Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 764931

Topicstarter
Ik reis binnenkort naar Amerika en wil daar een iphone SE kopen.
Op de Apple site heb ik gezien dat ik model A1723 moet kopen om te kunnen gebruiken in Europa.

Voor dat model verwijst Apple je door naar Sprint.
Ik heb ondertussen contact opgenomen met Sprint en zij lieten me het volgende weten:
" You can purchase the device from us but for have it unlocked, you will need to have Sprint Network service in the U.S. for at least 50 days. We have verified and unfortunately, so far the device is not sold unlocked on the US by the moment. "

Ik verblijf geen 50 dagen in Amerika, dus Sprint is geen optie.

Is iphone SE model A1723 unlocked niet verkrijgbaar in de Apple stores of in andere winkels?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuttle007
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Voor zover ik weet, kun je iPhones ook simlockvrij kopen bij Apple in de Apple Stores. Volgens mij werken alle modellen ook hier in Nederlands, maar misschien worden een paar 4g banden hier niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bespaar je de moeite. De LTE banden zijn anders en Apple bied GEEN garantie in Europa op US toestellen. (ook niet 1 jaar).
IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE, iPAD AND APPLE TV SERVICE.

Apple may restrict warranty service for iPhone, iPad and Apple TV to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
Edit zie ook:
Donstil schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:02:
Met de huidige koers is het verschil zo klein dat niet in Amerika kopen met zulke producten het enige goeie advies is. Voor €90,- verschil Zou ik persoonlijk geen jaar garantie laten liggen (en een adapter).

[...]

Misschien is het met de SE anders maar ik heb dit met de 5s ook mee gemaakt helaas.

Zowel Apple online als de Apple store weigerde de garantie. In de store gingen ze zelfs naar achter om een refurb te halen maar kwamen toch terug met het slechte nieuws.

Dit was (toen) omdat de iPhone andere netwerk banden ondersteund en dus niet 100% gelijk is aan het EU model.
[...]

[ Voor 96% gewijzigd door Whatson op 30-04-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:50
Je kunt bij de Apple Store gewoon vragen naar een bepaald nummer.

Volgens mij biedt apple gewoon wereldwijde garantie in landen met apple retail stores.
Mogelijk heb je wel pech als je een us-only toestel koopt. De SE A1662 bijvoorbeeld.
In de garantievoorwaarden kon ik toen ik mijn 6s kocht niets vinden wat mij in nederland uitsloot van garantie op mijn in de US aangeschafte toestel. Misschien is dat inmiddels veranderd, of begreep ik de tekst niet. Wie weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met de huidige koers is het verschil zo klein dat niet in Amerika kopen met zulke producten het enige goeie advies is. Voor €90,- verschil Zou ik persoonlijk geen jaar garantie laten liggen (en een adapter).

Let er ook op dat je alleen het 16 GB vrij over de grens mee mag nemen. Over het 64 GB moet officieel btw betaald worden.

Edit: koop je er Apple CARE + bij krijg je trouwens wel 2 jaar garantie en wereld dekking. Dan kost hij echter hetzelfde als hier.
Whatson schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:05:
Bespaar je de moeite. De LTE banden zijn anders en Apple bied GEEN garantie in Europa op US toestellen. (ook niet 1 jaar).
Misschien is het met de SE anders maar ik heb dit met de 5s ook mee gemaakt helaas.

Zowel Apple online als de Apple store weigerde de garantie. In de store gingen ze zelfs naar achter om een refurb te halen maar kwamen toch terug met het slechte nieuws.

Dit was (toen) omdat de iPhone andere netwerk banden ondersteund en dus niet 100% gelijk is aan het EU model.
jeroen3 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:41:

Volgens mij biedt apple gewoon wereldwijde garantie in landen met apple retail stores.
Mogelijk heb je wel pech als je een us-only toestel koopt. De SE A1662 bijvoorbeeld.
In de garantievoorwaarden kon ik toen ik mijn 6s kocht niets vinden wat mij in nederland uitsloot van garantie op mijn in de US aangeschafte toestel. Misschien is dat inmiddels veranderd, of begreep ik de tekst niet. Wie weet.
In de garantie voorwaarden van de iPhones wordt niet gesproken over wereldwijde garantie maar over beperkte garantie.

Waarschijnlijk om de beperking van banden etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 30-04-2016 14:03 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30

Kek

3flix

jeroen3 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:41:

Nee, Apple bied in europa geen garantie voor de Amerikaanse (niet europsese) iphone modellen.

Dit is omdat er bijvoorbeeld voor een reparatie andere onderdelen nodig zijn (ivm die frequenties).

Apple verkoopt ook geen EU modellen in de US en andersom.

Dit geldt alleen voor Appledevices welke voor een specifiek geografisch gebied zijn gemaakt (iphones, mobiel internet ipads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-07 13:35

Let er ook op dat je alleen het 16 GB vrij over de grens mee mag nemen. Over het 64 GB moet officieel btw betaald worden.

Edit: koop je er Apple CARE + bij krijg je trouwens wel 2 jaar garantie en wereld dekking. Dan kost hij echter hetzelfde als hier.

