Wie heeft de publieke beta versie 10.11.5?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd naar de mensen die de beta versie al hebben van al captain 10.11.5? Is de bug eruit dat als je vergroting gebruikt en je een tijdje typt in pages, pages niet meer crasht?

Dit vraag ik omdat Apple achter deze bug is gekomen die er al jaren zat doordat ik meerdere video's en dergelijke opgestuurd heb. Ze wisten wel dat er iets niet klopte maar kwamen er maar niet achter. Ben daarom benieuwd of dit nu helpt.

zie jullie reacties graag tegemoet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eerst met onderstaande link, de juiste Intel drivers binnen te halen.
Dat is de grote boosdoener van veel problemen.

Link: https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility

Succes! Je zult geen Beta nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 11:45
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 07:28:
Probeer eerst met onderstaande link, de juiste Intel drivers binnen te halen.
Dat is de grote boosdoener van veel problemen.

Link: https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility
Hij Zij draait toch geen Windows? :?

[ Voor 1% gewijzigd door xsess op 30-04-2016 09:15 . Reden: Gender change :P ]

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
xsess schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:26:
[...]

Hij draait toch geen Windows? :?
Volgens mij is het een "ze". Mevrouwtje is wellicht een goede indicatie :D En nee, deze dame draait geen Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Volkan1984 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:31:
[...]

Volgens mij is het een "ze". Mevrouwtje is wellicht een goede indicatie :D
TnX! Krijg je ervan als je GoT gaat lezen zonder een bak koffie 8)7

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar draait jou dame, dan wel op?

Ondanks welke OS, heb je de juiste drivers en firmware nodig van Intel en daar is de link voor!

Momenteel komen er veel conflicten aan het licht tussen diverse hardware en vooral VGA kaarten, brengen veel problemen met zich mee.

Welke OS je er nu ook opzet, de chipset van het MB zal problemen blijven geven! Dus...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:52:
Ik ben benieuwd naar de mensen die de beta versie al hebben van al captain 10.11.5? Is de bug eruit dat als je vergroting gebruikt en je een tijdje typt in pages, pages niet meer crasht?

Dit vraag ik omdat Apple achter deze bug is gekomen die er al jaren zat doordat ik meerdere video's en dergelijke opgestuurd heb. Ze wisten wel dat er iets niet klopte maar kwamen er maar niet achter. Ben daarom benieuwd of dit nu helpt.

zie jullie reacties graag tegemoet.
heb even voor je getest maar geen problemen hier op de 10.11.5 beta.
( Macbook pr0 13" late 2011, 16Gb en 512 SSD )
heb je een video waar het crasht?
kan ik kijken of ik het wel goed doe.

[ Voor 3% gewijzigd door talin op 30-04-2016 09:07 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:38:

Ondanks welke OS, heb je de juiste drivers en firmware nodig van Intel en daar is de link voor!

Momenteel komen er veel conflicten aan het licht tussen diverse hardware en vooral VGA kaarten, brengen veel problemen met zich mee.

Welke OS je er nu ook opzet, de chipset van het MB zal problemen blijven geven! Dus...

Succes!
Ze zit op El Capitan. En het is niet mijn dame hoor. Zo goed kennen we elkaar (nog) niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken dat, maar zo goed hoef je ze niet te kennen! :-)

Succes met ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Voor alle duidelijkheid:
Afleidend van de originele tekst, kan ik min-of-meer concluderen dat zij in ieder geval OSX draait, hoogstwaarschijnlijk El Capitan, aangezien zij informeert naar 10.11.5. Daarnaast heeft zij problemen met Pages, een OSX-only app...
Klopt, maar de link die jij doorstuurt is specifiek voor Windows. Daar heeft zij dus niets aan. Daarnaast gebruikt OSX geen (user) driver-update methode, maar wordt met een (OSX) software update ingebakken. Dus manueel updaten is niet van toepassing voor OSX...

"So long as Software Update reports no new updates, you will be running the latest drivers available for your Mac. You won't find alternate drivers elsewhere" (bron).

