Toon posts:

Scannerlamp als neon-licht in mijn pc...

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik dacht laat ik die verrotte scanner eens uit mekaar slopen, en die buis in mijn pc bouwen. Ok. Het slopen ging goed, geen complicaties. Ik die buis goed bekeken, zie ik een zooitje aansluitingen, die uiteindelijk met 4 bruggen met de lamp verbonden waren. Hmmm dacht ik. 1 zal wel iets van de ground, of - zijn, en de rest natuurlijk voor rood groen blauw. Ik had dus gelijk. Ik pof 12V op de rode aanluiting. En jawel, het mooiste rode licht dat ik ooit zag in mijn pc kast. ( geen licht ) Na 3 seconden...niks. Maar grappig genoeg deed de blauwe en de groene het wel. Dus ik maar een 5V adapter gemolt, en aangesloten op de blauwe... BAM! FLits! En jawel, blauw kapot, en rook en vonken enzo, adapter lekker warm :) ... Maar de groene doet het nog... :P Oh enne de + op blauw en groen tegelijk gaf een heldere kleur blauw, echt gaaf. (toen blauw het nog deed wel te verstaan) Ik denk dat ik maar een Neon buisje ga kopen of een ccfl. Stukken goedkoper als een nieuwe scanner. Als iemand weet welke spanning er wel op moet, zeg het dan gerust, dan bouw ik die groene lamp wel in mijn toetsenbord.

/edit
nu begrijpen jullie hem wel denk ik

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
scannerlicht?? das mega slecht voor je ogen.. maar ccfl is stukken goedkoper en makkelijker om aan te sluiten..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

gewoon een cclf!!!!!! ik was 49,95 kwijt(blauw, 30cm) bij StuutEnBruin en ik had heb binnen 2 dagen in huis :)

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:27
ik heb ook nog een oude scanner liggen. Het is dus geen goed idee om deze aan te sluiten??

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 11:58 schreef marsian het volgende:
ik heb ook nog een oude scanner liggen. Het is dus geen goed idee om deze aan te sluiten??
te veel werk, te veel moeite, en het gaat toch kapot want om zoon lamp te laten branden heb je een voorschakelprint(soort van trafo) nodig
koop een ccfl! :P

Verwijderd

ccfl bij stuut en bruin kost maar 29,95 en werken perfect

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz. tjsa ik ga die ccfl maar kopen denk ik.. thnx nog voor die URL.

Verwijderd

Een scanner heeft ook een pulsemodder aanboord....die verdeelt particles...

Jij had zeker gehoopt dat je lammpt nog door je kast ging open ook??

Als er iemand op dit moment ongezond bezig is, dan hebben we het waarschijnlijk wel over JOU....

Die Scanner lamp is dus echt n i e t gezond voor je.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
Op zondag 24 juni 2001 12:04 schreef enigma het volgende:
Groen Blauw en rood !?

Dat is ook geen CFL .. dat is gewoon een hele strip smd led's

[edit]
En leds zijn onschadelijk ...

Die scanner CFL-tjes ??
daar zou ik idd maar niet te vaak in kijken :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 12:04 schreef enigma het volgende:
ja, oke dan heb je er een van 10cm maar ik bedoel die van 30cm + verzendkosten van 10,-
gewoon stuutenbruin.com mailen en vraaf info over een ccfl voor ik de pc!

Verwijderd

Ik heb een scanner ccfl .. is toch gewoon een witte ccfl? :-)

Werkt perfect (werkt hier gewoon als verlichting van kamer, net genoeg als je 's nachts uit je bed moet om naar de plee te gaan ofzo)

:)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

je kunt toch netjes die lamp eruit slopen en dan eerst die draadjes doormeten wat eruit komt ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

eh kan je je scanner glas ook als raampje gebruiken :)

• talin

talin

ES-MA

Op maandag 25 juni 2001 00:08 schreef SuperLuuk het volgende:
eh kan je je scanner glas ook als raampje gebruiken :)
kan wel is alleen moelijk schoon te houden en moeilijk te bewerken .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

ja kom ik net ook achter.. helemaal gesloopt blijkt het echt glas te zijn :(

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 19:39
bouw je scanner in de zijkant van je kast. dan heb je èn een lamp ÈN een raam!! nooouuu als dat geen feest is!

