Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illean
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:04
Beste tweakers,

Twee weken geleden heb ik de volgende laptop gekocht: HP 250 G4 (T6Q19EA) met Windows 10. Nu wou ik vandaag wat gaan typen maar bleek het volgende niet meer te werken:

- De numpad
- Linker en rechter pijltjestoets
- Home, End, Page up, Page down en Delete

Wat nog wel werkt zijn de numlock toets, de pijltjes links en rechts, en de overige toetsen.

Ik heb te vergeefs geprobeerd dit op te lossen door:
- Numlock aan en uit
- Drivers deinstall/updaten
- Op internet te zoeken naar antwoorden.

Ook heb ik een extern keyboard aan de laptop aangesloten. Daarop werkt het numpad en de pijltjestoetsen wel naar behoren.

Mijn vraag is of er nog meer mogelijkheden zijn waarop ik een hardware probleem kan uitsluiten en misschien dat jullie zelfs een oplossing weten.

Groeten,

Illean

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Je kunt eens fabriek instellingen opnieuw instellen (windows opnieuw instaleren )
Als dat niet helpt kun je er van uit gaan dat er wat kapot is, en je garantie gaan claimen.
Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 18:22

TommieW

Numa numa.

Voordat je heel veel moeite gaat doen, kan je nog een een opstartbare USB met Ubuntu ofzo booten. Als alles daar wel in werkt, weet je zeker dat het een softwarematig probleem is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 21:56
Je kan ook even de bios induiken om te kijken of alles werkt.. Laptop uit, laptop aan, en direct op escape en daarna f10 drukken. Het kan zijn dat je het moment mist, en dat je Windows dan gewoon opstart. Gewoon nog eens proberen :)

Je komt dan in het biosscherm - probeer hier de pijltjestoetsen uit. Je zou hiermee dan door de menu's kunnen scrollen. Doen ze het hier wel, dan is het een probleem van je windows. Je kan dat inderdaad extra controleren door een simpel USB-stickje te maken met bootable linux. Anders wordt het helaas je Windows opnieuw installeren. Je kan de bios weer uit via Escape, trouwens.

Werken de pijltjestoetsen niet in de bios, dan kan je terug naar de winkel (of een extern toetsenbord blijven gebruiken)

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 29-04-2016 17:54 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illean
  • Laatst online: 14-09 17:04
Dank allen voor de hulp! Ik heb jullie adviezen opgevolgd maar helaas heb ik de overleden knoppen niet meer kunnen reanimeren. Laptop gaat terug voor reparatie. Nogmaals dank!