Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

To Do / Taskmanagement App

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Hallo mede-tweakers!

Ondanks iedereen tegenwoordig zijn eigen to-do app maakt vraag ik toch jullie hulp opzoek naar een goede app :) Omdat vele Tweakers waarschijnlijk hier meer ervaring mee hebben roep ik jullie hulp in.

Situering
Ik ben student Hoger onderwijs (Informatica), heb te maken met enorm veel deadlines, die vanuit de hogeschool zelf nergens samen worden gebracht of worden opgelijst. Daarom ben ik opzoek naar een goede app waar ik al mijn deadlines kan samen brengen.

En wat moet ie dan (niet) zijn/kunnen?
  • Beschikbaar op Mac en/of iPhone (liefst beide)
  • Liefst een uitgebreidere applicatie, geen basis to-do lijstje, maar een app met wel wat functies
  • Notificaties als ik een deadline dreig te vergeten (Liefst automatische reminders op voorhand, maar manueel mag ook)
  • Wanneer het een duurdere app betreft, liefst een app die later nog gebruikt kan worden.
  • Graag een kalender overzicht waar je per datum kan zien of er een deadline is
  • Optioneel: Projecten waar onderdelen kunnen worden in geplaatst met verschillende deadlines
Welke apps heb ik al gezien?
Ik ben een beetje gaan googlen, en heb wat app stores bezocht en op eerste zicht haal ik daar 2 apps uit, die beide opzich heel goed zijn maar toch niet helemaal aansluiten bij mijn wensen. Deze twee waren:
  • Things: Zeer nette interface, goede applicatie, ontwikkeld voor Apple ecosystem maar geen notificaties en prijzig (Mac €49,99 + Iphone €9,99)
  • Omnifocus: Zelfde punten als things, gelukkig heeft deze wel notificaties enkel nog duurder (Iphone & Mac beide €39,99)
Op dit moment heeft dus omnifocus het voordeel, omdat ik notificaties toch wel a big thing vindt. Enkel is de prijs toch wel vrij scherp. €80 voor het op beide platformen te hebben. Een optie is om te gaan voor een van de twee, maar leuker is natuurlijk op beide. Wanneer het een heel goede app blijkt te zijn heb ik het er wel gerust voor over :)

Wat mag het dan kosten? Het mag wel iets kosten, afhankelijk van de App natuurlijk. Een abonnement mag, maar die ben ik nog niet heel uitvoerig tegengekomen.

Ik sta steeds open voor toevoegingen, opmerkingen, aanbevelingen, ervaringen... Graag zelfs! 8)
Bedankt!

Alle reacties

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 07:10
Je zou eens naar Wunderlist kunnen kijken.WL is enigszins vergelijkbaar met Things maar gratis en voor meer platforms beschikbaar (PC/Mac/IOS/Android). Wunderlist heeft reminders, maar geen echt kalenderoverzicht.

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:41
Ik gebruik al jaren Evernote. Het is een notitie-app, zo gebruik ik hem ook, maar ik gebruik hem ook als taskmanager. Ben er zeer tevreden over.

Verwijderd

Destiny schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:55:
Je zou eens naar Wunderlist kunnen kijken.WL is enigszins vergelijkbaar met Things maar gratis en voor meer platforms beschikbaar (PC/Mac/IOS/Android). Wunderlist heeft reminders, maar geen echt kalenderoverzicht.
WL is echt fantastisch.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Trello met kalender plugin(s) ?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:57
Ik ben onlangs van Todoist overgestapt naar Trello. Het systeem van notities en kaarten werkt uitstekend!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

OmniFocus is aanzienlijk goedkoper voor wie in het onderwijs werkt of nog studeert waardoor je op de desktopversie kunt bezuinigen. Helaas is door de opzet van de App Store het dan weer niet mogelijk om die korting door te rekenen bij de iOS versie dus daar betaal je wel de volledige prijs.

