A7M266 boot niet, fans, draaien wel, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
`t is weer eens zover :(

Ik bouw een systeem voor een vriend van me met de volgende specs:

Asus A7M266 (DDR AMD 761)
AMD 1,4Ghz
The Core CPU HS + delta
Asus Geforce 3 (8200 DeLuxe)
Corsair 256mb PC2400 Cas2 DDR
SBLive 1024
IBM 60GXP 40Gb
Aopen HQ08 Aqua

En nee, hij had geen geld over, maar is een PC Prive project :9

Mijn vraag luidt:

Hij boot niet, alle fans draaien wel, maar geen 1x piep, geen beeld en soms lange pipepen continue (wat dus duidt op een mem probleem) maar het rare is dat ie ene keer wel blijft piepen, ander keren niet

Alle instellingen tig keer nagekeken (heb zelf al 10-11 systemen gebouwd...ben dus geen newbie)
RPM op CPU Fan header.

Las ergens op Anadtech forum dat Corsair 2,5v nodig heeft ipv 2,7 default...enig idee of dit waar is?

Hebben jullie ook met de a7m266 problemen gehad? wat en wat eraan gedaan.

Woont er iemand in de buurt van Noordwijk of Warmond zodat ik misschien het DDR geheugen kan testen....

of zet je gedachten eens hier op een reply.

Thanx

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Mem probleem zoals je zei.
mijn eerste pc die ik in elkaar draaide had dit ook.
Ene keer wel piepen, andere keer niet, heel verwarrend, maar bleek het ram te zijn...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik heb een keer een athlon 1,2 vor een vriend gebouwd, op een msi k7t turbo. die wild eook niet booten, en de piepen gaven ook aan dat het een mem probleem was.
uiteindelijk bleek dat de tempveel te hoog was (85 graden). ik had geen koelpasta gebruikt. ik wist niet dat dat noodzakelijk was.
check voor de zekerheid dus ff de temp...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Je kunt bij de A7M266 meestal beter het geheugenvoltage op 2.5V i.p.v. de default 2.7V zetten, dit zorgt meestal voor een stabieler en verder over te klokken systeem. Dit doe je door de jumper die het geheugenvoltage bepaald compleet weg te halen. Deze functie staat niet in de handleiding.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

`Duw dat reepje eens in mem bank 2, dat verhaal van 2,5 volt vs 2,7 wordt op sommige sites tegengesproken, ik draai zelf nu 10x140 cas2 ook Corsair2400, en op 2,7 volt, dat van die jumper heb ik ook gelezen.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Nou, hier zelfde verhaal.

Gisteren alle nieuwe spullen bij elkaar in de kast gebouwd (inhoud komt ongeveer overeen met de specificaties van de topicstarter), plug de stekker in het stopcontact, krijg ik vervolgens een stilstaand BIOS-beeld te zien.

Toetsenbord geen reaktie, ondanks dat deze er wel inzit, fans en hdd's draaien en voor de rest een 'nieuwigheids-luchtje' uit de kast.

Na een halve minuut maar weer uitgezet.

Daarna nog wat gerommeld: de boel op jumper-free gezet en zo, m'n fikken enigszins verbrand |:( en wat overbodige kaarten eruit getrokken, steek de stekker er weer in, zet hem aan, maar nu dus helemáál geen beeld!

Vanavond zelfs nog de processor en de koeler een uurtje in de diepvries gelegd (in de hoop dat het wellicht een temperatuurskwestie is): weer niks!

Nu durf ik het bijna niet te vragen, maar de processor zal toch niet overleden zijn, ofzow :?

Want wat ik tot dusver meemaak, is hetzelfde als dat je de pc zonder processor aanzet :(

Wat specs: AMD Athlon 1,2 Ghz; Asus A7M266, Kingston 256 MB DDR, ATi Radeon 64 MB ViVo

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zondag 24 juni 2001 23:15 schreef Lollige_smurf het volgende:
Nou, hier zelfde verhaal.

