Jah, ik dacht laat ik die verrotte scanner eens uit mekaar slopen, en die buis in mijn pc bouwen. Ok. Het slopen ging goed, geen complicaties. Ik die buis goed bekeken, zie ik een zooitje aansluitingen, die uiteindelijk met 4 bruggen met de lamp verbonden waren. Hmmm dacht ik. 1 zal wel iets van de ground, of - zijn, en de rest natuurlijk voor rood groen blauw. Ik had dus gelijk. Ik pof 12V op de rode aanluiting. En jawel, het mooiste rode licht dat ik ooit zag in mijn pc kast. ( geen licht ) Na 3 seconden...niks. Maar grappig genoeg deed de blauwe en de groene het wel. Dus ik maar een 5V adapter gemolt, en aangesloten op de blauwe... BAM! FLits! En jawel, blauw kapot, en rook en vonken enzo, adapter lekker warm
... Maar de groene doet het nog...
Oh enne de + op blauw en groen tegelijk gaf een heldere kleur blauw, echt gaaf. (toen blauw het nog deed wel te verstaan) Ik denk dat ik maar een Neon buisje ga kopen of een ccfl. Stukken goedkoper als een nieuwe scanner. Als iemand weet welke spanning er wel op moet, zeg het dan gerust, dan bouw ik die groene lamp wel in mijn toetsenbord.
/edit
nu begrijpen jullie hem wel denk ik
/edit
nu begrijpen jullie hem wel denk ik