Toon posts:

TBIRD V DURON | ASUS V ABIT ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een mobo+cpu kopen...nu weet ik nog niet wat!

word wel AMD :D
maar kweet nog niet of ik een duron koop of tbird:
is een duron 650 sneller of langzamer als een tbird 650 ? (ik denk langzamer)
maat als je die duron nu op 850 zet en die tbird op 650 welke is dan sneller ?
hoever kan je de tbird ocen ?
hoeveel mhz kan je dan de duron klokken ?

welk mobo is beter ?
asus a7v of die abit ?
GRRRRRRRRRRRRRRR.....sux kiezen

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
De TBird 650 bestaat niet. De TBird begint alleen op hogere kloksnelheden. Maar: ja, als de Thunderbird 650 zou bestaan zou hij theoretisch gezien sneller zijn dan de Duron 650 want de Duron is AMD's budget processor (zeg maar de 'AMD Celeron')

Duron op 850 en TBird op 650: Duron hoogstwaarschijnlijk sneller.

Redelijke kans dat de Thunderbird ongeveer net zo goed overklokt (is immers gebaseerd op dezelfde core), hier zijn al discussies over geweest op dit forum.

Conclusie over de proc lijkt me duidelijk: als je genoeg geld heb en je wilt het beste van het beste dan neem je een Thunderbird. Als je graag een goede budget processor wil hebben, dan kies je de Duron.

Over Abit KT7 vs. Asus A7V is heel recent al een discussie geweest: http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/003381.html

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Redelijke kans dat de Thunderbird ongeveer net zo goed overklokt (is immers gebaseerd op dezelfde core)
2 bad, het zijn niet dezelfde cores zoals het met de p2/3 - celerons wel is. De t-bird schijnt ook minder goed overklokbaar te zijn...

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
2 bad, het zijn niet dezelfde cores zoals het met de p2/3 - celerons wel is. De t-bird schijnt ook minder goed overklokbaar te zijn...
Als dat zo is maakt dat een TBird een stuk minder aantrekkelijk. Wat zijn dan de verschillen (buiten de hoeveelheid l2 cache en het feit dat de Duron alleen in Maleisie geproduceerd wordt)?

*UPDATE* Mm de meningen over die cores zijn verdeeld zie ik in andere topics staan. Tom's Hardware zegt dat de TBird minder is over te klokken doordat hij een hoger voltage nodig heeft voor de extra cache, anderen zeggen dat de TBirds ongeveer 1050 halen en de Durons ongeveer 950.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Ik heb zelf een Duron 700 Mhz,
met een Corevoltage = 1,55 volt.

Zo ver ik weet is het core-voltage van de TB700 al 1,7 of 1,75 volt. Mijn conclusie 5-10% langzamer als een TB700, maar wel veel minder warm! Na een intensief spel gespeeld te hebben (ca 2,5 uur) was de Duron 42 graden, en dat met een standaard koeler van 2 tientjes. Als je dus wil gaan overklokken, zou ik zeggen koop een Duron. Dan heb je meer speling om ook met het voltage te spelen.

suc6,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

Klopt als een FSB Peet.

Om een Duron over te klokken moet je een hoger voltage geven. Hieronder zijn mijn bevindingen met een Duron 600

600 @ 1,5
650 @ 1,55
700 @ 1,65
750 @ 1,75
800 @ 1,80
850 @ 1,85
900 @ 1,85
950 geen post
1000 geen post

Het is jammer dan de A7V maar tot 1.85 volt gaat.

Let wel op dat je een GOEDE koeler neemt (ALPHA !).

Verwijderd

Mijn Thunderbird 800 op A7V draait standaard op 1.74 Volt, volgens mijn Bios. Dat is dus lager dan de Duron 600@800 Mhz met 1,8 V.

Verwijderd

Topicstarter
Cookie,

heb je een lockt tbird 800 ?

of unlocked ?

Verwijderd

Klinkt misschien lullig, maar ik weet het nog niet. Ik heb m'n systeem net binnen en ben nog bezig met installeren enzo. Bovendien heb ik geen enkele tweak-ervaring en ben dus nog huiverig om m'n Coolermastertje H-51 effe van m'n Thunderbirdje te halen. Want dan kun je hem niet zomaar terugzetten zonder schoonmaken en koelpasta aan te brengen, toch? En dat laatste heb ik op het moment niet in huis. Mijn CPU wordt nu (temp. meting op zijkant heatsink)zo'n 48-50 C, en m'n mobo 32 C. Ik wil tzt wel gaan overclocken, maar ik wil eerst alles geinstallerd hebben enzo. Bovendien wil ik wat meer weten over de temperatuur die zo'n cpu mag hebben. Weet jij dat? En ik denk ook dat ik voor serieus overklokken naar een andere cooler/heatsink moet. De Coolermaster H-51 is officieel geschikt voor 933 Mhz, dus misschien is een overklok van 800@900 wel verantwoord.

Verwijderd

Niet doen dus, overclocken met zo'n coolermaster; die trekt dat echt niet.

Goede cooling is van levensbelang bij de AMD; hoe beter de heatsink, des te hoger de oc !!

Verwijderd

Topicstarter
Cookie, je kunt het aan de kleine bruggetjes zien...zijn ze verbonden of juist niet ?

en als ze NIET verbonden zijn kan je met een SCHERP HB potlood de bruggen verbinden..
als het goed is word ie dan unlockt :)

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 15:47

alwinus

Tweaked

(jarig!)
Neem in ieder geval de mobo van Abit, is zeker beter over te klokken dan de asus.
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12492

Verder zou ik kiezen voor de thunderbird. Maar dat ligt maar aan je budget. Thunderbird gaat bovendien pas vanaf 700 Mhz.
Pagina: 1