wat is een goede voeding voor deze samenstelling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:47
Ik zoek een voeding?
Ik heb nu nog geen voeding en ik vraag me af wat voor voeding ik nodig heb voor in mijn game-pc die ik wil bouwen.

Mijn budget?
Mijn budget voor de voeding ligt ergens tussen de 100 en 140 euro.

Ik heb geen voorkeur voor voedingen ik heb nu een Coolermaster Silent pro 850W en die voeding bevalt me heel goed qua geluid.

De rest van de game pc (als er fouten aan zitten laat het me weten,
In de computer waarin de voeding moet komen zit een:
CPU-Intel core I5-660K boxed
Moederbord-MSI Z170A Gaming pro
HDD-Seagate Desktop HDD 2TB en een Supermicro flat Sata
HDD-(uit mijn oude systeem) Western digital 1Tb green
SSD-(ook uit oude systeem) SSD Samsung 850Evo Pro 250 gb
Case-NZXT H440 New edition zwart/rood.
CPUCooler-Coolermaster Hyper 212 EVO
RAM-Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R
GPU- Ben ik nog niet uit want ik wacht nog op de nieuwe GTX serie "Pascal"
Ik had als voorlopige voeding de : Corsair RM750x maar omdat ik hier weinig verstand van heb wou ik het toch even vragen.

Beste antwoord (via DigitalGamer385 op 30-04-2016 15:11)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ga er maar vanuit dat Polaris en Pascal [ik zou ook echt wachten op Polaris, alleen wachten op Pascal is nogal dom als Polaris een stuk sneller blijkt te zijn] zowel zuiniger als sneller worden als huidige kaarten.

Maar, nu is een goede 450w voeding al genoeg voor iedere single-GPU kaart die je kunt bedenken, dus dat is hij ook voor de volgende generatie kaarten.

De al genoemde RM550x is een geweldig ding, waarom 550w? tja, Corsair brengt nou eenmaal geen 450w versie uit. Wil je wat goedkoper? Dan kun je een pricewatch: Corsair CX450M pakken.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zonder te weten welke GPU je gaat gebruiken (de grootste stroom gebruiker) kan er nog niet veel gezegd worden welke voeding je nodig hebt.

Maar je hebt er al eentje, dus wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Zoals er staat vraag ik me af of het goed gaat zodra ik hier ook nog een GPU bij doe zoals de pascal serie.
En omdat deze voeding niet dezelfde soort aansluitingen had als mijn ouder voor SATA vroeg ik me dit af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
http://tweakers.net/pricewatch/463791/corsair-rm550x.html/

Kan je >10 jaar mee vooruit. Het is dat er geen 450w versie van is, anders was dat ook zeker voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 30-04-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
DigitalGamer385 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:05:
Zoals er staat vraag ik me af of het goed gaat zodra ik hier ook nog een GPU bij doe zoals de pascal serie.
En omdat deze voeding niet dezelfde soort aansluitingen had als mijn ouder voor SATA vroeg ik me dit af.
Snap het nu eens.
Een instapmodel pascal serie zal pakweg 60 watt verbruiken, een high end pascal zal 300 watt verbruiken.
Dat is nogal een verschil.

Stel je koopt 1 instapmodel en je gaat niet overklokken, zal je computer ongeveer 150 watt maximaal verbruiken. Een goede 350 watt voeding is dan ruim voldoende.

Als je 1 (of misschien wel 2) high end GPU wil kopen, en daarbij zowel CPU, Geheugen als GPU gaat overklokken, zal je aan een 850 watt voeding wellicht niet genoeg hebben.

Kortom: we moeten weten welke GPU (precies), of je later evt een 2e erbij wil prikken, en wat je gaat overklokken en hoever. Pas dan kan er ook maar 1 zinnig advies gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Reepje schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:22:
[...]

Snap het nu eens.
Een instapmodel pascal serie zal pakweg 60 watt verbruiken, een high end pascal zal 300 watt verbruiken.
Dat is nogal een verschil.

Stel je koopt 1 instapmodel en je gaat niet overklokken, zal je computer ongeveer 150 watt maximaal verbruiken. Een goede 350 watt voeding is dan ruim voldoende.

Als je 1 (of misschien wel 2) high end GPU wil kopen, en daarbij zowel CPU, Geheugen als GPU gaat overklokken, zal je aan een 850 watt voeding wellicht niet genoeg hebben.

Kortom: we moeten weten welke GPU (precies), of je later evt een 2e erbij wil prikken, en wat je gaat overklokken en hoever. Pas dan kan er ook maar 1 zinnig advies gegeven worden.
Owww Oke ik snap wat er bedoeld word.
Ja aangezien ik natuurlijk niet weet waarmee GTX komt valt daar nietveel over te zeggen.
Maar ik ben niet van plan om te gaan overklokken en wel om SLI te gaan doen uiteindelijk.

ps: Sorry ik snapte niet wat er eersy werd gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Maakt niet uit :)

Je weet nu meer in ieder geval (behalve welke voeding je nodig hebt).