Succes!
Lekker behulpzaam :?

Misschien is het handig als de TS iets meer info geeft, wat hierboven al is aangegeven (specs en wat zij precies doet om Pages te laten crashen). Ik heb daar namelijk ook geen last van...

[ Voor 0% gewijzigd door xsess op 30-04-2016 10:58 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Offtopic 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 03-05-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
Kan je misschien een video van het probleem posten? Een aantal hier (waaronder ikzelf) hebben het probleem nog niet kunnen reproduceren namelijk. Enig referentie is dan wel handig. Anders weten we niet of het probleem in 10.11.5 nog steeds aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Heel erg bedankt voor de reacties en sorry voor mijn late reactie! Ik dacht namelijk dat ik een mail zou krijgen bij reacties. Ik heb absoluut geen verstand van computers. Inmiddels weet ik dat het probleem nog steeds niet opgelost is helaas. Weer contact gehad met Apple en die zeggen nu dat ze niet weten wanneer ze dit probleem mee kunnen nemen. Het is echt software matig en vooral bij 13 inch laptops. Heb het ook in de amac winkels geprobeerd en daar doet het probleem zich ook voor. Het is echt enkel zodra je de zoomfunctie aanzet bij toegankelijkheidsopties en dan gaat typen in Pages. Dus het is afwachten wanneer zij het oplossen. Ik hoop snel. Nogmaals bedankt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Geen probleem kan gebeuren.

Toh zou ik graag een filmpje zien van het verschijnsel. Als dit een breed voorkomend probleem is het handig dat we daar wat onderzoek naar kunnen doen om uit te sluiten dat het aan specifieke configuraties kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
Ik draai OS X 10.11.6 beta 1 (op een 15" rMBP) en heb het geprobeerd te reproduceren. Wanneer ik "Use keyboard shurtcuts to zoom" aanzet, zonder dat ik daadwerkelijk de zoom functionaliteit gebruik, crashed Pages direct wanneer het opgestart wordt. Zet ik het uit, is er niets aan de hand. Dat is toch wel raar; ook dat ze bij Apple blijkbaar hun programma's niet testen met toegankelijkheid opties. Ik heb het voor de zekerheid gemeld bij Apple als bug report.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThomasG schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:18:
Ik draai OS X 10.11.6 beta 1 (op een 15" rMBP) en heb het geprobeerd te reproduceren. Wanneer ik "Use keyboard shurtcuts to zoom" aanzet, zonder dat ik daadwerkelijk de zoom functionaliteit gebruik, crashed Pages direct wanneer het opgestart wordt. Zet ik het uit, is er niets aan de hand. Dat is toch wel raar; ook dat ze bij Apple blijkbaar hun programma's niet testen met toegankelijkheid opties. Ik heb het voor de zekerheid gemeld bij Apple als bug report.
Dit is ook inderdaad wat er gebeurd. Als ik zoomfunctie aanzet en ga typen gaat die na een aantal minuten of seconde chrashen. Ze zijn hiervan al op de hoogte. Ben er al vanaf vorig jaar maart mee bezig. Een maand geleden een video naar ze toe gestuurd met het probleem... Voordat zij mijn informatie kregen wisten ze wel dat er wat aan de hand was maar konden zij de link niet leggen met de zoomfunctie. Dit omdat de daadwerkelijke melding is caracters out of boot ofzo iets. Nu weten ze gelukkig van het probleem af maar kan het nog maanden duren voordat er een oplossing komt. Maar dus helaas in beta 10.11.6 nog steeds hetzelfde probleem :( wordt er moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:47:
Geen probleem kan gebeuren.

