Upgrade Gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fabiodb
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09-2024
Beste tweakers
Mijn vraag
Ik heb nu een budget gaming pc.
AMD Athlon X4 860K Black edition + Scythe Mugen 4
Asus A88XM-PLUS
Fortron Source FSP700-50ARN
en een MSI r9 270x 2GB
Ik wil hem graag gaan upgraden zodat ik spellen zoals: The Witcher, kan gaan spelen op 1080p en high setting. Ik heb rond de ~200 euro te besteden min de eventuele opbrengst van verkoop van andere producten.
Ik zat zelf te denken om een intel CPU te kopen aangezien ik denk dat de CPU nu zorgt voor een bottlenek.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. En sorry voor eventuele spelfouten.
MVG Fabio

Beste antwoord (via fabiodb op 30-04-2016 20:33)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ikvanwinsum schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:32:
Dat gaat wel krap worden. Als je voor intel gaat moet je ook het moederbord vervangen. Ik zou dan gaan voor eentje met een 1151 socket, in combinatie met een i3. Dat gaat je ongeveer 160 euro kosten.

De aanbevolen systeemeisen van the witcher zijn als volgt:
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]

CPU: Intel CPU Core i7 3770 3.4 GHz / AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
RAM: 8 GB
Video Card: Nvidia GPU GeForce GTX 770 / AMD GPU Radeon R9 290
Free Disk Space: 40 GB
(bron)

Een nieuwe videokaart zit er dan ook dik in. Deze bijvoorbeeld, al heeft die ook moeite met de nieuwste games.

Als je serieus wilt gaan gamen, zou ik je budget naar boven bijstellen.
Een i3 is niet veel sneller dan een Athlon x4 in moderne games, en in TW3 is dat weinig anders: http://www.techspot.com/r...r-3-benchmarks/page5.html, zoals je kan zien moet je met een goede videokaart ook prima uit de voeten komen met die Athlon.

Ook is een GTX950 niet sneller dan wat hij nu heeft: http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_950/19.html gewoon precies dezelfde perfomance, de lage FPS komt omdat TPU altijd met alles op zo'n beetje max draait, op medium krijg je deze resultaten: http://www.techspot.com/r...r-3-benchmarks/page2.html

Een leuke upgrade zal dus zijn een pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate

Wil je het helemaal leuk maken moet je inderdaad een tweedehands i5 erbij pakken, een i5 uit de 2000-serie heb je al voor zo'n 60 euro, al is het vervelende dat een bijpassend mobo lastig te vinden is, maar ook die zijn in principe voor weinig te vinden. Dan heb je als je geluk hebt een i5 + mobo voor 100 euro.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Ik denk eerlijk gezegd dat je best naar een GPU upgrade kijkt.

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 06:21

ikvanwinsum

/dev/null

Dat gaat wel krap worden. Als je voor intel gaat moet je ook het moederbord vervangen. Ik zou dan gaan voor eentje met een 1151 socket, in combinatie met een i3. Dat gaat je ongeveer 160 euro kosten.

(bron)

Een nieuwe videokaart zit er dan ook dik in. Deze bijvoorbeeld, al heeft die ook moeite met de nieuwste games.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Misschien is het een goed idee om op vraag & aanbod iets te plukken van de "oude" generatie.

Denk aaan

V&A aangeboden: Asus H97M-PLUS + V&A aangeboden: Intel Core i5-4590 Boxed en dan proberen iets van de prijs af te krijgen.

Gpu zou the witcher nog wel moeten kunnen draaien, voor high 60fps ben je toch wat meer geld kwijt. Maar tot de nieuwe kaarten er zijn zou ik de videokaart even laten zitten.

Acties:
  • Beste antwoord

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ikvanwinsum schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:32:

(bron)

Een i3 is niet veel sneller dan een Athlon x4 in moderne games, en in TW3 is dat weinig anders: http://www.techspot.com/r...r-3-benchmarks/page5.html, zoals je kan zien moet je met een goede videokaart ook prima uit de voeten komen met die Athlon.

Ook is een GTX950 niet sneller dan wat hij nu heeft: http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_950/19.html gewoon precies dezelfde perfomance, de lage FPS komt omdat TPU altijd met alles op zo'n beetje max draait, op medium krijg je deze resultaten: http://www.techspot.com/r...r-3-benchmarks/page2.html

Een leuke upgrade zal dus zijn een pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate

Wil je het helemaal leuk maken moet je inderdaad een tweedehands i5 erbij pakken, een i5 uit de 2000-serie heb je al voor zo'n 60 euro, al is het vervelende dat een bijpassend mobo lastig te vinden is, maar ook die zijn in principe voor weinig te vinden. Dan heb je als je geluk hebt een i5 + mobo voor 100 euro.

People as things, that’s where it starts.

• fabiodb
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09-2024
Dankjewel allemaal. Ik ga denk ik eerst iets meer sparen en tussen de 2de handjes kijken. Bedankt voor je tijd.
Pagina: 1