Verwijderd

Glas heb ik een keer geprobeerdt te bewerken >:) begin er niet an veel te veel werk en het breekt ook nog eens als je bijna klaar bent :(
suc6 verder ik denk ook over z'on cclf

Verwijderd

ccfl sorry :9

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 18:59
a, oke dan heb je er een van 10cm maar ik bedoel die van 30cm + verzendkosten van 10,-
gewoon stuutenbruin.com mailen en vraaf info over een ccfl voor ik de pc!
Voor 29,95 + verzendkosten heb ik hier anders een hele mooie blacklight CCFL gekregen van 30cm :).

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op maandag 25 juni 2001 01:41 schreef Darkstorm2001 het volgende:
ccfl sorry :9
daar is die mooie 'edit' knop voor :P

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
Op maandag 25 juni 2001 00:41 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
bouw je scanner in de zijkant van je kast. dan heb je èn een lamp ÈN een raam!! nooouuu als dat geen feest is!
en een SCANNER natuurlijk.
Moet je gescande spul gewoon langs je kast houden en op de scanknop drukken. :)

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Verwijderd

[OT]
powerpulse wie is die persoon op die icon van je?? ik ken die foto ergens van... op die foto heeft vrouwtje een blauw/wit ding aan?

ik wil dus de naam (en als het kan adres, telefoonnummer, etc.. >:) )

Verwijderd

ik was dus mn scanner aan recycelen(zal je wel anders schrijven) zie ik daar opeens een ledje ,ik pak mn tang en haal hem eraf en deed eens op mn strrom apparaat 1 volt.. beetje licht.. toen deed ik 5 volt en toen ROOK :( mijn vraag : hoeveel volt kan een ledje aan?

Verwijderd

Topicstarter
Oh jah, hehe dat plaatje, jah die is mooi heh? Als je mij jouw emailadres geeft zal ik wel een keertje mailen, btw chello is nu bij mij afgesloten, gisteren een aanmaning gekregen van maar liefst 411 gulden, vieze ********* ... Nah jah, ik GoT nu wel vanaf school... hehe. Oh ik ben er trouwens achter gekomen waar die 4 aansluitingen voor waren. :) Pin 1-Blauw, Pin 2-Groen, Pin 3-Signaal-In ofzo, Pin4- de ground oid.

Oh enne, op de meeste LED's moet +- 2,2 volt op, en ze zuipen maar 20 milliampere. heh

En anders post ik het plaatje wel een keer op stuffis generalis.

Verwijderd

ik ook lampje...

Afbeeldingslocatie: http://www.freebox.com/john0doe/neon.jpg

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 16:11 schreef d3ranged het volgende:
ik ook lampje...

[afbeelding]
Tering wat fel :) Dat plaatje doet al bijna pijn aan de ogen :D

• talin

talin

ES-MA

Op woensdag 27 juni 2001 16:11 schreef d3ranged het volgende:
ik ook lampje...

[afbeelding]
pas maar op dat er strax geen boeing in je tuin land omdat ie denkt dat je lampie een landingsbaanlicht is >:)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
:?

het is toch gewoon wit licht (rood, groen en blauw).

er zit geen uv in hoor. dus waarom is het slecht voor je ogen? omdat het zo fel is?

tsja, je moet ook niet minuten lang in een gloeilamp gaan zitten staren!
Op zondag 24 juni 2001 11:43 schreef RobNicoN_KNKB_ het volgende:
scannerlicht?? das mega slecht voor je ogen.. maar ccfl is stukken goedkoper en makkelijker om aan te sluiten..
Pagina: 1