(...)
Toetsenbord geen reaktie, ondanks dat deze er wel inzit, fans en hdd's draaien en voor de rest een 'nieuwigheids-luchtje' uit de kast.

Na een halve minuut maar weer uitgezet.

Daarna nog wat gerommeld: de boel op jumper-free gezet en zo, m'n fikken enigszins verbrand |:( en wat overbodige kaarten eruit getrokken, steek de stekker er weer in, zet hem aan, maar nu dus helemáál geen beeld!
Als je je fikken al verbrandt (aan de heatsink?) nadat ie een half minuutje heeft aangestaan, dan zou je proc wel 's iets te doorbakken kunnen zijn. Dat 'nieuwigheids-luchtje' klinkt ook niet gunstig...
edit:
Wat voor koeler is het trouwens?

Systeem

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Vanavond zelfs nog de processor en de koeler een uurtje in de diepvries gelegd (in de hoop dat het wellicht een temperatuurskwestie is): weer niks!
:?

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 23:41 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Als je je fikken al verbrandt (aan de heatsink?) nadat ie een half minuutje heeft aangestaan, dan zou je proc wel 's iets te doorbakken kunnen zijn. Dat 'nieuwigheids-luchtje' klinkt ook niet gunstig...
edit:
Wat voor koeler is het trouwens?
doorbakken :?

voor of na installatie?

En, ja, de heatsink was idd ook best wel warm, maar ik pakte dat kreng dus van onderen beet |:(

Voor de rest had ik als noodvoorziening ff de alu koeler van m'n Pentium I gebruikt. Niet te groot, maar toch wel voldoende om 'em een minuutje te laten draaien, niet?

Of is het gebruikelijk dat ie na 5 seconden t.g.v. overmatige hitte de pijp uitgaat?
Op maandag 25 juni 2001 00:01 schreef InterCC het volgende:

[..]

:?
Tja, als de wanhoop nabij is, grijp je alles aan om alle mogelijkheden te benutten. Vandaar de diepvries :)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39
Euh...een pentium1 koeler is goed genoeg om een 15W processor te koelen en die tbird is makkelijk meer dan 60W ? oid.

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij mij was het nodig om de cpu op het mobo in te stellen en niet via de bios.
Als ik de FSB's op auto had staan geen boot en geen errors (1x bios scherm op gehad daar na nooit meer).

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik heb het ook regelmatig gehad bij het verwisselen van het geheugen. Het probleem was (bij een Abit KA7) dat het geheugen niet echt goed in de banken zaten. Het leek allemaal wel goed te zitten, maar na stevig aandrukken starte ie ineens wel op.

Dus misschien moet je even proberen je geheugen goed stevig aan te drukken (niet al te hard anders druk je het bord doormidden >:) )

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 13:19 schreef OiSyN het volgende:
Dus misschien moet je even proberen je geheugen goed stevig aan te drukken (niet al te hard anders druk je het bord doormidden >:) )
Oh ja joh? niet te hard aandrukken? :9

thanx voor de tip, maar is ook al gebeurd....zoals ik al zei, heb al een tigtal systemen gebouwd.

moet nu alleen maar ff het geheugen laten testen, ik denk dat het hier toch aan ligt :(

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Update:
-Ligt dus niet aan`t geheugen (heb ff nieuw kunnen testen)
-Ligt niet aan de CPU (in mijn eigen MoBo getest)
-Ligt niet aan Geforce 3 (ook in eigen systeem getest)

Dus ik concludeer dat het aan het moederbord ligt!!

Of hebben jullie nog een idee:P

Verwijderd

Is dit misschien wat (een collega van me had hetzelfde probleem.. en dit bleek de oplossing):

The new motherboard may have the standoff holes in different locations than the original board, so you should identify them at this time. The holes that have a silver insulator surrounding them can accept either the nylon or brass standoffs, while those without the insulator can only have the nylon standoffs inserted. Be sure that only the holes that correspond with a slot in the case have a standoff inserted.

