Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Tweakers,

Is het mogelijk op een terminal server met het administrator account printers aan gebruikers toe te wijzen?

De printers die er eerst in stonden zijn allemaal weg, niemand heeft printers meer. Nu moet ik de printers dus handmatig bij elke gebruiker gaan toevoegen.

Ik weet dat je via een GPO de printer kan uitdelen maar dat betekend ook dat deze op hun gewone pc komt. Dat moet niet.

alvast bedankt! :)

Alle reacties

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:20
d.m.v login script / GPO op basis van security groups inderdaad!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Huh? een GPO maken die via RDP een printer lokaal op een non-domain PC installeert ? Hoe dan ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• hurthonkey365
bd-casemod schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:28:
d.m.v login script / GPO op basis van security groups inderdaad!
Maar die security group zit aan een gebruiker gekoppeld, deze gebruiker logt met de zelfde gegevens in op zijn lokale pc, script gaat mee wat niet moet.

• hurthonkey365
Breezers schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:29:
Huh? een GPO maken die via RDP een printer lokaal op een non-domain PC installeert ? Hoe dan ?
Ik wil juist geen GPO.

• bd-casemod
Breezers schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:29:
een terminal server zonder AD hoe dan ?

• hurthonkey365
bd-casemod schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:32:
[...]

een terminal server zonder AD hoe dan ?
een terminal server met AD

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ah, ok, ik dacht te lezen dat een "gewone" PC een niet-domein computer zou zijn maar jij bedoelt "gewoon" als in niet niet-RDP ;)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
hurthonkey365 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:30:
[...]

Maar die security group zit aan een gebruiker gekoppeld, deze gebruiker logt met de zelfde gegevens in op zijn lokale pc, script gaat mee wat niet moet.
Het script is natuurlijk aan te passen zodat het enkel werkt op de Terminal Server en niet op de werkstations.

• bd-casemod
Waarom wil je geen GPO gebruiken ? je kan toch werken met OU's of op basis van security filtering zorgen dat de printers niet mee komen op de lokale pc's ?

Verwijderd

Gebruik a.u.b. RD Easyprint en ga geen shit vanaf je TS instellen. Waarom zou het erg zijn als de printers lokaal geïnstalleerd worden?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
En waarom wil je geen GPO? Waarom met scripts werken voor zaken die met GPO veel betrouwbaarder kunnen? (En dat zeg ik als Powersheller die 80% van het werk vanuit PS doet).

GPO alleen targeten op 1 machine kan erg simpel door in de machine policy loopback processing aan te zetten. De GPO met de loopback policy setting erun target je vervolgens op de terminal server en vervolgens kun je een user GPO aan dezelfde OU linken als waar de TS in staat om deze policy alleen te laten triggeren op users die op die machine inloggen.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
hurthonkey365 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:26:
Ik weet dat je via een GPO de printer kan uitdelen maar dat betekend ook dat deze op hun gewone pc komt. Dat moet niet.
Dan is je GPO inrichting verkeerd. Je kunt prima via GPO printers uitdelen via GPO waarbij ze alleen op de RDP-server komen.

Maar, als je het perse zonder GPO wilt doen, waarom voeg je de printers dan niet als lokale printer toe op de RDP-server? Dan hebben meteen alle users de printers en dan hoeven ze niet eens opnieuw in te loggen.

• hurthonkey365
Bedankt voor jullier reacties, ik ga hier binnenkort naar kijken. ik laat het weten
Pagina: 1