Toon posts:

Windows 10 image

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag slimme mensen,

Ik wil graag een image maken van windows 10. nu is het maken van een image gelukt en deze zet ik op een lege SSHD. Bij het opstarten krijg ik de volgende foutmelding:

file:\boot\bcd
error code:0x000000f

Ik heb hem geboot met een usb en zit nu in de opdrachtprompt en doe het volgende:

bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /scanos
bootrec /rebuildbcd

Bij de laatst krijg ik de volgende melding:

kan het gevraagde systeemapparaat niet vinden.

Is er nog een optie om dit op te lossen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-08-2016 13:50)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Macrium Reflect kan tijdens het restoren van de image de partities nog heen en weer schuiven en van grootte veranderen.
Dat is weliswaar geen productietool. Maar het zou moeten werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:22:
Goedemiddag slimme mensen,

. Nu is het maken van de image gelukt
Er kan van alles zijn, maar mijn eerste ingeving is, het maken van de image is dus niet gelukt.

Aangezien verder geen info, en de batterijen van mijn glazen bol op zijn, zou ik het verder ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vermoeden zit hem in het niet vinden van de BCD. Ik ben van 3 partities naar 1 partitie gegaan, alleen denkt windows dat hij moet booten van een andere partitie. Als ik op de partitie kijk staan alle mappen erop alleen wil hij niet booten omdat hij nog verkeerd verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
Heb je je System Reserved partitie ook meegenomen in je image?
Volgens mij staat hier je boot informatie (UEFI?) op

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als je een image maakt met de bedoeling om daarvan te booten, moet je een vollege image maken (een clone). Doe je dat niet, dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dus alleen lukken als je echt alle partities mee neem in de image? Dat is niet op 1 of andere manier te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
clone je schijf, zet de nieuwe schijf in de computer, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Check, ik kom er achter dat de image wel alle partities mee pakt. Dus ik heb een clone van de schijf. Als ik de schijf uit de laptop haal staan er al partities op. Ik kan binnen windows niet alle partities weg halen omdat sommige ook verborgen staan. Deze haal ik eraf met killdisk en formatteer de schijf. Daarna zet ik de clone er overheen en kom dus met de eerder aangegeven melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor de image te maken gebruik ik driveimage xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dat is inderdaad helemaal de foute methode.

Niet raar dat het dan niet werkt.

clone the disk. replace the disk. klaar.

Niet een hoop partitie wijzigingen/delete tussendoor.

edit, maar omdat het op de een of andere manier van een simpel ding een complex ding is gemaakt,
waarom niet gewoon windows clean install?

[ Voor 28% gewijzigd door Reepje op 29-04-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: Ik wil graag software installeren op windows. Dan Sysprep en ik heb een mooie schone installatie met alle programma's die ik nodig heb om meerdere laptops uit te geven.

Als ik het via Driveimage XML doe, maakt hij er dus 1 partitie van. Met andere woorden dat werkt niet. Nu heb ik een boot stick gemaakt van Clonezilla en boot ik hem via usb en dan zie ik 2 schijven. Daarna kies ik voor klonen van schijf. Ik zou zeggen EINDELIJK wat ik wil. HELAAS. ik kom 3 sectors te kort dus kan ik geen kloon maken omdat ik dus 3 sectors te kort kom. Iemand een alternatief?

Heb het idee dat ik in de buurt kom alleen moet hij niet moeilijk gaan doen om 3 sectortjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:31:
UPDATE: Ik wil graag software installeren op windows. Dan Sysprep en ik heb een mooie schone installatie met alle programma's die ik nodig heb om meerdere laptops uit te geven.

Als ik het via Driveimage XML doe, maakt hij er dus 1 partitie van. Met andere woorden dat werkt niet. Nu heb ik een boot stick gemaakt van Clonezilla en boot ik hem via usb en dan zie ik 2 schijven. Daarna kies ik voor klonen van schijf. Ik zou zeggen EINDELIJK wat ik wil. HELAAS. ik kom 3 sectors te kort dus kan ik geen kloon maken omdat ik dus 3 sectors te kort kom. Iemand een alternatief?

