Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 12:40
Hi iedereen,

niet wetende of dit het juiste forum is, vanuit mijn eigen logisch denken hier de vraag gepost.
(tik me dus op de vingers als het hier verkeerd is)

Omdat ik tegen wat issues aan liep op mijn hoofd systeem in Windows 10. Ben ik op een andere SSD Windows 8.1 als nieuw gaan installeren wat uiteindelijk voor rechten problemen zorgt op mijn secundaire schijf.

In mijn systeem heb ik 2 SSD's zitten die ik nooit tegelijkertijd aankoppel.
Daarnaast 1 HDD voor opslag, die ik altijd aangekoppeld laat.
  1. Op SSD1 heb ik mijn Windows 10 (upgrade van 8.1) staan.
  2. Op SSD2 Windows 8.1
Op SSD2 ben ik kaal begonnen vanuit mijn originele image op USB.
Goede clean install, maar uiteindelijk gaf het mij niet het gewenste resultaat van het probleem (Oculus Rift software problemen) vanuit waar ik van origine deze install ben gaan doen.

Omdat dit mij niet hielp ben ik een wat-minder-legale Windows 8.1 gaan installeren.
Deze kreeg ik niet makkelijk geboot van USB, dus ben ik vanuit mijn 8.1 gewoon de setup gestart vanaf USB. (Hierdoor krijg je logischerwijs een Windows.old map)

Aangekomen in 8.1 (1337 edition, om het zo maar te noemen), was mijn probleem mbt de Oculus Rift software opgelost! Yeej!
Dus had ik in mijn hoofd; Zolang ik deze Windows dan behoud voor alle games, development en software mbt de Rift, zit ik goed!

Echter zat Steam te klagen om schrijfproblemen.
Dit heb ik kunnen verhelpen door mijn HDD te controleren op "fouten" vanuit de Windows Tool.
Dit hielp en ik kon gamen!
Tijdens deze oplossing heb ik "perongeluk/express" vanuit de Eigenschappen op de HDD op "Grant Access God mode" geklikt.
Dit opende een batch dat alle mappen na ging met (waarschijnlijk) attrib achtige commando's.
Dit heb ik op een gegeven moment afgekapt, omdat dat veel te lang ging duren (3TB).

Goed, nu de switch terug naar Windows 10.. en loopt ik weer tegen hetzelfde probleem aan.
Echter helpt de Tool van Windows niet helemaal.

Ik kom namelijk niet meer in die mappen (of heb geen recht om uit te voeren) die zijn "ge-godmode". Althans, dit is de conclusie die ik zelf trek.

Kortom, is het mij wel duidelijk dat mijn huidige oplossing een brakke is. En ik naar een betere moet.
Hiervoor dus deze (lang *sorry*) uitleg/vraag: Hoe kan ik twee besturingssystemen draaien, op twee hardeschijven, waarbij ik data kan delen van een derde hardeschijf?

Mijn persoonlijke eeuwige roem, spreekt hier vanzelf natuurlijk! _/-\o_
Bij voorbaat dank met het lezen, mee denken en eventuele suggesties!

- Creating more joy for people who interact with our digital world