Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

HTC heeft een nieuwe midrange-smartphone voor de markt in de Benelux aangekondigd. De One M9 Prime Camera Edition lijkt sterk op de afgelopen week in Duitsland verschenen One S9 en heeft eveneens een MediaTek Helio X10-soc.

De One M9 Prime Camera Edition is een nieuw model in de One-serie met aluminium behuizing en 5"-lcd dat de resolutie van 1920x1080 pixels toont. De processor is een MediaTek Helio X10-octacore en er is een 13-megapixelcamera aanwezig. Wat specificaties betreft lijkt het nieuwe model als twee druppels water op de One S9, die deze week in Duitsland verscheen, maar er zijn verschillen. Dat valt op te maken uit de specificaties op de eveneens Duitse productpagina van de Prime Camera Edition. HTC Nederland bevestigt dat het model dat hier verschijnt ook deze specificaties krijgt.

De MediaTek Helio X10 loopt bij de S9 op 2GHz en bij de M9 Prime Camera Edition op 2,2GHz. Met een lengte van 9,61mm is de M9-variant ook iets korter en bovendien heeft dit model in tegenstelling tot de S9 het 'gaatjesmotief' bij de speaker en microfoon. Wel hebben beide toestellen 2GB ram en 16GB opslagruimte, aan te vullen met micro-sd-kaarten.

De camera van de nieuwe M9-variant is een 13-megapixelversie met optische beeldstabilisatie en diafragma van f/2.0. HTC maakt geen melding van een pixelgrootte van 1,12μm, zoals het bij de S9 wel deed. Details over de gebruikte sensor zijn niet bekend.

HTC brengt het toestel op 2 mei uit in Nederland en België voor 449 euro. Alleen de donkergrijze versie komt hier beschikbaar.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0
SkinSense
CPUMediaTek helio X10 (Quad-core 2,0Ghz)
GPUQualcomm® Adreno™ 418
RAM2GB
ROM16GB (uitbreidbaar d.m.v. MicroSD)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, NFC, GPS, 2,4/5 GHz b/g/n/ac
Scherm5" Full-HD LCD
Camera13MP f/2.0 back, front
Accu2.840mAh
KleurZwart, Goud, Zilver
Afmetingen144,6 x 69,7 x 9,61 mm
BijzonderhedenDubbele led flitser
Prijs449 euro
Release Datum2 mei

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.029-04-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanSvD
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-05-2020
Een OEM wat zo iets uitbrengt tegen een bedrag van 450 euro moet zn smartphone divisie opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:29
Ik begrijp dat deze specs overpriced zijn gezien de reacties op alle artikelen hierover? :( zocht nog een vervanger voor mijn m7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 09:28
Dat heb ik ook mijn m7 Is nog steeds goed maar hou er rekening mee dat die binnen een jaar moet worden vervangen. Maar htc.. En ik Was echt fan van ze.. Doet me niet veel meer.

Sense gebruik ik zelf niet, andere htc apps ook niet. Had hoop op de htc 10 maar met 50 euro duurder dan de Samsung m7 en niet water dicht. En mindere camera. De Samsung heeft ook een goed amoled scherm wat als wekker naast mijn bed aan zou kunnen blijven en draadloos laden. Vind ik die gewoon beter. En ik heb echt helemaal niets met Samsung. :-(

Maar sofware heeft ook handige toevoegingen dus ja... Alleen software update beleid is bij htc beter.

Dit toestel, weet het niet zo.. Oude kast met midrange nieuwe processor.. Kan je beter de oude m9 halen bijna lijkt mij

[ Voor 5% gewijzigd door DummyXL op 29-04-2016 23:47 ]

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.