[...]

[...]

In de garantie voorwaarden van de iPhones wordt niet gesproken over wereldwijde garantie maar over beperkte garantie.

Als je 5 dollar korting weet te bedingen dan kan je bij de huidige dollar koers de 64GB versie ook btw vrij invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:17:
[...]

Als je 5 dollar korting weet te bedingen dan kan je bij de huidige dollar koers de 64GB versie ook btw vrij invoeren.
Btw moet je altijd betalen. Invoerrechten bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Whatson schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:18:
[...]

Btw moet je altijd betalen. Invoerrechten bedoel je ;)
Nee, ik bedoel btw. Je hebt vrijstelling voor btw tot een invoerbedrag van 430 euro. Maar blijkbaar moet je ook nog 2.5% invoerrechten betalen, als je er wel boven zit.
http://www.belastingdiens..._eu_land/ik_neem_meer_mee

[ Voor 12% gewijzigd door pacificocean op 30-04-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online

[...]

Inderdaad, alleen garantie in het land waar je het gekocht hebt:
IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE, iPAD AND APPLE TV SERVICE.

Apple may restrict warranty service for iPhone, iPad and Apple TV to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.

[ Voor 4% gewijzigd door Whatson op 30-04-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:50
Nog steeds is dat geen harde uitsluiting.
Gelukkig heb ik (nog) geen garantie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pacificocean schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:17:
[...]

Nope helaas.

Het 64 GB model kost in de vs zonder tax $499,-
Dat is met een gemiddelde tax van 9% dus $545,- aan de kassa.

$545,- is met de huidige koers ongeveer €489,-

€489,- is €59,- hoger dan het vrij in te voeren bedrag.

Dus ook met $5,- korting kom je er niet.

Edit: En voor de goeie orde, stel je krijgt $5,- korting en gaat naar Alaska dan nog red je het niet ($494*Koers=€453)

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 30-04-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Donstil schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:31:
[...]

Nope helaas.

Het 64 GB model kost in de vs zonder tax $499,-
Dat is met een gemiddelde tax van 9% dus $545,- aan de kassa.

$545,- is met de huidige koers ongeveer €489,-

€489,- is €59,- hoger dan het vrij in te voeren bedrag.

Dus ook met $5,- korting kom je er niet.

Edit: En voor de goeie orde, stel je krijgt $5,- korting en gaat naar Alaska dan nog red je het niet ($494*Koers=€453)
Volgens mij kan je de tax als buitenlander terugkrijgen.
Wikipedia: Tax-free shopping
Ik gebruikte als koers. .87. Goed 10 dollar korting dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pacificocean schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:43:
[...]

Volgens mij kan je de tax als buitenlander terugkrijgen.
Wikipedia: Tax-free shopping
Ik gebruikte als koers. .87. Goed 10 dollar korting dan.
Tax terug krijgen als buitenlander kan al jaren niet meer in 49 van de 50 staten helaas.

Op een 64 GB moet dus officieel gewoon btw betalen (als je hem aangeeft dan natuurlijk) als je deze koopt bij Apple, Apple heeft sowieso geen korting op dit soort modellen als ze überhaupt aan korting doen.

Wil je korting dan zul je naar een BestBuy moeten oid, dan heb je alleen sowieso geen Nederlandse garantie en ze moeten hem nog op voorraad hebben ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 30-04-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor een paar tientjes zou ik het niet doen. Stel dat je een MacBook (Air/Pro) koopt, dan zit er nog wel wat voordeel aan en kan je ook overal gewoon garantie krijgen, maar voor een telefoon... kleine kans dat je er super gelukkig van wordt en je bankrekening overstroomt van het geld door hem in de US te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:42
Gisteren was de iphone SE 64GB €562,50 incl. BTW bij centralpoint incl. verzending. Lees de topic helaas vandaag pas, maar ik denk dat je beter een aanbieding hier kunt scoren dan hem in Amerika te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
gabn88 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:30:
Gisteren was de iphone SE 64GB €562,50 incl. BTW bij centralpoint incl. verzending. Lees de topic helaas vandaag pas, maar ik denk dat je beter een aanbieding hier kunt scoren dan hem in Amerika te kopen...
Ik zou het wel heel knap hebben gevonden als jij gisteren al in staat was om dit topic te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:42
pacificocean schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:59:
[...]

Ik zou het wel heel knap hebben gevonden als jij gisteren al in staat was om dit topic te lezen. :)
Haha, zie nu pas dat die van vandaag is :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Garantie is totaal geen probleem wanneer je een model koopt uit de VS. Ik ken genoeg mensen die elk jaar naar Amerika gaan en een iPhone kopen. En de kans dat je gecontroleerd wordt bij de douane is zo klein. In ieder geval geen doos meenemen!

