermee dan maar, want 52 excl verzending is hij met gebogen fins en missende dopjes twv 3 euro (excl verzending!) in geen enkel universum waard!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, want de feedback is dus gepasseerd op leugens. Dat kan men teruglezen.

Jij begin mij gelijk te beschuldigen van opzet. Dat vind ik niet normaal.
Had je volwassenen opgesteld en was niet gelijk zo begonnen en ik had het wat mij betreft zelfs een tientje teruggestort. Vind het ook vervelend dat ze er niet bij zaten.
Je kunt niet gelijk mensen zo gaan beschuldigen en dan ook nog zeggen dat je aangifte gaat doen en dan ook nog steeds een feedback met onwaarheden plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin je inderdaad te beschuldigen van opzet, althans in de vorm van "dit had je moeten weten".

Nog voor ik mijn review had geplaatst (en dat is waar dit om gaat) begon jij met dreigen om er moderators bij te halen. Daarna (het bericht daarna) heb ik gemeld dat ik op deze manier aangifte ga doen.
Ga nu niet de chronologie uit elkaar trekken!

Mijn feedback bevat naar mijn weten geen onwaarheden.
Het enige waar ik zelf over struikel is mijn woordkeuze in "maar (voor eigen kosten) terug moet sturen", daarmee bedoelde ik dat ik het voor moest schieten, wat niet even duidelijk was.

In context met het eerste deel van de zin erna denk ik dat het wel duidelijker was dat ik eerst mij retour-geld wilde voor ik het opstuurde... ik zou het prima vinden als een moderator die zin verduidelijkt.

Voor de rest ben ik, naar mijn mening, heel netjes geweest in het omschrijven van de probleem punten, zonder enige opzet te prediken.

*edit*
Voor de duidelijkheid zie ik nog steeds geen reactie op de vraag waarom je het zonodig liever met verlies terug wilde dan de schade vergoeden...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De enige reden voor het voorstel tot terugsturen is het beschuldigen.
Dan maar geen zaken en gewoon geld terug. Lijkt mij een hele eerlijke oplossing.
Discussies over het feit of het er wel of niet zeer goed uitziet kunnen toch niet gewonnen worden.

Weer kom je met een aanname dat ik dan geen geld terug zou kunnen storten. Heb je mijn feedback Gezien, denk je dat je die krijgt met dat soort praktijken waar jij mij allemaal van beschuldigd.

Ik heb een oplossing aangedragen en jij blijft beschuldigen en zelfs een valse op onwaarheden gepasseerde feedback plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Netjes is niet het eerste woord wat opvalt in jouw communicatie in de DM.

Je kunt je mooier voordoen, maar een gewoon mailtje had mij nooit laten besluiten om het product maar terug te nemen.

De feedback is naar mijn idee ook absoluut onwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Graag e.e.a. onderling via DM uitpraten, we horen wel wat er uit is gekomen :)

BELANGRIJK: Nieuwe procedure voor V&A Feedback aanpassen

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32

InFamous

excommunicado

Lees beiden nog even dit door: How to - Feedback laten aanpassen

En dan voornamelijk dit stuk:
Spelregels

• Gedraag je netjes. Logischerwijze kunnen beide partijen een meningsverschil hebben, het is niet noodzakelijk te gaan schelden, flamen e.d.
  • Discussies buiten DM om worden niet toegestaan. We hebben gemerkt dat het openbare karakter van de topics menigeen er van weerhoudt vrijuit te kunnen praten. Daarnaast voorkomt het voeren van de discussie via DM dat anderen mee kunnen lezen met de "vuile was" of ongewenst kunnen reageren.
  • Beide partijen dienen zelf onderling tot een overeenstemming te komen, Tweakers is hier geen partij in. Ga dus niet huilen over de houding van een ander of bestook ons met argumenten of mailtjes, hier doen we niets mee.
  • Komen beide partijen er niet samen uit, dan kan je dit melden in het topic en hierbij een verzoek doen tot bemiddeling. Een admin zal dan, mits hier tijd en gelegenheid tot is, de gevoerde DM communicatie bekijken en een bindende uitspraak doen.
  • Het is niet de bedoeling onderlinge communicatie 1:1 op het forum te plaatsen.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.