Laat ik je nog een weetje vertellen. Heel veel mensen kopen hun prachtige GPU, en vertellen er bij dat ze later een 2e erbij willen prikken. Echter bijna niemand prikt er daadwerkelijk een 2e bij. Want tegen de tijd dat hun GPU kaart achter begint te lopen, kopen ze liever het nieuwste model ipv er een ouderwetse langs te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Ja, eigenlijk doen niet heel veel mensen aan SLI?
Ik wil dit toch wel graag gaan doen voor ervaring.
Maar om dan toch voor de zekerheid voor een voeding te gaan die SLI kan hebben.
Wat raadt u mij dan aan voor een voeding?
eentje die ik nu op de lijst heb 750 Watt? of moet het hoger/Lager.

En dan nog een vraagje (zit vol met vragen over een voeding) Ik heb nu naar mijn SSD en HDD 1 Voedingskabel lopen maar het draadje dat in mijn voeding zit zoon aansluiting zie ik niet op de plaatjes van de voeding van 750 watt komt dat omdat het gewoon andere aansluitingen zijn en hoef ik me daar niet druk om te maken? Of is dat nog een aandachts-puntje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Wacht nu eerst eens af welke GPU je gaat kopen.
Anders is het globale advies dat een 550 watt voeding (dan wel een goede serie) een goede keuze is, maar dat een 450 watt voeding (ook weer wel een kwalitatief goede) waarschijnlijk ook voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

DigitalGamer385 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:38:
Ja, eigenlijk doen niet heel veel mensen aan SLI?
Ik wil dit toch wel graag gaan doen voor ervaring.
Maar om dan toch voor de zekerheid voor een voeding te gaan die SLI kan hebben.
Wat raadt u mij dan aan voor een voeding?
eentje die ik nu op de lijst heb 750 Watt? of moet het hoger/Lager.

En dan nog een vraagje (zit vol met vragen over een voeding) Ik heb nu naar mijn SSD en HDD 1 Voedingskabel lopen maar het draadje dat in mijn voeding zit zoon aansluiting zie ik niet op de plaatjes van de voeding van 750 watt komt dat omdat het gewoon andere aansluitingen zijn en hoef ik me daar niet druk om te maken? Of is dat nog een aandachts-puntje?
Zoals Reepje al aangaf, de meesten zeggen dat ze het doen maar doen het uiteindelijk nooit. Ik was zelf ook zo.

Zoals ook al meerdere keren aangekaart is, je voeding zal moeten gebaseerd worden op de kaart(en) die jij koopt. Neem je nou de huidige generatie dan heb je bij een RM750x genoeg voor tri en mss quad sli 980's.
Over het algemeen ben je met de RM550x zeker van SLI voor de volgende generatie maar afhangelijk van de kaarten die jij uiteindelijk kiest kan het ook lager uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
oke ik ga afwachten met wat voor GPU's Nvidia komt

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ga er maar vanuit dat Polaris en Pascal [ik zou ook echt wachten op Polaris, alleen wachten op Pascal is nogal dom als Polaris een stuk sneller blijkt te zijn] zowel zuiniger als sneller worden als huidige kaarten.

Maar, nu is een goede 450w voeding al genoeg voor iedere single-GPU kaart die je kunt bedenken, dus dat is hij ook voor de volgende generatie kaarten.

De al genoemde RM550x is een geweldig ding, waarom 550w? tja, Corsair brengt nou eenmaal geen 450w versie uit. Wil je wat goedkoper? Dan kun je een pricewatch: Corsair CX450M pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
RobinHood schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:09:

Oke ik zie hier ook overal staan dat de Pascal nog wel even gaat duren maar ik heb alle tijd wat GPU betreft.
Dus in principe zou het met 550w goed moeten komen? ook met eventuele uitbreidingen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nvidia doet vaag over Pascal, wat ik erg on-Nvidia vindt, wat mij doet vermoeden dat Pascal inderdaad nog wel eventjes kan duren.

AMD is zolang Polaris "bestaat" er al minder stil over, de kaart is ook al maanden geleden werkend te zien geweest. Een ander leuk iets is dit: -The_Mask- in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 133", Fury's die in prijs zakken, R9 390's die slechter leverbaar zijn dan ze horen te zijn, het kan inderdaad zomaar gebeuren dat Polaris, althans de high-end Polaris, er wat eerder is dan iedereen dacht en zei.