[ Voor 47% gewijzigd door menalert op 30-04-2016 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
menalert schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:38:
Garantie is totaal geen probleem wanneer je een model koopt uit de VS. Ik ken genoeg mensen die elk jaar naar Amerika gaan en een iPhone kopen. En de kans dat je gecontroleerd wordt bij de douane is zo klein. In ieder geval geen doos meenemen!
Onzin. Zie hierboven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebozz13
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-08-2023
Hee allemaal om even weer terug te komen op het orginele onderwerp:

Ik vroeg me af of er wellicht mede-tweakers zijn die in de USA een iphone SE model A1662 hebben aangeschaft en die nu ook echt hier gebruiken. Officieel is model A1723 gemaakt voor verkoop buiten de USA, zoals hierboven gezegd ook. Ik lees op verschillende pagina's verschillende verhalen:

Versie 1: Als de telefoon de juiste 4g frequenties ondersteunt dan zal 4g ook in nederland gewoon werken.

Versie 2: Om grijze import en export tegen te gaan zijn de iPhone modellen door Apple 'gecertificeerd' voor gebruik in bepaalde landen. Met andere woorden; een geïmporteerde iPhone uit de VS met een Nederlandse simkaart zal niet correct werken op Nederlandse 4G netwerken. Wel op 2G (GSM) en 3G (UMTS) netwerken. (Bron: GSM Helpdesk Nederland) .

Welke van de twee is nu de waarheid?

Ik heb inmiddels de vraag aan de Apple service desk gesteld en zij maakten duidelijk geen antwoord te "kunnen" geven op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sebozz13 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:14:
Hee allemaal om even weer terug te komen op het orginele onderwerp:

Ik vroeg me af of er wellicht mede-tweakers zijn die in de USA een iphone SE model A1662 hebben aangeschaft en die nu ook echt hier gebruiken. Officieel is model A1723 gemaakt voor verkoop buiten de USA, zoals hierboven gezegd ook. Ik lees op verschillende pagina's verschillende verhalen:

Versie 1: Als de telefoon de juiste 4g frequenties ondersteunt dan zal 4g ook in nederland gewoon werken.

Versie 2: Om grijze import en export tegen te gaan zijn de iPhone modellen door Apple 'gecertificeerd' voor gebruik in bepaalde landen. Met andere woorden; een geïmporteerde iPhone uit de VS met een Nederlandse simkaart zal niet correct werken op Nederlandse 4G netwerken. Wel op 2G (GSM) en 3G (UMTS) netwerken. (Bron: GSM Helpdesk Nederland) .

Welke van de twee is nu de waarheid?

Ik heb inmiddels de vraag aan de Apple service desk gesteld en zij maakten duidelijk geen antwoord te "kunnen" geven op mijn vraag.
1 & 2 komt op het zelfde neer. Als de iPhone de juiste frequenties ondersteund zal hij werken. Maar omdat de frequenties dus niet helemaal compatibel zijn zal hij inderdaad niet goed werken.
Misschien dat het wel op T-mobile deels werkt en bij KPN volledig of andersom. Mogelijk dat providers meerdere frequenties gebruiken en welke niet allemaal ondersteund worden.

Maar de certificeren slaat nergens op overigens. De rest klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebozz13
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-08-2023
@psycho_Mantis

In de orginile post van GSM Helpdesk was nog een nuance aangebracht. Het ging namelijk om model 1662die volgens de specificaties van Apple de juiste frequenties ondersteunde maar het in de praktijk niet deed op 4g de nederlandse provider, daarvoor brachten zij deze reden naar voren.

Zelf heb ik ze nog niet kunnen contacten wat zij als bron daar voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-07 07:51
Toestellen van Apple die je koopt in de US hebben gewoon een eerste jaar garantie in normale Apple stores, ook in de EU.

Wat je niet krijgt is consumenten recht wat alleen voor Europa geld en ook weer andere service voorwaarden heeft. Dus ja je bespaart geld maar je hebt geen tweede jaar consumenten recht en als ik het me goed herinner hebben US modellen ook andere WiFi frequenties, ze zullen wel werken hoor daar niet van maar je merkt het misschien op bepaalde momenten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
TopsNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:55:
Toestellen van Apple die je koopt in de US hebben gewoon een eerste jaar garantie in normale Apple stores, ook in de EU.

Wat je niet krijgt is consumenten recht wat alleen voor Europa geld en ook weer andere service voorwaarden heeft. Dus ja je bespaart geld maar je hebt geen tweede jaar consumenten recht en als ik het me goed herinner hebben US modellen ook andere WiFi frequenties, ze zullen wel werken hoor daar niet van maar je merkt het misschien op bepaalde momenten wel.
Lees het topic eens en stop men onzin te verkondigen. Whatson in "iPhone SE model A1723 in Amerika kopen"
iPhone uit US is alleen in US garantie.

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-07 07:51
Whatson schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:35:
[...]

Lees het topic eens en stop men onzin te verkondigen. Whatson in "iPhone SE model A1723 in Amerika kopen"
iPhone uit US is alleen in US garantie.
Ik verkondig hier geen onzin, ik spreek uit ervaring. Er staat toch ook duidelijk dat ze je de service mogen weigeren, maar dat doen ze niet. Ga zelf maar eens lekker met AppleCare bellen voordat je dit soort zinnen uit gooit.
Pagina: 1