Mijn League of Legends account is gehackt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 20:38
Beste Tweakers,

Zoals de titel al aangeeft, mijn League of Legends account is gehackt. Hier kwam ik vorige week achter toen een vriend me vroeg of ik weer aan het gamen was. Ik speel League nog wel maar op een andere account op een andere server.

De account waar het om gaat is Watchmano op de eu west server en tevens me eerste account die ik aangemaakt heb in 2013.

Ik heb navraag gedaan en hij heeft mij een screenshot gestuurd van de matchhistory en ja inderdaad zit er iemand op mijn account te gamen.

Ik heb hierna geprobeerd in te loggen maar uiteraard lukte dit niet, wachtwoord vergeten en username opvragen lukte ook niet, waarschijnlijk heeft diegene de emailadres gewijzigd waar de account aan gekoppeld is.

Ik heb maandag 25 april hierover een email naar support@riotgames.com gestuurd maar tot op heden nog geen reactie gehad. Als ik binnen enkele dagen geen reactie krijg zal ik Riot nog een mail sturen.

Ik ben zeer benieuwd naar hoe diegene aan mijn wachtwoord is gekomen en waarom mijn account. Ik heb nog nooit geld in de account gestoken en dus ook geen skins of champions gekocht. De paar champions die ik gekocht heb, heb ik met de ingame punten gekocht.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Graag hoor ik jullie meningen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Compromised, niet gehackt :)

Kan best zijn dat ze gewoon wat gokwerk hebben gedaan, of dat je toevallig een wachtwoord hebt gebruikt op een andere site/game die wel een lek hadden, dan is de kans aanwezig dat ze dus dit ook proberen op LoL.

Maar afaik hoor je toch een email te krijgen op je huidige account-email als jij je emailadres wil laten omzetten? Of Riot heeft daar geen systeem voor, kan natuurlijk :P

De reden van zulke accounts nemen, soms is het strippen (bv bij WoW), andere keren om ingame te spammen (goldsellers) of gewoon doorverkopen met al wat champions erop (geen idee hoelang je bezig bent voor zo'n champ).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 20:38
SinergyX schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:38:
Compromised, niet gehackt :)

Kan best zijn dat ze gewoon wat gokwerk hebben gedaan, of dat je toevallig een wachtwoord hebt gebruikt op een andere site/game die wel een lek hadden, dan is de kans aanwezig dat ze dus dit ook proberen op LoL.

Maar afaik hoor je toch een email te krijgen op je huidige account-email als jij je emailadres wil laten omzetten? Of Riot heeft daar geen systeem voor, kan natuurlijk :P

De reden van zulke accounts nemen, soms is het strippen (bv bij WoW), andere keren om ingame te spammen (goldsellers) of gewoon doorverkopen met al wat champions erop (geen idee hoelang je bezig bent voor zo'n champ).
Reden zal ik denk ik ook nooit weten. Heb van me vrienden nog niet gehoord dat er sprake is van spam gelukkig.

Waar ik ook benieuwd naar ben hoe Riot hiermee omgaat. Ik bedoel krijg ik dan me account gewoon terug? Ik neem aan van wel toch? De bevestiging 's mail die je krijgt na heb openen van een account heb ik nog wel ergens in me inbox. Screenshot hiervan heb ik ook met de mail naar Riot gedaan.

Ook heb ik inmiddels al bijna al me wachtwoorden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 955607

Nou, inmiddels zijn we alweer in het jaar 2017, maar aangezien ik best wel wanhopig ben, probeer ik het maar gewoon.

Een paar dagen geleden kreeg ik op LoL een chatbericht met daar in een link. Had ik natuurlijk nooit op moeten klikken, maarja. Too late 8)7 ' Gisteren ben ik er dus achter gekomen dat ik niet meer kon inloggen op mijn account.

Vandaag belde een vriend mij om het slechte nieuws te vertellen dat er iemand anders op mijn account in-game was. Dus ik realiseerde dat ik gehackt ben op mijn favoriete, en daarbij ook beste account die ik heb. Al jaren speel ik op dit account, speel ranked, en daarmee gewoon een welverdiende, waar ik ''hard voor heb gewerkt, oftewel gegamed'' account.

Ik heb vandaag een email naar RIOT Support gestuurd, om te zeggen dat ik ben gehackt en of ze mij graag willen helpen. Maar oke, om even terug te komen op mijn vraag. Ik heb ingevuld wat ze van me vroegen, summoner naam, account naam, etc. Het probleem ligt dus bij mijn email. Ik heb namelijk nog een smurf account waar ik mijn ''echte'' email op gebruik. Dus het ''goede'' account die gehackt is, staat op een email waar ik eigenlijk nooit terecht zou kunnen.. Zou dit voor RIOT een probleem kunnen worden, of heb ik nog steeds kans om mijn account terug te krijgen? :(

Ik hoop snel op een antwoord terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-03 22:57
Dat word erg lastig dan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Even een schopje SPV, maar ik vrees het ergste voor je. Wellicht kunnen ze bij Riot achterhalen dat het een bekend 'hacker' is die toegang heeft en zijn ze coulant, maar dat is maar afwachten.

[ Voor 80% gewijzigd door Grotman op 16-08-2017 17:20 ]

Pagina: 1