LG 43LH570V MediaMarkt reclame 2 mei 2016

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Wat vinden we van de LG 43LH570V die in de folder van komende week voor €377 staat?

Wat mij aantrekt is dat de TV een groot beeld heeft voor niet al te veel geld. LG schijnt goed beeld te hebben?

Er zit een satelliettuner in, ik heb een schotel. Werkt dat het een beetje behoorlijk, zo'n satellietontvanger in een TV? Satellietontvangst is belangrijk, ik heb meerdere satellietontvangers.

Voor wat betreft de kabelaansluiting, kan ik daar mijn Ziggo smartcard in duwen, of moet er nog een card-interface bijgekocht worden? Ik kijk niet veel kabel en ik heb een Humax die er ook op aangesloten kan worden.

Computer aansluiten kan kennelijk alleen via HDMI maar ik begrijp uit de specs van LG dat via DLNA gestreamed kan worden. Dat zal ik niet vaak doen maar het is wel prettig als het kan.

Dan zijn 2 HDMI aansluitingen niet al te veel denk ik.

Speelfilms en sport kijk ik niet.

Youtube, TV's die ik tot nu toe gezien heb bij vrienden en familie hebben vaak wel YouTube maar dat werkt maar zeer beperkt. Je kan veel minder vinden dan gewoon op de PC.

Geluid gaat bij mij via een externe versterker en speakers, is dus niet belangrijk, behalve dat er natuurlijk een behoorlijk signaal uit moet komen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Beste antwoord (via Obelink op 02-05-2016 20:31)

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:33
Beeld vandaag gezien in het echt. Ziet er allemaal uit als een zeer budget ding. Zowel de behuizing als het scherm. Stond dat het 200hz was. Heb hem laten staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Obelink schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:20:
[...] LG schijnt goed beeld te hebben? [...]
Elk merk heeft goede en slechtere modellen. Dus in het algemeen stellen dat LG de betere beeldkwaliteit levert gaat helaas niet op.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Over welk krantje hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
2 mei t/m 8 mei dat vanmorgen in de bus lag. Dat staat pas maandag op de website.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Zie niet echt welk paneel erin zit maar de specs zijn niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivoootje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 13:20
Iemand ervaring met deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben wel benieuwd hoe deze TV het doet tegenover deze: pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zwart

Deze lijken mij toch een beetje hetzelfde. Alleen heeft de Samsung dan geen YouTube ondersteuning, om dat wel te hebben moet je het model van 450 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Als je de productpagina van LG bekijkt, is het een compleet andere TV. Nu kan de Mediamarkt een verkeerde afbeelding geplaatst hebben maar de specs zijn ook anders, zo schrijft LG over een 450Hz (geoptimaliseerd) beeld en de Mediamarkt over een 200Hz (geoptimaliseerd) beeld.

Dit is het EAN van de 43LH570V: 8806087583069
Vraag dat eens na bij de Mediamarkt.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:17:
Ben wel benieuwd hoe deze TV het doet tegenover deze: pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zwart

Deze lijken mij toch een beetje hetzelfde. Alleen heeft de Samsung dan geen YouTube ondersteuning, om dat wel te hebben moet je het model van 450 nemen.
Hoezo geen Youtube ondersteuning? reviews: Samsung 43"-J5500: vlotte smart-tv zonder toeters en bellen
AstralizeR schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:58:
Als je de productpagina van LG bekijkt, is het een compleet andere TV. Nu kan de Mediamarkt een verkeerde afbeelding geplaatst hebben maar de specs zijn ook anders, zo schrijft LG over een 450Hz (geoptimaliseerd) beeld en de Mediamarkt over een 200Hz (geoptimaliseerd) beeld.

Dit is het EAN van de 43LH570V: 8806087583069
Vraag dat eens na bij de Mediamarkt.
In het krantje staat wel gewoon 450Hz; met 200 bedoelen ze vast de 'echte' (die in het echt weer 50 is) ;)

Uit de volledige modelnaam op de sticker aan de achterkant, kan je de paneelfabrikant afleiden. Als dat LG is dan is dit gewoon een IPS paneel ...

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 02-05-2016 16:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Beeld vandaag gezien in het echt. Ziet er allemaal uit als een zeer budget ding. Zowel de behuizing als het scherm. Stond dat het 200hz was. Heb hem laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Ik twijfel ook tussen de 43LH570V en de 43LF590V. Qua prijs verschillen ze 2 tientjes.

