Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
Goedenavond,
ik ben aan het rondkijken voor een 24 Ports gigabit-switch met Poe+

Ik wil op deze switch de volgende apparaten zonder poe-injectors aansluiten:
http://tweakers.net/product/370827/ubiquiti-unifi-uap-ac/

en
pricewatch: D-Link DCS-4602EV

Ik kwam zelf uit op : pricewatch: ZyXEL GS1900-24HP

Is dit juiste switch om te kiezen of zie ik iets over het hoofd?

Werkt deze vorm van POE voor beide vormen van POE voor eventuele andere apparaten in de toekomst?
Wat is wijsheid?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Ik zou niet deze AP's meer nemen, die is de oudere generatie AC. De opvolgers (die een stuk voordeliger en beter zijn), zijn de AC-LITE, AC-LR en AC-PRO. Afhankelijk van de gewenste snelheid en bereik zal je een keuze moeten maken voor het juiste type.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=unifi+ac

Met het prijsverschil kan je mooi de meerprijs overbruggen voor een Ubiquiti POE switch, zodat je alles vanuit dezelfde interface kan managen. (evt nog een USG Router erbij om het compleet te maken)

Je zal alleen even moeten kijken of je de 250W of 500W variant moet hebben, dat hangt van het aantal devices af wat je er aan hangt.

Succes!

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
doc schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:29:
Ik zou niet deze AP's meer nemen, die is de oudere generatie AC. De opvolgers (die een stuk voordeliger en beter zijn), zijn de AC-LITE, AC-LR en AC-PRO. Afhankelijk van de gewenste snelheid en bereik zal je een keuze moeten maken voor het juiste type.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=unifi+ac

Met het prijsverschil kan je mooi de meerprijs overbruggen voor een Ubiquiti POE switch, zodat je alles vanuit dezelfde interface kan managen. (evt nog een USG Router erbij om het compleet te maken)

Je zal alleen even moeten kijken of je de 250W of 500W variant moet hebben, dat hangt van het aantal devices af wat je er aan hangt.

Succes!
Ik ben al in bezit van 3 van deze ap's.
Gaan alle apparaten werken op de aangegeven zyxelswitch of is een ander merk een betere optie (voor dezelfde prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:56
Die Zyxel doet 170Watt dus daar moeten 3 UAP-AC's wel aankunnen. En dan is er nog 100Watt aan ruimte over :*)

Maar beide vormen van Poe? Bedoel je PoE (802.3af) en PoE+(802.3at) of PoE/+(802.3af/at) en passive PoE?
Passive PoE is namelijk 24v daar PoE en PoE+ op 48v werken.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:49:
Die Zyxel doet 170Watt dus daar moeten 3 UAP-AC's wel aankunnen. En dan is er nog 100Watt aan ruimte over :*)

Maar beide vormen van Poe? Bedoel je PoE (802.3af) en PoE+(802.3at) of PoE/+(802.3af/at) en passive PoE?
Passive PoE is namelijk 24v daar PoE en PoE+ op 48v werken.
Enig idee of de zyxel stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 14:09

SpamLame

niks

Zoekvraag en nee hij is niet stil 48,7dBA ftp://ftp.zyxel.com/GS1900-24HP/datasheet/GS1900-24HP_12.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Zelf heb ik ook gekeken naar een 24p switch. Kwam, ook na adviezen op GoT, uit op de HP ProCurve 1920. Wilde wel VLAN ondersteuning, poe is geen must, en indien mogelijk een gangbaar model waar op het www voldoende info over te vinden is. En deze Hp heeft een goede garantie regeling. Wellicht voor jou ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 14:09

SpamLame

niks

GEi schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:56:
Zelf heb ik ook gekeken naar een 24p switch. Kwam, ook na adviezen op GoT, uit op de HP ProCurve 1920. Wilde wel VLAN ondersteuning, poe is geen must, en indien mogelijk een gangbaar model waar op het www voldoende info over te vinden is. En deze Hp heeft een goede garantie regeling. Wellicht voor jou ook een optie?
Maar poe is wel een must voor de TS, dus dan zou het een http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=6783450 voor 1124 worden, 4.5 keer zoveel als de zyxel. Geen idee wat TS zijn budget is, maar de meerwaarde van de HP moet voor TS wel dusdanig zijn dat de meerprijs te rechtvaardigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
Zelf heb ik een cisco switch met cisco accespoints. Laatst een ubiquity ap bijgekocht welke niet werkte op de poe van de cisco switch. Bij aanschaf kon ik niet zien welke poe er beschikbaar was.
Die cisco is overigens ook echt niet stil.
Bij mij staat hij in een technische kast. Maar de herrie is in de gang nog te horen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Excuus, verkeerd gelezen. PoE is een must...
SpamLame schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:24:
[...]

Maar poe is wel een must voor de TS, dus dan zou het een http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=6783450 voor 1124 worden, 4.5 keer zoveel als de zyxel. Geen idee wat TS zijn budget is, maar de meerwaarde van de HP moet voor TS wel dusdanig zijn dat de meerprijs te rechtvaardigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
@TS: Waarom de oude AC versie kopen?

