Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icarez
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-04 13:18
Hallo Tweakers,

Na rond te hebben gekeken op het forum ben ik erachter dat ik een fout heb begaan met het uitkiezen van een sata600 controller.
Ondanks dat de bottleneck van sata300 niet zo groot is wil ik omdat ik veel game toch wat snellere laadtijden.
Dus heb ik een Conceptronic kaartje gekocht met ASMedia ASM1061 chip.
Na wat proberen krijg ik dit ding simpelweg niet aan de gang... nu las ik hier al op het forum dat de marvel en asmedia geen goede keuze hiervoor zijn.
Echter kon ik dan niet vinden wat wel de goed keuzes zijn.
Ik gebruik op dit moment een Asus Striker II NSE mobo, en wil dus graag sata600.
Kan iemand een kaart aanraden die wel werkt? Wil er geen honderden euro's aan uitgeven maar ben wel benieuwd wat er nodig is.
De ASMedia ASM1061 heeft 1x gewerkt op de 2e pci-e x16 poort (onderste blauwe poort), ik kon tijdens de windows install gewoon een driver laden en de SSD zien maar de installatie gaf aan geen boot partitie te willen maken.
Na nog een paar dingen te hebben geprobeerd lijkt het nu alsof de kaart simpelweg niet meer door het moederbord word gezien. zowel op de 2e als 3e pci-e x16.
De vraag blijft dus, wat werkt wel?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icarez
Zoals bekend zijn controllers met eigen geheugen erg duur maar is dat echt de enige oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Controller zal wel niet bootable zijn?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Icarez schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:08:
Hallo Tweakers,

Ondanks dat de bottleneck van sata300 niet zo groot is wil ik omdat ik veel game toch wat snellere laadtijden.
Je vergeet ten eerste te vermelden wat je precieze setup is...

Welke SSD heb je al?
Welke games/software wil je sneller laten laden?
Wat is de rest van je hardware?

Los daarvan....

Er zijn naast je SATA connectie meer bottlenecks gaande.
Hoewel de bak aan data sneller aangeleverd wordt, moet deze bak aan data ook verwerkt worden...
Dan maakt het niet uit hoe snel je opslag apparaat het uitleest, de CPU of zelfs de game engine, hebben hun limitaties met hoeveel ze daadwerkelijk verwerken

Er zijn onderhanden vergelijkingen geweest, waaruit blijkt dat een PCI-e SSD's verwaarloosbaar verschil geven in gameloading, gezien overige bottlenecks..

http://techreport.com/rev...erformance-with-pcie-ssds
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/freshstorage/time-load-arkham.gif
Een Intel P3700 met 2500 MB/s doorvoer wordt geklopt door zijn sata-300 overgrootvader, de X25M... :X :X :X

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 29-04-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icarez
Bedankt Swordlord :)

Mijn setup is dus Asus striker II nse (nVidia nForce 790i), 4x2gb corsair vengeance ddr3 1600 9-9-9-24, Intel Q9650, asus gtx760-p
Ik gebruik momenteel Samsungs, 850 Evo 250gb en 850 Pro 256gb.. ik zie al dat die onderin eindigen...
Voor de games zijn het voornamelijk MMO's zoals Blade&Soul, Black Desert
Draai FSB op 1600 dus cpu draait op 3,6ghz, linked, sync 1:2, 2T

hoop dat dit genoeg is :)