Toh zou ik graag een filmpje zien van het verschijnsel. Als dit een breed voorkomend probleem is het handig dat we daar wat onderzoek naar kunnen doen om uit te sluiten dat het aan specifieke configuraties kan liggen.
Ik heb de video verwijderd. En Apple is hiervan op de hoogte het ligt echt aan hun software. Maar ik had dus gehoopt dat het met de nieuwe update opgelost zou zijn maar helaas.... HEt is ingewikkelder dan ze dachten of dan ik dacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Succes!
Die util is niet voor OS X professor. Pages is een Mac only applicatie, lijkt me logisch dat er dan geen brakke Windhoos util overheen hoeft. Had je kunnen weten als je verder kijkt dan je permanent gekopieerde linkje :P bovendien kan een eindgebruiker geen chipset/videodrivers van Intel bewerken in OS X, dat regelt Apple zelf bij elke point release.
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 01:05:
[...]

Ik heb de video verwijderd. En Apple is hiervan op de hoogte het ligt echt aan hun software. Maar ik had dus gehoopt dat het met de nieuwe update opgelost zou zijn maar helaas.... HEt is ingewikkelder dan ze dachten of dan ik dacht....
Wat ik me afvraag is, had je dit probleem ook al bij oudere versies van OSX en pages? Heb je een retina MacBook Pro? Dan zou je ipv de zoom functie kunnen overwegen de "grotere tekst" schaling aan te zetten als je met pages bezig bent. Misschien een beetje een workaround, maar misschien kan je dan meer bereiken dan nu.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ThomasG schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:18:
Bij mij lijkt alles gewoon te werken - 15" rMBP (eind 2013), OSX 10.11.5, Pages 5.6.2 (2573)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 01:05:
[...]

Sorry maar dit is dus niet hoe een probleem aangestipt wordt. Je hebt nu zelf een onderzoekje met 2 laptops gedaan, terwijl er hier al veel meer aangeven dat het gewoon werkt.

Again video alsjeblieft. Dan kunnen anderen het testen en ook aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kaassouffle schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:51:
[...]

Bij mij lijkt alles gewoon te werken - 15" rMBP (eind 2013), OSX 10.11.5, Pages 5.6.2 (2573)
Helaas met mijn visuele beperking is dat absoluut geen optie. Ik had hiervoor een mac pro 13 inch retina medio 2014 en nu begin 2015 maar bij beide werkt het niet. En inderdaad als je het doet zoals jij zegt dan werkt het wel maar voor mij gewoon absoluut geen optie helaas. Voor mij is de enige optie wachten op een update en dan de hoop dat het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn enige vraag was ook of mensen de beta versie hadden en of de bug eruit is supersnathan94. Ik ga geen video ervan plaatsen aangezien ik nooit video's van mij zelf plaatst of het nou gedeeltelijk of helemaal is uit principe doe ik het niet. En natuurlijk als ik zelf weet na anderhalf jaar waar het probleem ongeveer ligt ga ik zelf als ik toevallig een andere mac gebruiker tegenkom vragen of het probleem zich bij die gene ook voordoet zou je ook doen toch ? Maar aangezien ik niemand ken met een 15 inch of iemand die een beta versie heeft stelde ik de vraag..... ik blijf hopen op verbetering en mocht iemand een beta versie hebben waar de systeemfout verholpen blijkt te zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Heb je naast de toegankelijkheid opties (heb enige ervaring met third party toegankelijkheid plugins/software voor diverse platforms) nog andere non Apple software voor ondersteuning draaien welke in Pages plugins of ondersteuning kunnen draaien?

[ Voor 6% gewijzigd door GerardVanAfoort op 05-06-2016 09:17 ]

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
Ik heb het verder getest (want bij mij crashed het ook), en het blijkt niet (enkel) aan de toegankelijkheid instellingen te liggen. Het is een bug met (bepaalde) documenten in iCloud wanneer OS X zo ingesteld is dat het vensters niet sluit wanneer je de applicatie afsluit. Als je een (bepaald) iCloud document open laat in Pages, of gebruikt hebt tijdens de Pages sessie, dan crashed Pages de volgende keer dat je het opent. (Ook als je in het Crash report op reopen drukt, je moet dan OK en handmatig weer openen). Ze hebben mijn ticket in behandeling genomen, en inmiddels verschillende crash reports waar ze om gevraagd hebben van mij ontvangen.
Pagina: 1