Heb het idee dat ik in de buurt kom alleen moet hij niet moeilijk gaan doen om 3 sectortjes...
Ehh....dus je moet meerdere machines deployen..? Doe niet zo ingewikkeld en richt even een VM in met Microsoft Deployment Toolkit erop.....beetje professionaliseren van je deployment infrastructuur af en toe kan geen kwaad... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb te maken met veel oudere collega's te maken en het moet ook werken zonder internet. VM wordt dat wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:21:
Ik heb te maken met veel oudere collega's te maken en het moet ook werken zonder internet. VM wordt dat wat moeilijker.
Wat heeft een VM met internet te maken? Aangenomen dat je de machines allemaal bij elkaar hebt staan is LAN is voldoende ;)

Wat je kan doen is de disk (en dus de image) een paar GB kleiner maken dan nodig. Die ruimte zul je vast niet missen en de image slaagt dan. Daarnaast zijn er ook imaging tools die automatisch de doelpartitie kunnen verkleinen.

Overigens, als je de machines in hetzelfde netwerk wilt gebruiken, zul je ze ook moeten syspreppen. Dus, zeker als je vaker, gestandaardiseerde machines uit wilt rollen, zou ik zeker naar een WDS (Windows Deployment Service) kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 03-05-2016 13:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kun je een schijf kleiner maken met een tool binnen windows of moet het in de opdrachtprompt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:35:
kun je een schijf kleiner maken met een tool binnen windows of moet het in de opdrachtprompt?
Denk dat je hier een eind mee komt: https://www.google.nl/sea...KHfpEARYQ_AUIBigB&dpr=0.9

[ Voor 36% gewijzigd door Fore! op 03-05-2016 13:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Macrium Reflect kan tijdens het restoren van de image de partities nog heen en weer schuiven en van grootte veranderen.
Dat is weliswaar geen productietool. Maar het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de partitie aangepast en 100mb vrij gelaten en niet toegewezen. Alleen Clonezilla blijft de totale grote zien en dan kan ik de harde schijf niet klonen. Weet iemand een ander programma die alleen de gebruikte ruimte wil klonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via expert mode moet het mogelijk zijn om de grotere kloon over te kunnen zetten op een kleinere schijf. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:52:
Via expert mode moet het mogelijk zijn om de grotere kloon over te kunnen zetten op een kleinere schijf. Heeft iemand daar ervaring mee?
Je kant toch ook de partitie verkleinen tot die wel past? Vanuit Windows kan je die shrinken zolang je de partitie niet kleiner maakt dan het aantal GB wat in gebruik is.

Als je meerdere laptops met dezelfde image wil uitrollen zou ik de moeite nemen om een eigen image te maken met ADK.

ADK voor Windows 10 (1511 build) kan je hier gratis downloaden: MSDN: Download the Windows ADK – Windows 10 Hardware Dev Center

Er zijn op internet genoeg handleidingen te vinden hoe je een image maakt hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik zal even duiken in ADK, hopelijk kan ik dan alleen van de actieve partities een image maken zonder dat hij kijkt naar het niet gebruikte stuk.

Dat blijft het probleem bij Clonezilla die kijkt naar de complete schijf en niet naar de partities. Wel is het mogelijk om de partities alvast in te delen op de nieuwe schijf en dan per partities een kloon te maken. Maar het moet toch in 1 keer lukken zonder te letten op de ongebruikte deel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MENSEN, het is gelukt!

Ik kwam via Google op een site van hddcaddy en die stelde me Macrium Reflect Free voor.

Deze geïnstalleerd en daarbij kon ik voor een image aangegeven dat hij bepaalde partities niet mee moest nemen. Nu heb ik een goede image, met partitie opbouw en al, waarmee ik alle laptops uit kan leveren met dezelfde software.
Pagina: 1