Houdt er bij OmniFocus ook rekening mee dat het daar ook echt om deadlines gaat en je alleen een notificatie krijgt wanneer je die deadline bereikt. Wanneer je over de deadline bent verdwijnt hij uit het gecentraliseerde overzicht. Dat is niet erg want OmniFocus leunt stevig op het GTD principe en die schrijft voor dat je regelmatig moet reviewen. Dat is nodig om oude meuk weer naar boven te halen want wij mensen zijn nou eenmaal niet zo nauwkeurig met alles bijhouden. Wat OmniFocus als optie biedt is een todo overzetten naar je agenda om zo via die weg een alarmpje te krijgen. Als het je dan toch alleen om deadlines te doen is dan kun je dit net zo goed zelf doen en heb je aan de ingebouwde agenda van iOS/OS X al genoeg.

Een goed alternatief voor OmniFocus is 2Do en wanneer je voor GTD en agenda in 1 app gaat dan is iets als Pocket Informant nog wel een goede om naar te kijken. MS Project icm de ingebouwde agenda van iOS/OS X is ook nog een alternatief in jouw geval. MS Project is om het projectverloop e.d. bij te houden waarbij je de agenda dan gebruikt voor het alarmeren van deadlines.

Evernote, OneNote, Wunderlist, Clear, etc. zou ik in deze geheel links laten liggen aangezien zij niet voldoen aan de eis dat het meer dan een basis takenlijstje moet zijn. Wat deze apps kunnen, kun je ook prima met Herinneringen en dat zit standaard in iOS en OS X.

Wat je ook kiest, je ontkomt er niet aan om eerst een systeem voor jezelf te bedenken. De app is alleen maar ondersteunend aan dat systeem. Vergeet hier ook niet dat het systeem ook een grote eis aan jou stelt, namelijk discipline. Het werkt alleen als je het ook daadwerkelijk gebruikt.

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-11 00:30
Ik zou eens gaan kijken naar Todoist. Op het eerste gezicht lijkt het een simpel programaatje, maar het heeft erg veel mogelijkheden. Daarnaast zijn taken ook nog te sorteren d.m.v. projecten en daarnaast ook met tags. Voor een volledig overzicht: https://support.todoist.c...ngs-Done-GTD-with-Todoist

Een Todoist premium abbo is 20 euro per jaar, en voegt nog meer mogelijkheden toe. Ik gebruik het al een tijdje, en al met al is het een erg prettig programma. Overigens is Todoist ook zeer goed aan te passen naar eigen wensen, wat ik al helemaal prettig vind persoonlijk. Notificaties, manier van tasks invoeren, overzicht van tasks etc.

[ Voor 14% gewijzigd door icratox op 02-06-2016 22:20 ]

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:41
icratox schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:18:
Ik zou eens gaan kijken naar Todoist. Op het eerste gezicht lijkt het een simpel programaatje, maar het heeft erg veel mogelijkheden. Daarnaast zijn taken ook nog te sorteren d.m.v. projecten en daarnaast ook met tags. Voor een volledig overzicht: https://support.todoist.c...ngs-Done-GTD-with-Todoist

Een Todoist premium abbo is 20 euro per jaar, en voegt nog meer mogelijkheden toe. Ik gebruik het al een tijdje, en al met al is het een erg prettig programma. Overigens is Todoist ook zeer goed aan te passen naar eigen wensen, wat ik al helemaal prettig vind persoonlijk. Notificaties, manier van tasks invoeren, overzicht van tasks etc.
Ik heb 2 jaar lang todoist gebruikt. Ik was op zich erg tevreden, op 1 ding na. Downtime, zowel gepland als ongepland. Het geplande onderhoud was is voor Europeanen midden overdag. Niets is irritanter dan dat je midden op een drukke dag ineens een uur of langer niet bij je takenlijst kunt.

Ik gebruik nu sinds een jaar evernote. Dat is niet echt een todo-pakket, maar meer een digitale archiefkast vol ordners. Maar ik gebruik m ook als taskmanager. (Met stiekem een dagplanning op een a4tje, want ik hou van schrijven :D 8)7

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik gebruik zelf toodledo.com wat voor mij weer erg prettig werkt. Veel mogelijkheden en instellingen en grotendeels gratis tot je echt meer wil.
Pagina: 1