550w is meer dan genoeg, je moet het heel bont maken wil je daar overheen gaan. GTX970 kan er bijv. makkelijk in SLI op. Fans verbruiken niks, je gaat vast geen 20 HDD's in de kast gooien, dus dat moet echt wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Is het het heel erg waard om te wachten voor pascal?
Ik ben niet zoon AMD fan omdat ik dat niet echt snap en slechte verhalen hoor.
Is het slim om toch een deur te openen naar de 900 series?
Bijvoorbeeld SLI 970 of een 980ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalGamer385 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:27:
Is het het heel erg waard om te wachten voor pascal?
Ik ben niet zoon AMD fan omdat ik dat niet echt snap en slechte verhalen hoor.
Is het slim om toch een deur te openen naar de 900 series?
Bijvoorbeeld SLI 970 of een 980ti
Wat snap je niet aan AMD? Het is exact hetzelfde, je haalt alleen de drivers van de AMD site i.p.v. de Nvidia site. Als je gaat zoeken zijn over AMD en Nvidia allebei evenveel slechte verhalen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Ja( misschien een stomme vraag) Waarom is AMD zo veel goedkoper dan Nvidia ?
uiteindelijk worden ze toch door dezelfde bedrijven gemaakt.

en is de AMD Serie van nu aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik volg Nvidia wat minder, maar wat ik over hun lees stemt mij nog niet heel positief, maar, wat AMD over Polaris zegt stem mij wel positief: Enorme performancewinst tegen een lager verbruik en een lage prijs. Ik vind daarop wachten dus echt wel de tijd waard, zeker als het maar 6 weken ofzo duurt.

Slechte verhalen is 1. Onderbouwde slechte verhalen is 2. Veel dingen die over AMD verteld worden overstijgen het niveau van "horen zeggen" of "ja, 3 jaar geleden...." niet. Slechte drivers? Eh, welke fabrikant heeft het afgelopen jaar al meerdere WHQL drivers gehad die BSOD's geven? Niet AMD. Ook wordt er enorm moeilijk gedaan over het "enorme verbruik" van AMD, die mensen vergeten dat voor de 700 serie AMD altijd beter was in watt/performance, bij de 700 serie ging men gelijk op, en pas vanaf de 900 serie is Nvidia zuiniger dan AMD. Echter, hoorde je mensen 4 jaar geleden zeuren dat Nvidia zo onzuinig was? Ik niet.

Het zijn beide prima merken, met hun eigen voor en nadelen, en inderdaad hun eigen geschiedenis van fouten. AMD had ooit slechte drivers, Nvidia had kaarten die na 2,5 jaar dood waren door slecht soldeer. AMD had de reference-cooled R9 290x, Nvidia had de 400 serie oventjes. Nvidia heeft goede DX11 performance, want AMD verliest op driver-niveau veel performance, maar AMD is heer en meester in DX12.

AMD is goedkoper omdat AMD de boel goedkoper verkoopt. Ze worden inderdaad gebakken in dezelfde fabs, maar AMD kiest er gewoon voor om de 380's wat goedkoper te laten zijn.

AMD serie van nu is gewoon prima, echter, ik zou echt nog even wachten op Polaris en Pascal, kun je niet zo lang wachten? Koop dan nu even iets als een tweedehands 280, of 290 als je echt performance wilt, en verkoop die met minimaal verlies als Polaris en Pascal uit zijn. Nu nog 300 euro of meer uitgeven aan een kaart is echt kapitaalvernietiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Ja ik heb nu een GTX 760 OC 2x edition maar deze GPU is het net niet.
Dus daarom ben ik aan het kijken want mijn pc is 2de hands en niet de beste Cpu i7 950 en 6gb ram.
en als AMD echt goed is en de prijzen van Polaris niet heel hoog zijn wil ik me daar voor gaan interesseren samen met de samengestelde game pc.

Heeft u toevallig enig idee van prijzen van Polaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De geruchten gaan dat de high-end Polaris, die qua snelheid op Fury X niveau of hoger zit zo'n 300 dollar zou kosten. In NL kom je dan uit op ongeveer de prijzen van de 390.

Echter, dat zijn dus geruchten, zowel qua performance als qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Er zijn zoveel geruchten, maar als ik puur marketing technisch denk, dan zijn de nieuwe kaarten vergelijkbaar in prijs van de huidige best sellers ,maar zullen ze beter presteren en/of minder warmte produceren tov hun voorgangers.

Natuurlijk is het leuk om te hopen op dubbele performance voor de helft van het geld, maar de producent is ook niet gek. Ook al zouden ze het kunnen, dat doen ze echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
@Robinhood en @Reepje heel erg bedankt voor al jullie informatie :D
Pagina: 1