Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
Ik heb nog een Asus Transformer Pad TF701t met Android Kitkat. Is een toestel uit 2013 en er komen dus geen officiële updates meer aan, zoals met vrijwel alle Android toestellen.
Heb het op enkele sites te koop gezet, maar gezien er toch geen bal interesse voor is, vroeg ik me af of ik de tablet uiteindelijk toch niet kan verder blijven gebruiken (heb een Windows 10 desktop PC, een Macbook Pro laptop en een iPhone, maar dus geen andere tablet).

Er zou een update naar Lollipop 5.1 zijn via cyanogenmod, maar daar begin ik niet aan. Kan ik echter nog 'veilig' werken met deze tablet met Android 4.4.2 ? Gewoon wat surfen en Youtuben zal sowieso geen risico inhouden, maar kan ik bijvoorbeeld nog veilig online shoppen en/of online bankieren ? Is geen vereiste, maar 't zou leuk zijn mocht het wél kunnen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Vreemd, niemand weet hier een antwoord op. Ook Google levert niks, maar dan ook niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
als je niks raar doet is het geen risico.

[ Voor 3% gewijzigd door 123lodewijk op 30-04-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
123lodewijk schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:01:
als je niks raar doet is het geen risico.
Wat bedoel je met 'raar' ? Dodgy sites ?
Helemaal niet.
Maar ik zou gewoon niet willen dat tijdens het online shoppen mijn credit card gegevens zomaar te grabbel worden gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Rare dingen zijn, rare websites, rare dingen downloaden, en dingen doen die je normaal niet doet, als je gewoon een standaard gebruiker bent zal er denk ik geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Ik gebruik bijna nooit de browser op een tablet, ik check m'n mail, wat facebooken, youtube en de rest allemaal via apps. Gebruik de browser enkel voor amazon, bol of coolblue, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
Dan is er geen veiligheid gevaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:30
Toch kan je van xda mooie 5.1 roms halen.
Je moet dan wel unlocken.... Geen garantie meer maar die heb je nu toch al niet meer :-)
Mijn oudere tf300 is met marshmallow er niet op achteruit gegaan.
Batterij wel maar die was zowiezo al ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 13:19
Zwart wit gezien nee. Het risico moet je zelf inschatten, zal nog wel iets meevallen bij "simpel" gebruik als youtube en wat apps, de browser lijkt me het grootste risico.

http://androidvulnerabilities.org/by/version/4.4.2
Belangrijkste: Wikipedia: Stagefright (bug)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
Hm, dus best het online shoppen en online banking beperken tot de Windows 10 desktop of de MB Pro...
Pagina: 1