Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden of nieuw kopen? Asus N53SN

Pagina: 1
Acties:

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 22:32
Ik heb een Asus N53S laptop die inmiddels al weer een paar jaar oud is. Destijds was het één van de betere laptops beschikbaar, maar de prestaties beginnen nu wat tegen te vallen.

Mijn vraag
Is het nog de moeite waard om deze laptop te upgraden met bijvoorbeeld een 500GB SSD en 16GB geheugen of kan ik dat geld beter investeren in een nieuwe laptop?
Anders gezegd: in hoeverre wordt de processor een bottleneck als ik deze upgrades uit zou voeren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik de laptop zakelijk om programma's te draaien zoals Visual Studio, SQL Server Management Studio en Google Chrome met 10-20 tabbladen open.
Privé gebruik ik hem om aan te sluiten op m'n TV en Netflix op te kijken en te browsen (Firefox, 10-20 tabs).

Wat ik al gevonden heb
Voor 150,- heb ik een goede SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
Voor 2 x 37,- heb ik 16GB memory: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
Dit zijn mijn laptop specs: https://www.asus.com/Notebooks/N53SN/specifications/

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 11:34

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Ik kan sowieso al zeggen dat het met een SSD allemaal een stuk sneller en vloeiender zijn aanvoelen dan ooit te voren. En wat meer geheugen erbij is ook geen verkeerde keuze.

Dus mijn geld (naja, het jouwe dan) ligt op die keuzes.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Een SSD is altijd zijn geld waard, eventueel gecombineerd met een verse Windows installatie. Geheugen bijprikken is vooral handig als je momenteel tegen de grenzen van je geheugen aanloopt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik denk dat je 16gb ram niet gaat en kan merken met jouw gebruik, taken. SSD er in en gaan met die banaan, dan voelt en reageert de laptop 3x zo snel

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Tenzij je tegen je geheugen limiet aanzit zou ik dat allessinds laten voor wat het is. Wat betreft een SSD, gewoon doen! Gaat alles meteen een stuk vlotter door aanvoelen. Van een bottleneck ga je geen last hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door VdBorght op 30-04-2016 14:49 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je laptop heeft Sandy Bridge generatie hardware. Dat kan an sich nog prima meekomen vandaag de dag. Ik heb een i7 2600K desktop en in dagelijks gebruik voelt die niet slomer aan als mijn laptop met een i7 4710HQ.

De enige upgrade die ik zou doen is een SSD kopen. Een 500GB SSD kost je grofweg 150 EUR. Prima investering. Ik weet niet of je Windows 10 gebruikt, maar W10 samen met een SSD is razendsnel.

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 22:32
Bedankt voor de feedback allemaal!
De 500GB SSD is geïnstalleerd en Windows 10 is er ook weer vers opgezet. Ben nu bezig met alle programma's weer te installeren, maar tot zo ver lijkt alles inderdaad een stuk sneller te zijn.

Ik zal een oogje houden op de systeem percentages en mocht het RAM een bottleneck zijn kan ik die altijd nog upgraden.

Nogmaals bedankt voor het advies.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Ik heb hier zelf een N53SN staan (i7-2670QM) en gebruik heb voor alles. Je gaat merken met een SSD dat de laptop gewoon gaat aanvoelen als de nieuwere modellen. Alle hardware is nog meer dan voldoende om alles te doen wat je wilt, het gaat nu allemaal gewoon véél sneller aanvoelen (en je gaat je afvragen waarom je het nooit eerder hebt gedaan ;) )

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

DigitalGerard schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:36:
Bedankt voor de feedback allemaal!
De 500GB SSD is geïnstalleerd en Windows 10 is er ook weer vers opgezet. Ben nu bezig met alle programma's weer te installeren, maar tot zo ver lijkt alles inderdaad een stuk sneller te zijn.

Ik zal een oogje houden op de systeem percentages en mocht het RAM een bottleneck zijn kan ik die altijd nog upgraden.

Nogmaals bedankt voor het advies.
Die knoop heb je snel doorgehakt zeg!
Pagina: 1