Een vraagtopic mbt tot een nieuwe game-pc die ik wil gaan bouwen, dit omdat mijn favo franchise met een spel komt dat ook nog eens iets doet met een oude jeugdliefde: Total War: Warhammer
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Total war: Warhammer spelen. CPU(multithreading wordt ondersteund) + GPU heavy. Komen in de nabije toekomst nog 2 titels uit die samen 1 grote game vormen. Alles moet dus redelijk future proof zijn, m.u.v. GPU, er komen namelijk nieuwe aan en ik neem daarom nu een GTX 970. Lekker onhandig, ik weet het.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ max 1450 totaal (incl. Windows + Scherm)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb toetsenbord + muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest! maar een goede CPU + GPU en een SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gigabyte voor mobo, samsung voor SSD, MSI of evt Gigabyte voor GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft absoluut niet mooi te zijn, hij moet vooral lekker werken. Ik wil geen al te groot scherm. 24 inch 1920x 1080 is genoeg. Ik weet verder weinig van schermen af en zou hier wel advies over willen.
Met het oog op de toekomst; misschien RAID kunnen draaien voor extra SSD, SLI evt. Hogere voeding toegevoegd ivm nieuwe GPU na aantal jaar.
Ga je overklokken?
Misschien
Wat verwacht je van ons?[i]
Kijken of ik dingen over het hoofd zie, mis ik iets qua comptabiliteit? Ook heb ik geen idee welke behuizing ik nodig heb. Ik heb me ingelezen, maar ben een totale rookie op het gebied van PC's bouwen.
Ik hoop zo dat ik de opmaak goed heb
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Total war: Warhammer spelen. CPU(multithreading wordt ondersteund) + GPU heavy. Komen in de nabije toekomst nog 2 titels uit die samen 1 grote game vormen. Alles moet dus redelijk future proof zijn, m.u.v. GPU, er komen namelijk nieuwe aan en ik neem daarom nu een GTX 970. Lekker onhandig, ik weet het.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ max 1450 totaal (incl. Windows + Scherm)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb toetsenbord + muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest! maar een goede CPU + GPU en een SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gigabyte voor mobo, samsung voor SSD, MSI of evt Gigabyte voor GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft absoluut niet mooi te zijn, hij moet vooral lekker werken. Ik wil geen al te groot scherm. 24 inch 1920x 1080 is genoeg. Ik weet verder weinig van schermen af en zou hier wel advies over willen.
Met het oog op de toekomst; misschien RAID kunnen draaien voor extra SSD, SLI evt. Hogere voeding toegevoegd ivm nieuwe GPU na aantal jaar.
Ga je overklokken?
Misschien
Wat verwacht je van ons?[i]
Kijken of ik dingen over het hoofd zie, mis ik iets qua comptabiliteit? Ook heb ik geen idee welke behuizing ik nodig heb. Ik heb me ingelezen, maar ben een totale rookie op het gebied van PC's bouwen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 347,38 | € 347,38 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 | € 135,- | € 135,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 345,- | € 345,- |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 148,80 | € 148,80 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,99 | € 29,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Cooler Master GM G750M | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 144,99 | € 144,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.328,01 | |
Ik hoop zo dat ik de opmaak goed heb