[iOS] Prefix app developen voor iOs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 10:26
Ik heb geen ervaring met het programmeren van apps voor iOs maar wil graag onafhankelijk van jullie kenners op dit gebied weten of dat wat ik wil feitelijk wel mogelijk is, voor ik programmeurs ga contacten met de vraag of zij dit kunnen ontwikkelen.

Mijn vraag
Ik vraag mij af of het technisch mogelijk is om een app te ontwikkelen voor iOs die hetzelfde kan als de Prefix app voor Android. Ik doel hierbij specifiek op de mogelijkheid van het "manipuleren" van via de dialer of het telefoonboek gekozen telefoonnummers zonder dat de telefoonnummers daarvoor feitelijk in het telefoonboek gewijzigd hoeven te worden.

Wat ik namelijk wil laten ontwikkelen is een app die eerst een DISA telefoonnummer belt (waardoor je met je mobiele telefoon onderdeel kunt worden van een interne voip telefooncentrale) en vervolgens het daadwerkelijke telefoonnummer belt wat je eigenlijk wilde bellen. Op die manier kun je dus door middel van DISA uitbellen als een ander nummer dan je eigenlijke mobiele telefoonnummer.

Stel je kiest de iOs "Telefoon" of "Contacten" app de contact "Pieter" en je drukt zijn telefoonnummer in, dan zou de telefoon normaal het nummer 0612345678 bellen. Nu wil ik dat de telefoon het volgende doet: 02012345678,0612345678 bellen. Het eerste nummer is dan het prefix nummer en het tweede nummer is het "gekozen nummer". Als vaststaande feit kun je aannemen dat het technisch mogelijk is om 2 nummers in 1x te bellen, gescheiden door de komma.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn al iOS prefix apps zoals 'Prefix app' die het contactenboek integreren in hun prefix oplossing. Zij geven dan als output naar de dialer het telefoonnummer met daarvoor een bepaalde prefix. Daardoor is het ook zichtbaar dat het telefoonnummer veranderd wordt. Het voordeel van die apps is dat je ook daarbij de contacten in je phonebook niet hoeft aan te passen. Maar ik wil dus een app die op de achtergrond de dialer manipuleert door er 'net voor het bellen' even de prefix voor te plakken. Dit is dus wel zichtbaar voor de gebruiker. In Android is dit mogelijk maar ik vermoed dat dit niet mogelijk is in iOs omdat dit platform veel meer gesloten is.

Waarom wil ik het op de achtergrond manipuleren? Op die manier kan de gebruiker de apps blijven gebruiken die hij gewend is te gebruiken. En ik denk dat iedereen dat wil.

Wat ik niet zoek:
Zijn apps die feitelijk het nummer veranderen in het telefoonboek

Ten slotte is dit allemaal voor legitieme doelen, manipuleren klinkt een beetje fout, maar uiteraard stelt iemand binnen de app zelf het gewenste prefix nummer in en kiest hij zelf hoe en wanneer hij wil manipuleren. :)

[ Voor 6% gewijzigd door patrickvdweide op 29-04-2016 15:54 ]

Beste antwoord (via patrickvdweide op 01-05-2016 20:12)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, dat kan niet. Het is niet toegestaan op iOS om de standaard faciliteiten te manipuleren. De enige oplossing om automatisch te prefixen is met de oplossing die door die Prefix app gebruikt wordt; simpelweg het contactenlijstje gebruiken om een prefixed nummer te bouwen die je daarna handmatig a la hyperlink kan bellen.

[ Voor 90% gewijzigd door johnkeates op 29-04-2016 15:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Nee, dat kan niet. Het is niet toegestaan op iOS om de standaard faciliteiten te manipuleren. De enige oplossing om automatisch te prefixen is met de oplossing die door die Prefix app gebruikt wordt; simpelweg het contactenlijstje gebruiken om een prefixed nummer te bouwen die je daarna handmatig a la hyperlink kan bellen.

[ Voor 90% gewijzigd door johnkeates op 29-04-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
Thanks voor je antwoord Johnkeates. Echter in de iOs app development guidelines kan ik niet vinden waar dat precies verboden wordt (want het zal, naast dat het technisch misschien niet kan, wellicht ook verboden zijn). Mocht er iemand heel bekend in zijn en het zo aan weten te wijzen dan hoor ik graag (ik heb zelf al gezocht maar kan het niet vinden) :)

[ Voor 32% gewijzigd door patrickvdweide op 29-04-2016 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Er zijn geen public API's om te doen wat je wil, en private API's mag je niet gebruiken, dan wordt je app geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat johnkeates zegt is waar. Sorry, maar geen mogelijkheid dat Apple het manipuleren van private api's toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
Ok, thanks voor jullie reacties. Duidelijk :-)
Pagina: 1