Verwijderd

Wat ook veel gebeurd is dat mensen bij het bevestigen van hun cooler hun mobo beschadigen. Dit komt doordat de hedendaagse coolers behoorlijk strak tegen de cpu moeten zitten. Haal dus ff je cooler eraf en check ff of er geen kleine krasjes op je mobo zitten (blaas ff goed soms is het nl stof).
Als dat je probleem is heb je btw wel pech, want kost zo'n FL 100,- om dat te laten repareren.

• erieberie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01-2010
Volgens mij trekt dit mobo geen CPU van boven de 1,2ghz.
Ik ben al op zoek geweest naar de juiste specs voor max CPU snelheid (default) maar niks gevonden.
EB

Verwijderd

IK WEET WAT HET PROBLEEM IS :)

heb ook een a7m266 en heb der ook een paar uur achter gezocht, mijn iPanel zei zelfs dat het een geheugen probleem was en dat is het inderdaad niet.

Het probleem is een kleine kortsluiting op het moederbord wat ook kan voorkomen op de a7v133-borden.
Ik heb het opgelost door mijn bord eerst enkel wast te zetten met de 4 BUITENSTE schroeven en ook enkel die steunpunten en het werkte probleemloos.
dan heb ik in het midden nog een schroef bijgezet voor wat extra stevigheid

hopelijk werkt het bij jou ook

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik vermoed dat de cpu niet helemaal goed in de socket zit.. ik heb ook dit probleem gehad, alleen kreeg ik toen helemaal geen piepjes.

Zie ook hier

Verwijderd

Ik denk dat je een "dood" mobo hebt meegekregen, want ik heb 2weken geleden korstluiting veroorzaakt :( en daardoor was mijn mobo kapot ondertussen 2 weken later krijg ik uiteindelijk een nieuw en ik steek het in de pc en de fans draaien int begin een lang peepsignaal maar pc doet niks, verder is alle hardware dat in de pc zat getest en werkt wat blijkt dat het nu een kapot mobo is dus ik moet nu weer wachten op een nieuw wat niet leuk is :(

maar wees er maar zeker van dat het je mobo is en ik zou naar de winkel gaan en gewoon een nieuw vragen.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 14:09 schreef erieberie het volgende:
Ik ben al op zoek geweest naar de juiste specs voor max CPU snelheid (default) maar niks gevonden.
EB
|:(
Dus wel. Heb ook een a7m266+1,4 amd en die draait lekker. No problemo. Wat betreft met die kortsluiting, dat zal best wel eens het probleem kunnen zijn.

Verwijderd

zelfde probleem hier met same mobo en cpu.
het licht aan de temp.
systeem word te warm... als ik hem op 1000 mhz zet is alles goed..

ik ga ff bios update proberen en hd cooler inbouwen.. misschien dat het dan beter is

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Ik zou wel bijzonder oppassen met de cooler op een 1400 Athlon. Zie hier wat er gebeurd:
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q3/010917/heatvideo-05.html

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 08:30

Stefano

Ondertitel Not Found

Check de VIO1 jumper, deze staat standaard verkeerd (2,9 volt) op een A7M. Meer info:http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=&threadid=64068&perpage=15&pagenumber=1

Suc6

• neh
  • Laatst online: 22:39

neh

Op maandag 25 juni 2001 00:21 schreef Lollige_smurf het volgende:

[..]

Voor de rest had ik als noodvoorziening ff de alu koeler van m'n Pentium I gebruikt. Niet te groot, maar toch wel voldoende om 'em een minuutje te laten draaien, niet?

Of is het gebruikelijk dat ie na 5 seconden t.g.v. overmatige hitte de pijp uitgaat?
[..]
een alpha silent is al niet eens genoeg voor een athlon 1.4, dus laat staan een p1 cooler. Het is trouwens niet zo dat die processor bij het aanzetten van je systeem langzaam warm wordt. Zo'n ding zit ongekoeld na enkele seconden al ruim boven de 100 graden.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 14:09 schreef erieberie het volgende:
EB
echt wel :O

• Neowam
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Op vrijdag 19 oktober 2001 13:25 schreef w00dstock het volgende:

[..]

echt wel :O
:X ;)
Pagina: 1