Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TP-Link Powerline lijkt volledig netwerk er uit te gooien.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Volgende situatie;

Experia Box V9
TP-Link powerline adaptor op die Experiabox.

Werkt al lange tijd goed.
Tot gistermiddag. Plots viel mijn volledig bedrade netwerk weg, dus alles dat achter de gele poorten zat op mijn Experia Box. Ergo, de hele bende in mijn experiabox liep vast. Kon bijv. mijn modem niet eens meer bereiken via mijn desktop dat rechtstreeks op mijn modem is aangesloten.
In eerste instantie KPN gebeld, dacht nl. dat modem kapot was. Bleek iet zo te zijn. Na een poos klooien waarbij we steeds alles lostrokken van de Experia (en waarna hij het weer deed bij aansluiten) kwamen we er achter dat het de Powerline is die mijn Experia deed vastslaan.
Nu heb ik mijn Powerline losgekoppeld en het probleem blijft weg. Echter, ik heb dat ding niet voor nix en weer nodig.

Wat kan het zijn dat mijn Powerlinde de Experiabox plotseling zijn uitgaande LANpoorten laat vastlopen?
Het vreemde was dat we soms bij vastgelsagen LAN-poorten nog steeds een werkend wifi signaal hadden, echter ok niet elke keer.

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is de PLC adapter een eenvoudige bridge of heeft het een ingebouwde WiFi-adapter? (exacte modelnr is nooit overbodige luxe in topcistart...)

In dat laatste geval, welk LAN IP heeft de Experiabox? Indien 192.168.0.1, gok ik dat je een ouderwetse IP-conflict hebt, aangezien de default management IP van TP-Link's AP's ook 192.168.0.1 is.

Zie hier waarom het eigenlijk nooit handig is 192.168.0.0/24 (of 192.168.1.0/24) voor je LAN te nemen, makkelijkst in dat geval is om een IP-reeks te kiezen dat absoluut niet zo vaak gebruikt wordt (dit is waarom Ziggo standaard 192.168.178.0/24 kiest, ben ooit maar een apparaat (uit 2002...) tegengekomen die dat verder gebruikt).

Oslik blyat! Oslik!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Kan op modelnr. na nu wel al antwoorden geven.
Modem zit op 1.254, alle anderen worden gedwongen in de range van 10-113.
Masr modem is laatst volledig gereset, ik ga eens kijken of ik idd dat terug heb ingesteld.

Ik kom er op terug.