De verschillen die ik heb kunnen vinden:
43LH570V vs 43LF590V
450 PMI vs 400 PMI
Dual Core vs Quad Core
8 cm diepte vs 6 cm diepte
WebOS 3 vs WebOS 2
30 watt vs 40 watt

Ik word er niet wijzer op. Het is ook opvallend hoe moeilijk het is om informatie te vinden. Iemand tips? Welke van de 2 kiezen? Het is een TV voor op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dan kloppen de specs op Tweakers in de PW niet. Bij de UE43J5600AW staat YouTube, bij de UE43J5500AW niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
DJ-Promo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:54:
Dat is duidelijk! Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.
Misschien kan ik beter uitkijken naar een iets hoogwaardiger 32"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Of iets bijsparen en dan een gelijkwaardige grootte en dan net wat duurder? Dat ga ik wel doen voor in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DJ-Promo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:54:
Obelink schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:31:
[...]
Dat is duidelijk! Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.
Misschien kan ik beter uitkijken naar een iets hoogwaardiger 32"?
Wat had je anders verwacht bij zo'n formaat en die prijs? Alle 500 serie modellen van LG zijn overigens 'budget' modellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Voor jou is dat misschien duidelijk, maar ik ben niet thuis in de nomenclatuur van de televisies. Ik vind ca. €400 een heel bedrag.

Omdat ik niet zo veel televisie kijk en de tv niet zo'n hoge prioriteit heeft is dat wel het budget wat ik er maximaal aan wil besteden.

Belangrijkste vind ik toch wel een goed beeld, goede kleurweergave. Allerhande features zit ik niet zo heel erg om verlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Obelink schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:31:
Voor jou is dat misschien duidelijk, maar ik ben niet thuis in de nomenclatuur van de televisies. Ik vind ca. €400 een heel bedrag.

Omdat ik niet zo veel televisie kijk en de tv niet zo'n hoge prioriteit heeft is dat wel het budget wat ik er maximaal aan wil besteden.

Belangrijkste vind ik toch wel een goed beeld, goede kleurweergave. Allerhande features zit ik niet zo heel erg om verlegen.
Die was dan ook meer voor DJ-Promo bedoeld: 43" is gewoon een vrij grote maat voor een bedrag onder de 400 euro, maar een Samsung 40" van 500 euro is net zo plastic. Daar zou ik niet zo zwaar aan tillen, de behuizing. En dat één iemand even naar het beeld in de winkel heeft gekeken zegt natuurlijk ook niet veel (die staan ten eerste toch niet goed afgesteld). Voor gewoon tv kijken zou ie best kunnen voldoen ... wellicht zijn er oudere reviews te vinden van 500 serie LG modellen van de laatste paar jaar.

Hier staan 3 reviews van 2015 500 serie modellen (in Amerika bijv. LF5800 ipv LF580v): http://www.rtings.com/tv/reviews
Ná kalibratie heel accurate kleuren bij alle drie ... (bij een Poolse review sites nog een UHD model review gezien waarbij er in vergelijking tot de beste preset toch nog best wat gewonnen werd dmv kalibratie)
Wat wel opvalt bij de amerikaanse reviews is de veel betere score op motion blur bij de 5800 tov de andere twee, maar ook bijv. de LF6000 (wat op verschillende panelen duidt).

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 03-05-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Ik heb uiteindelijk de 43LH604V besteld. Hij was tot vandaag 420 EURO bij MAXICT, nu is hij weer 500 eu. Onder de 500 EU kun je hem niet vinden.

Verschil is dat de PMI van deze 2x zo hoog is, namelijk 900 ipv 400 of 450. En meer HDMI aansluitingen, mooi design en waarschijnlijk wat betere materialen. Last but not least: 20 WATT speakers ipv 10 WATT. Dus ik verwacht beter beeld en beter geluid.

Krijg hem morgen binnen als het goed is (MaxICT heeft niet bepaald de beste recenties), hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Zelf ben ik eind van de week ook nog naar de Mediamarkt geweest. Op dat moment was de TV uitverkocht en kon ik hem niet zelf bekijken. Een verkoper toonde me een Philips voor dezelfde prijs die zo vond hij, prachtig beeld had. Ik vond het erg harde kleuren hebben. Vervolgens bracht hij een LG UHD TV onder de aandacht die alweer volgens hem zo'n geweldige TV was. Dat was opvallend, de verkoper was erg bezig met wat hij vond, niet zozeer met mijn wensen.

