Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Loopback dhcp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• louis14
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08-2024
Heeft de microsoft loopback adapter een interne dhcp server voorzien in windows?

Alle reacties

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Neen, de interne loopback heeft altijd 127.0.0.1 en kan verder niets...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Wat rdfeij zegt :)

Is dit gewoon een random vraag of heb je een probleem wat je op wil lossen? Want bij dat laatste kunnen we misschien wel helpen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• louis14
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08-2024
Hallo rdfeij,
Bedankt voor uw antwoord maar ik denk dat we niet over hetzelfde spreken.
Ik heb namelijk een microsoft loopback adapter toegevoegd en die werd ook bij gecreeerd in mijn overzicht van adapters.de interne adapter waar jij over spreekt komt niet voor in het overzicht van adapters.
De eigenschappen van mijn adapter tonen bij ipv4 dhcp of statisch.
Bij gebruik van statisch krijg ik adres 169
De bedoeling van mijn adapter is die te gebruiken in een router emulatie programma namelijk gns3

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ah, die loopback :) Ook dat is slechts een netwerkadapter en doet zelf helemaal niks (behalve verkeer dat je er naar toe stuurt ook weer zelf ontvangen).

Omdat het een netwerkadapter is heb je de keuze hoe de adapter een IP-adres moet verkrijgen, maar omdat er geen netwerk aan hangt kun je er ook niet echt een DHCP-server aan hangen. Heel (hééél) misschien dat een DHCP-server die je installeert op dezelfde computer als waar je de loopback-drivers heb geïnstalleerd zo ver krijgt dat het een IP toewijst aan zichzelf, maar ik betwijfel het ten zeerste.

Als je bij gebruik van statisch een 169-adres krijgt dan heb je dat zelf ingevuld, ik neem aan dat je bedoelt dat je bij DHCP / dynamische toewijzing een 169.254.0.0/16-adres adres krijgt en dat komt omdat er inderdaad geen antwoord komt van een DHCP-server, waardoor je dus een link local / RFC 3927 / APIPA-adres krijgt.

Als je het statisch invult dan kun je (zo goed als) alles invullen wat je wil :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock