Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draagbaar, goedkoop, office, af en toe een lichte game.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een basis laptop, die ik de komende periode ga gebruiken om mijn scriptie te schrijven.
Desondanks zou ik graag zien dat ik er ook de komende jaren nog wat aan heb. Ik zou er bovendien graag af en toe een lichte game op willen spelen (bv Hearthstone, en point-and-click adventures, zeker geen gpu intensieve fps)
De laptop mag tot 600 euro kosten, dat is een redelijk vaststaand maximum, anders kan ik beter voor een uitgebreider eisenpakket en daarmee een hogere prijs gaan, maar dat is dus niet waarnaar ik op het ogenblik op zoek ben.
Een scherm waarbij ik langere tijd lekker kan werken is een pre (dus 1920 x 1080), evenals een behoorlijke accuduur. Een laag gewicht is meegenomen maar niet het belangrijkste.
Het liefst zou ik een merklaptop kopen, omdat ik vermoed dat eventuele ondersteuning daarbij beter geregeld is.

Ik heb uiteraard deze review bekeken
reviews: Basislaptop Round-up - Zes laptops van zeshonderd euro vergeleken
De Acer die daarin wordt getest pricewatch: Acer Aspire E5-573G-35QT lijkt me met zijn aparte gpu, niet zo slecht, gezien mijn wens om er langere tijd wat aan te hebben en af en toe een game te kunnen spelen.
De inkijkhoek is blijkbaar slecht, maar ik zal er eigenlijk altijd recht voor zitten. Lijkt me dus niet zo belangrijk?
Misschien beantwoord ik mijn eigen vraag hiermee al, maar ik ben een behoorlijke leek en het aanbod is nogal overweldigend, dus desondanks graag advies:)

Kortom:

-Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office, surfen, lichte games

-Wat mag je laptop gaan kosten?
600

-HDD of SSD?
SSD heeft mijn voorkeur, sneller en lichter.

-Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Voor gebruik onderweg, gewicht echter niet zo belangrijk.
Schermgrootte 13" of meer met 1920x1080, ivm prettiger langere tijd kunnen werken.

-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Windows
Geen merkvoorkeur, liever geen huismerk ivm vermoedelijke slechtere support.
Liever geen tabletcombi, zal ik nooit gebruiken, en vermoedelijk minder stevig(?)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 20:06 . Reden: spelling ]