De nieuwere series (AC Lite, LR en Pro) zijn krachtiger, sneller en goedkoper.

en hoeveel AP's wil je totaal gaan aansluiten?

Een paar AC LRs met een paar injectoren en een losse (non-poe) switch is een stuk goedkoper, stiller en sneller dan een 24ports POE ding kopen met de oude AC AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DJSmiley schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:15:
@TS: Waarom de oude AC versie kopen?

De nieuwere series (AC Lite, LR en Pro) zijn krachtiger, sneller en goedkoper.

en hoeveel AP's wil je totaal gaan aansluiten?

Een paar AC LRs met een paar injectoren en een losse (non-poe) switch is een stuk goedkoper, stiller en sneller dan een 24ports POE ding kopen met de oude AC AP's.
Hi Smiley,
ik ben al in bezig van 3 "oude" unifi-AC ap`s.
Dus ik hoef ze niet aan te schaffen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29
pitchdown schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:23:

Ik kwam zelf uit op : pricewatch: ZyXEL GS1900-24HP

Is dit juiste switch om te kiezen of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij hebben de Unifi AC Pro de 802.3at nodig, wat je huidige geselecteerde switch niet ondersteund.

Wat misschien een mooiere optie is, een 8Port 802.3at Switch nemen, en dan een losse switch er bij nemen voor je overige benodigde netwerk poorten.
Zelf heb ik die accesspoint hangen aan een pricewatch: HP Procurve 1920-8G-PoE+ L3 Switch (8 x 1000Base-T en 2 x 1000Bas.... En daarna nog een 16 switch liggen uit de zelfde klasse.

[ Voor 0% gewijzigd door Rolfie op 01-05-2016 17:45 . Reden: Ik bedoel de UAP-AC en niet de AC Pro. Bedankt CyBeR ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Rolfie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Volgens mij hebben de Unifi AC Pro de 802.3at nodig, wat je huidige geselecteerde switch niet ondersteund.
Aldus de specs ondersteunt 'ie 802.3af. Alleen voor de edu versie (met speaker) moet je 802.3at hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_R
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Volgens mij bedoelt hij niet de Unifi AC Pro, maar de 1e generatie Unifi AC.
En volgens de specs moeten die gevoed worden met 48V passive POE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
CyBeR schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:33:
[...]

Aldus de specs ondersteunt 'ie 802.3af. Alleen voor de edu versie (met speaker) moet je 802.3at hebben.
TS verwijst naar de UAP-AC, en deze zijn "oud".. Die hebben voor ondersteuning 802.3at nodig voor ondersteuning. De huidige nieuwe generatie van kan het inderdaad wel met de 802.3af standaard af.

UAP-AC PoE rating

Het zou dus misschien wel kunnen werken..... Maar dat wil niet zeggen dat het ook goed werkt, als de AP echt moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Rolfie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:44:
[...]

TS verwijst naar de UAP-AC, en deze zijn "oud".. Die hebben voor ondersteuning 802.3at nodig voor ondersteuning. De huidige nieuwe generatie van kan het inderdaad wel met de 802.3af standaard af.

UAP-AC PoE rating

Het zou dus misschien wel kunnen werken..... Maar dat wil niet zeggen dat het ook goed werkt, als de AP echt moet werken.
Het gaat inderdaad om de oudere unifi-ac`s waarvan ik er 3 in huis heb.
Deze heb ik nu via een POE-injector aangesloten.

Ik wil mijn huidige HP 1800-24G switch in de meterkast vervangen welke deze ap`s + de betreffende IP-camera via POE kan aansturen.
Ik heb toentertijd in mijn huidige HP-switch de fan uitgeschakeld waardoor deze volledig stil is, tevens wordt de switch ook niet te warm.

Ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten om 2 switches in mijn meterkast aan te sluiten aangezien ik alles netjes in 19 inch rack heb zit.

Wat lijkt voor bovenstaande situatie de beste keuze kwa switch welke alles kan aansturen?
Om nu de unify ap`s ook weer te gaan vervangen ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Rolfie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:44:
[...]

TS verwijst naar de UAP-AC, en deze zijn "oud".
Maar jij niet:
[...]

