PC upgrade of Kleine PC extra kopen voor virtualizatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:15
Mijn vraag
Wat zou het beste zijn voor met virtualizatie dingen te oefenen op vlak van windows server?
Ofwel een CPU en Ram upgrade naar i7-4790k(heb momenteel een i5-4570 en 8GB Ram op een G1.Sniper B5)
Ofwel een extra kleine pc kopen voor virtualizatie?
Budget is rond de 400 euro's.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nogmaals huidige rig is:
I5-4570
8G DDRL3 Ram 1600Mhz
G1.Sniper B5

Software:
VirtualBox
Vmware Workstation

Wat ik al gevonden of geprobeerd hebt:
Op de huidige pc werkt het maar is het lage aantal ram niet zo handig,
zou ook later wat meer vm's willen maken dus ben ik aan het zien naar wat uitbreiding.
Voor de I/O ben ik niet zo bang want heb nog een paar ssd's die ik hiervoor kan gebruiken.

Beste antwoord (via Flufsor op 29-04-2016 22:09)

Verwijderd

Een i7 kan een uitkomst zijn als je vm's gaat draaien. Omdat je op het mobo niet kan overklokken kan je kiezen voor een 4790 zonder k. Als je een videokaart hebt is een Xeon 1230 v3 ook een mogelijkheid. Nagenoeg even snel als een i7 echter zonder igpu.
Ram is te upgraden tot 32gb. Let wel op de QVL om er zeker van te zijn dat het werkt.

Alle reacties

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je kan toch zo upgraden naar 16GB of zelfs 32GB voor een relatief lage prijs ?

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Een i7 kan een uitkomst zijn als je vm's gaat draaien. Omdat je op het mobo niet kan overklokken kan je kiezen voor een 4790 zonder k. Als je een videokaart hebt is een Xeon 1230 v3 ook een mogelijkheid. Nagenoeg even snel als een i7 echter zonder igpu.
Ram is te upgraden tot 32gb. Let wel op de QVL om er zeker van te zijn dat het werkt.