Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games spelen en ook alleen games. Speel voornamelijk FPS en RTS games. Ga waarschijnlijk een 1080p scherm gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de 900 maar met goede argumentatie is er rek in het budget (naar beide kanten).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om een PC te maken. Randapparatuur heb ik al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren??
Na het lezen van het BBG topic en wat andere topics leek dit me een aardige combinatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gesloten kast zonder window, liefst een zo stil mogelijk systeem. Deze Fractal Design R4 schijnt speciaal dempend materiaal van binnen te hebben, dus dat spreekt me aan. Een kleinere kast met goede performance is ook prettig maar weinig geluid is het belangrijkst. Vandaar ook de Mugen koeler omdat die stiller dan de standaard gekozen koelers in deze topics schijnt te zijn.
Ik heb geen zin om te wachten op de nieuwere generatie GPU's, maar het zou handig zijn als ik over 2-3 jaar de mogelijkheid heb zonder veel moeite de GPU te upgraden en dat de rest nog voldoet qua specs dan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
Games spelen en ook alleen games. Speel voornamelijk FPS en RTS games. Ga waarschijnlijk een 1080p scherm gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de 900 maar met goede argumentatie is er rek in het budget (naar beide kanten).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om een PC te maken. Randapparatuur heb ik al.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren??
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 178,- | € 178,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD | € 262,35 | € 262,35 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 144,99 | € 144,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 905,14 | |
Na het lezen van het BBG topic en wat andere topics leek dit me een aardige combinatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gesloten kast zonder window, liefst een zo stil mogelijk systeem. Deze Fractal Design R4 schijnt speciaal dempend materiaal van binnen te hebben, dus dat spreekt me aan. Een kleinere kast met goede performance is ook prettig maar weinig geluid is het belangrijkst. Vandaar ook de Mugen koeler omdat die stiller dan de standaard gekozen koelers in deze topics schijnt te zijn.
Ik heb geen zin om te wachten op de nieuwere generatie GPU's, maar het zou handig zijn als ik over 2-3 jaar de mogelijkheid heb zonder veel moeite de GPU te upgraden en dat de rest nog voldoet qua specs dan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
- Passen deze onderdelen allemaal bij elkaar?
- Is een processor koeler aan te raden?
- Is de BeQuiet voeding van 400W sterk genoeg?
- Is deze kast handig of is er een betere keuze? Heb deze gekozen omdat die erg stil schijnt te zijn.
- Hoe toekomstbestendig is deze samenstelling, als ik over 2-3 jaar een upgrade wil doen qua gpu zal dat makkelijk gaan?
- Andere opmerkingen of tips als je deze lijst onderdelen ziet?
[ Voor 5% gewijzigd door SawaFish op 30-04-2016 13:00 ]