Een Panasonic UHD TV van €1099 overigens vond ik een werkelijk fantastisch mooi beeld hebben. Er draaide een demo: Inspired by Architecture. De pastelkleuren van de kleding van het model in het filmpje worden lang niet zo mooi weergegeven op mijn toch echt niet slechte Eizo computermonitor.

Maar omdat ik vooralsnog niet verwacht dat er veel UHD aanbod in de genre's die ik bekijk zal zijn orienteer ik me toch maar op een niet al te dure Full-HD TV. Als ik in de pricewatch zoek vanaf 32" en met FHD is er een hele lijst te zien.

Links kan nog op LCD-technologie gesorteerd worden. Het valt me op dat er IPS, MVA en S-PVA schermen zijn. Wat voor paneel de andere TV's hebben is mij niet duidelijk. Die zullen toch niet allemaal een TN-film panel hebben? Een TN-film panel zie ik niet zitten wegens het beperkte kleurbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
FreakerTweaker schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:00:
Ik heb uiteindelijk de 43LH604V besteld. Hij was tot vandaag 420 EURO bij MAXICT, nu is hij weer 500 eu. Onder de 500 EU kun je hem niet vinden.

Verschil is dat de PMI van deze 2x zo hoog is, namelijk 900 ipv 400 of 450. En meer HDMI aansluitingen, mooi design en waarschijnlijk wat betere materialen. Last but not least: 20 WATT speakers ipv 10 WATT. Dus ik verwacht beter beeld en beter geluid.
Zowel PMI als speaker Watt zeggen niets over de kwaliteit van het beeld en het geluid. PMI is niets anders dan een marketingterm waarbij interessant wordt gedaan met hoge, nietszeggende cijfers. Zie ook mijn blog hierover: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Meer Watt uit je speakers gaat over het vermogen dat een speaker heeft. Een hoger vermogen zorgt voor een harder geluid, maar niet een beter geluid. Dat is nog altijd afhankelijk van andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:57
Hij is deze week weer in de aanbieding bij de mediamarkt.
Morgen maar eens langs. Heb goedkeuring gekregen om me 36" plasma tv te vervangen voor een ander tot 400 euro :)
En deze lijkt me wel aardig. Iemand die hem vorige keer gekocht heeft en de ervaring wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Obelink schreef op maandag 09 mei 2016 @ 07:25:

Links kan nog op LCD-technologie gesorteerd worden. Het valt me op dat er IPS, MVA en S-PVA schermen zijn. Wat voor paneel de andere TV's hebben is mij niet duidelijk. Die zullen toch niet allemaal een TN-film panel hebben? Een TN-film panel zie ik niet zitten wegens het beperkte kleurbereik.
Geen enkele tv (vanaf 32" ) heeft een TN paneel ... (ook is de LCD-technologie info beperkt ingevoerd bij de specs vlgns mij en daarmee worden automatisch een aantal modellen uitgesloten waar het niet ingevuld is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcwaardeloos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-08 16:05
nou ik heb deze tv dus wel gekocht en wat een kolere apparaat.
jammer dat ik niet voor een samsung ( budget) tv ben gegaan.
wij kijken nog al naar netflix , tans dat zouden we willen.
maar de tv heeft grootte moeite om dit vlekkeloos af te spelen, tv kijken is geen probleem voor een tv'tje op zolder is het een prima apparaat.
netflix daarin tegen crasht de tv geregeld , van het terug schieten naar de gekeken zender tot zwart beeld en de stekker uit de muur trekken aan toe.
we zijn met LG (klantenservice) in de weer om te kijken wat er aan gedaan moet worden, maar ik vrees dat het aan het type tv ligt.
hier voor hadden wij een zelfde model en die had nog meer problemen , die kon geen zenders vasthouden.
deze mochten wij bij de MediaMarkt ruilen ( veel gezeik we hadden geen doos meer)

maar had ik alles eerder geweten dan hadden we toch echt een ander merk genomen voor enkele tientjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Ik heb deze TV onlangs gekocht bij RedCoon voor een vergelijkbaar bedrag. Ik zocht een budget tv en die heb ik gevonden ook :O Hij is erg plastic, maar dat is zo erg nog niet als je hem eenmaal maar hebt staan. NetFlix gebruik ik (nog) niet dus daarover kan ik niet oordelen, maar de YouTube en NOS app werken perfect! Ik vind de snelheid van de interface ook voldoende.

Het scherm heeft wel matige kijkhoeken, maar je kunt natuurlijk niet veel beter verwachten van een budget tv.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1