Nieuw gamesysteem budget 1400

Pagina: 1
Acties:

• dereiger
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-11 15:53
Een vraagtopic mbt tot een nieuwe game-pc die ik wil gaan bouwen, dit omdat mijn favo franchise met een spel komt dat ook nog eens iets doet met een oude jeugdliefde: Total War: Warhammer

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Total war: Warhammer spelen. CPU(multithreading wordt ondersteund) + GPU heavy. Komen in de nabije toekomst nog 2 titels uit die samen 1 grote game vormen. Alles moet dus redelijk future proof zijn, m.u.v. GPU, er komen namelijk nieuwe aan en ik neem daarom nu een GTX 970. Lekker onhandig, ik weet het.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€ max 1450 totaal (incl. Windows + Scherm)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb toetsenbord + muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest! maar een goede CPU + GPU en een SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gigabyte voor mobo, samsung voor SSD, MSI of evt Gigabyte voor GPU.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft absoluut niet mooi te zijn, hij moet vooral lekker werken. Ik wil geen al te groot scherm. 24 inch 1920x 1080 is genoeg. Ik weet verder weinig van schermen af en zou hier wel advies over willen.
Met het oog op de toekomst; misschien RAID kunnen draaien voor extra SSD, SLI evt. Hogere voeding toegevoegd ivm nieuwe GPU na aantal jaar.

Ga je overklokken?
Misschien

Wat verwacht je van ons?[i]
Kijken of ik dingen over het hoofd zie, mis ik iets qua comptabiliteit? Ook heb ik geen idee welke behuizing ik nodig heb. Ik heb me ingelezen, maar ben een totale rookie op het gebied van PC's bouwen. _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 347,38€ 347,38
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3€ 135,-€ 135,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 345,-€ 345,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,95€ 34,95
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 148,80€ 148,80
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 64,95€ 64,95
1Cooler Master GM G750M€ 76,95€ 76,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 144,99€ 144,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.328,01

Ik hoop zo dat ik de opmaak goed heb 8)7

Verwijderd

Tenzij je 3 videokaarten wil gaan gebruiken kan de voeding makkelijk naar 450 watt:
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Corsair CX450M

Als je gaat overklokken is een 550 wel handig. De beste keuze qua prijs en kwaliteit op het moment is:
pricewatch: Corsair RM550x

Ook als je niet gaat overklokken is het een erg goede keuze.

De CPU koeler is misschien voldoende voor een kleine overklok, maar je komt wel snel te kort. Als je niet gaat overklokken is het een prima ding, maar anders kun je beter voor iets als deze gaan die niet al te veel kosten:
pricewatch: Scythe Fuma
pricewatch: be quiet! Dark Rock 3

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 20:28 ]

• dereiger
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-11 15:53
Thx voor de input!

Ik had de voeding zo hoog gezet omdat ik misschien dus nog een Losse HDD wil toevoegen, evt SLI wil gaan draaien en/of er in de toekomst een zwaardere GPU in komt, probleem is alleen dat ik dus niet weet hoe zwaar die wordt.

Je opmerking over het overklokken + CPU koeler is dus iets wat ik over het hoofd zag! Ga ik aanpassen.

Als laatste wat ik nog wil toevoegen; ik wil er nog wel een cd/dvd brander ingooien, dat is eigenlijk enige vereiste van kast, dat en een redelijke airflow.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:15
GPUS worden alleen maar zuiniger en efficiënter. Een HDD verbruikt helemaal niks en SLI kun je vergeten want dat werkt voor geen reet. Beste is een snelle losse gpu halen.