Volgens mij hebben de Unifi AC Pro de 802.3at nodig
Dat kun je dan later wel weg editen en zeggen dat ik 't fout heb, maar zo zijn we niet getrouwd he.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
CyBeR schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:33:
Dat kun je dan later wel weg editen en zeggen dat ik 't fout heb, maar zo zijn we niet getrouwd he.
je hebt gelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:56
Maar volgens het boekje doet de 1900HP wel degelijk 802.3at met een max van 30W per port. De UAP-AC's vragen 22W dus m.i. moet het prima werken.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Even vraag aan TS: je hebt 3 AP's, maar bent op zoek naar een 24 poort-switch? Verwacht je uitbreiding of wil je je hele netwerk op die ene switch "onderbrengen"?
Want het idee om een kleine PoE switch te nemen in combinatie met een tweede (non-PoE) is zo gek nog niet: dat kan behoorlijk wat schelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 01-05-2016 20:35 . Reden: Typo ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Pietervs schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:35:
Even vraag aan TS: je hebt 3 AP's, maar bent op zoek naar een 24 poort-switch? Verwacht je uitbreiding of wil je je hele netwerk op die ene switch "onderbrengen"?
Want het idee om een kleine PoE switch te nemen in combinatie met een tweede (non-PoE) is zo gek nog niet: dat kan behoorlijk wat schelen.
Ik wil in mijn 19 inch rack alles in 1 switch onderbrengen.
Geschikt voor poe+ en zo silent mogelijk omdat deze in de meterkast komt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:21
Waarom geen switch die matcht bij je acces points?
Ideaal samen in 1 controller.

https://www.ubnt.com/unifi-switching-routing/unifi-switch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
andy88 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:25:
Waarom geen switch die matcht bij je acces points?
Ideaal samen in 1 controller.

https://www.ubnt.com/unifi-switching-routing/unifi-switch/
Dat zou misschien een goede optie zijn.
Volgens mij kom ik dan op deze switch uit ? pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+)

Enig idee of dit apparaat stil (te krijgen) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Mocht ik toch kiezen voor een 8-ports switch.
Is dit misschien een optie : pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

Zijn dit fanless switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Ja, deze is fanless. De 16 poort variant (die nog niet makkelijk te krijgen is, net nieuw) heeft wel fan's maar die draaien meestal niet wat ik tot nu toe gelezen heb.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkremer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 08:58
Houd er wel rekening mee dat de 8 poorts variant niet rackmounted is, vanaf de 16 poorts variant kun je ze in een rack mounten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
pitchdown schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:33:
[...]

Dat zou misschien een goede optie zijn.
Volgens mij kom ik dan op deze switch uit ? pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+)

Enig idee of dit apparaat stil (te krijgen) is?
Heb zelf deze unit pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 24 (250W model) een kleine maand in gebruik icm een AC Pro AP + EdgeRouter Lite. Bewust voor de ES24-250W gekozen ipv een Unifi Switch. Simpelweg omdat het OS (EdgeOS) eenvoudig te beheren is en stabieler lijkt te zijn dan de Unifi OS.

Ding is zeker niet stil en maakt een aardig kabaal. Ben er inmiddels aan gewend en hangt bij mij in de meterkast. Geluid hoor ik dus alleen in de gang wat acceptabel voor ons is.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:21
De 250 watt versie heeft een fan echter is deze 90% van de tijd idle. Pas bij een behoorlijke belasting van de switch gaat ie koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Oke.
de keuze lijkt het volgende :

Fanless en dus stil i.c.m. met mijn al bestaande HP1800-24G-switch : pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

Niet fanless en dus "herrie" maar wel netjes 1 switch : pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 24 (250W model)

+ dat optie 2 een stuk duurder is natuurlijk

Ik had daarnaast gehoop de aanschaf van een switch nog even uit te kunnen stellen totdat er betaalbare 10G-switches zijn met POE+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Of dus even wachten totdat deze te krijgen is:

https://www.ubnt.com/unif...ing/unifi-switch-16-150w/

(mits dat voldoende poorten voor je zijn)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
doc schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:04:
Of dus even wachten totdat deze te krijgen is:

https://www.ubnt.com/unif...ing/unifi-switch-16-150w/

(mits dat voldoende poorten voor je zijn)
Zal deze fanless uitgevoerd gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Heeft wel fan's maar die draaien meestal niet of heel zachtjes begreep ik op het forum van ubiquiti

"There's pretty quiet. The original intention was to have the US-16-150W be fanless. Now it has a fan that's off most of the time."

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
doc schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:48:
Heeft wel fan's maar die draaien meestal niet of heel zachtjes begreep ik op het forum van ubiquiti

"There's pretty quiet. The original intention was to have the US-16-150W be fanless. Now it has a fan that's off most of the time."
Bedankt voor het antwoord.
Als ik wat creative om zou gaan met de porten dan kan ik misschien wel met de 16 ports af.
Deze zou dan de gulden middenweg zijn tussen stil, afdoende porten, en POE(+)

Ik zie de pricewatch ook deze 16 ports staan : pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 16 (150W model)

Deze zal in de praktijk niet idle werken?

[ Voor 43% gewijzigd door pitchdown op 02-05-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Dat is in principe dezelfde switch, maar met andere firmware, geen idee hoe de fans daar reageren. In het Ubiquiti topic ik lees ik net dat die even stil is.

De andere zie je al wel op divere sites staan met binnenkort (wimood, routershop, wifimedia, etc)

[ Voor 12% gewijzigd door doc op 02-05-2016 16:21 ]

Me Tarzan, U nix!

Pagina: 1