Mijn computer kan niet met het wi-fi netwerk verbinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is sinds kort terug van de reparatie (de batterij moest vervangen worden) en maakt sindsdien geen verbinding meer met het draadloos netwerk. Hiervoor heeft hij dat wel altijd gedaan. Wie kan mij helpen dit probeem op te lossen.

Mijn computer is een jaar oud (HP envy 15) en heeft Windows 10. Ik heb UPC (Ziggo) als internetprovider en heb een meegeleverde modem van Technicolor model TC7200.U

Via een ethernet kabel kan ik wel gebruikmaken van het internet. Daarnaast maakt mijn iPhone wel verbinding met de wi-fi. Ik heb al mijn computer en modem gereset. Ik heb ook al een stappenplan op internet gevolgt maar toen moest ik een Winsock reset gaan doen in Command Promt en dacht ik: "Laat ik maar om hulp vragen".

Wie kan mij helpen?

Groet, Lucas

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-05-2016 18:14)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:32:
Ik heb hem op WPA2/AES gezet. Hij stond inderdaag op WPA/WPA2 en TKIP/AES. Maar nu kan ik het netwerk niet meer detecteren. Met de ethernet kabel krijg ik nog steeds internet, maar het netwerk is niet meer te vinden in de lijst met beschikbare wifi's. Mijn iPhone pakt hem nog wel.

Ik zit op channel 11 trouwens ;) Maar ik kan maar kiezen uit 1-9, automatisch, Kanaal automatisch en signaal automatisch.
Wacht even... je hebt het toch niet op 40MHz staan in 2.4GHz?

Zo ja, gelijk op 20 MHz zetten. En als Windows de kluts nog kwijt is, SSID veranderen.
kraades schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:38:
Open een cmd.exe als admin en probeer netsh winsock reset.

Zie http://windows.microsoft....network-connection-issues.
Waarom zit je advies te geven op layer 3/4 terwijl het hier op 1/2 fout gaat?

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 01-05-2016 17:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je wifi staat wel aan? (F12 toets)
Zo ja, wat zegt de netwerk troubleshooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je je eigen SSID (je Ziggo modem) zien in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef ook even wat meer info:

- draait de TC7200 in 2.4GHz of 5GHz (kan niet beide tegelijk...)?
- welk kanaal?
- wat voor WiFi netwerkadapter zit in die laptop? En welke drivers draai je erop? vooral relevant: EU of US drivers?
- kan de laptop wel met andere netwerken verbinden?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij antwoord op uw vragen:

@dragon2: wi-fi staat aan. Als ik verbinding probeer te maken met de modem staat er: "Kan geen verbinding maken met het netwerk".

@haik01: ik kan mijn SSID zijn in Instellingen - Wi-fi. Hij staat daar bovenaan

@dion_b: hij draait op 2.4GHz, het kanaal wordt automatisch bepaald. (Ik kan kiezen uit 1-9 maar heb geen idee wat dat betekent.) Volgens mij is dit de informatie over de netwerkadapter en drivers. Ik heb het gekregen via Instellingen -> netwerk en internet -> geavanceerde opties

Fabrikant: Broadcom
Beschrijving: Broadcom BCM43142 802.11 bgn Wi-Fi Adapter
Stuurprogrammaversie: 7.35.275.2
Fysiek adres: ‎38-B1-DB-F9-6C-9B

Ik heb geen flauw idee of ze uit de EU of VS komen. Mijn computer kan wel met andere netwerken verbinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:16:
Hierbij antwoord op uw vragen:

@dragon2: wi-fi staat aan. Als ik verbinding probeer te maken met de modem staat er: "Kan geen verbinding maken met het netwerk".

@haik01: ik kan mijn SSID zijn in Instellingen - Wi-fi. Hij staat daar bovenaan
Ok, dus je kunt het netwerk detecteren.
@dion_b: hij draait op 2.4GHz, het kanaal wordt automatisch bepaald. (Ik kan kiezen uit 1-9 maar heb geen idee wat dat betekent.)
Lijkt me erg sterk. Je kunt ws kiezen uit 1-13. Maar 'auto' kan alles zijn. Als het goed is staat erbij waar het nu op staat...
Volgens mij is dit de informatie over de netwerkadapter en drivers. Ik heb het gekregen via Instellingen -> netwerk en internet -> geavanceerde opties

Fabrikant: Broadcom
Beschrijving: Broadcom BCM43142 802.11 bgn Wi-Fi Adapter
Stuurprogrammaversie: 7.35.275.2
Fysiek adres: ‎38-B1-DB-F9-6C-9B

Ik heb geen flauw idee of ze uit de EU of VS komen. Mijn computer kan wel met andere netwerken verbinden..
BCM43142 is nagenoeg zelfde die in de TC7200 zit. Compatibility issues zijn dus onwaarschijnlijk. EU vs US zijn meestal aparte driverversies die je downloadt. Of ze staan in de Advanced opties in de driver settings.

Maar goed, dat is niet aan de orde als je netwerk kunt detecteren en verbindingspoging kunt doen.

Wat wel? Ik zou kijken bij authentication/encryption. Idealiter zou je WPA2 (only!) + AES (only!) willen hebben. Als je AP uit AES of TKIP mag kiezen kan het mis gaan. Er is - tenzij je zooi van meer dan 10 jaar oud op WiFi wilt houden - geen enkele reden om anno 2016 nog TKIP aan te laten. Iirc heeft deze AP per default WPA+WPA2 en TKIP+AES. Maak daar dus eens WPA2/AES van en kijk wat er dan gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem op WPA2/AES gezet. Hij stond inderdaag op WPA/WPA2 en TKIP/AES. Maar nu kan ik het netwerk niet meer detecteren. Met de ethernet kabel krijg ik nog steeds internet, maar het netwerk is niet meer te vinden in de lijst met beschikbare wifi's. Mijn iPhone pakt hem nog wel.

Ik zit op channel 11 trouwens ;) Maar ik kan maar kiezen uit 1-9, automatisch, Kanaal automatisch en signaal automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:32:

Wacht even... je hebt het toch niet op 40MHz staan in 2.4GHz?

Zo ja, gelijk op 20 MHz zetten. En als Windows de kluts nog kwijt is, SSID veranderen.
kraades schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:38:

Waarom zit je advies te geven op layer 3/4 terwijl het hier op 1/2 fout gaat?

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 01-05-2016 17:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes! Dat was hem. Hij stond op 40MHz. Ik heb hem op 20 gezet. Moest nog wel de SSID veranderen maar nu werkt ie perfect.

Enorm bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

40MHz klinkt sneller dan 20MHz, maar zodra er ook maar iets van interferentie is presteert het stukken slechter. Aangezien kanalen in 2.4GHz elkaar overlappen heb je met 40MHz bijna altijd interferentie ("11" is eigenlijk 11+7, en dat overlapt met alle kanalen van 4-13 :o ). In theorie moet een 40MHz kanaal altijd terugvallen op 20MHz bij interferentie, in praktijk werkt dat minder goed en iedere overgang van 40->20 of 20->40 resulteert in verbindingsverlies voor clients. Als het niet terugschakelt zoals zou moeten verlies je 3dB SNR tov 20MHz, wat bij problemen funest kan zijn.

Maar...

Als je daarnaast ook SSID moest aanpassen, dan zat Windows geheid te kloten met opgeslagen instellingen voor je SSID. Mogelijk dat ander SSID gelijk gewerkt had :o

Iig heb je nu optimale instellingen, dus WPA2/AES only en 20MHz kanaalbreedte :)

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 01-05-2016 18:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je uitleg ;)
Pagina: 1