GT 710 voldoende voor 3 schermen op werkplek?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 17:32
Ik wil 3 schermen op m'n werkplek aansturen. Resoluties zijn 1920x1080 en 2x 1680x1050.

Ik heb wat zitten zoeken en volgens mij moet een GT 710 al voldoende zijn. Ik kijk dan bv. naar deze:
pricewatch: MSI GeForce GT 710 2GD3H LP

Wat gaat er openstaan? SQL Management studio, Word / Excel, browser en onze eigen applicatie (een .net 4.5 applicatie).

Kan iemand aangeven of een GT 710 inderdaad voldoende gaat zijn om 3 schermen met dergelijke programma's aan te sturen?

<GOT> Zarhrezz#2885

Alle reacties

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
DVI-D, HDMI, VGA (D-Sub), als je 3 schermen bijvoorbeeld alleen VGA hebben gaat dat niet lukken, voor 3x DVI ook niet ben ik bang. Welke aansluitingen hebben je monitoren / welke monitoren heb je ? Je hoeft geen snelle kaart te hebben, maar wel een die echt 3 displays kan aanststuren op de juiste uitgangen.

• Zarhrezz
Alle drie de schermen hebben DVI en VGA ingangen en ik heb een HDMI naar DVI converter liggen. Het aansluiten gaat dus wel lukken.

Ik heb op de site van nvidia gekeken en deze chipset kan 3 schermen simultaan aansturen, dus dat zou goed moeten zitten:
http://www.geforce.com/ha...rce-gt-710/specifications

Ik verwacht dan ook dat het met een GT 710 moet lukken, wellicht ook wel met een 1 GB versie. Ik kan alleen niet goed inschatten wat Aero en .net applicaties nodig hebben aan processing power en RAM.

<GOT> Zarhrezz#2885

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29
Volgens de site kan de kaart maar 2 monitoren tegelijk aanspreken.

https://www.msi.com/Graph...P.html#hero-specification

• Zarhrezz
Ja, dat had ik ook gezien, maar de info op de site van MSI lijkt een hoop cut / paste van de GT 730, waar het wat lastiger ligt (3 configuraties van die chipset mogelijk, waarvan er twee 3 monitoren aankunnen en een configuratie maar 2 monitoren).

Als ik kijk naar de press releases van bv. Palit en EVGA wordt daar wel aangegeven dat het 3 monitors tegelijk is. Dit lijkt gewoon de basisfunctionaliteit van de chipset te zijn. Als je kijkt naar de modellen van de verschillende leveranciers is er ook 0,0 verschil in connectors etc. Het probleem is beschikbaarheid; MSI is leverbaar bij de grote / bekende websites, de andere merken zie ik voornamelijk bij de prijsvechters (waarmee ik in het verleden slechte ervaringen gehad heb).

Op basis van de chipset verwacht ik dus 3 monitoren tegelijk...ik zou niet weten waarom MSI basisfunctionaliteit van de chipset zou gimpen op een low-end kaart. Weet iemand een reden waarom er toch een limitatie van 2 schermen zou zijn?

<GOT> Zarhrezz#2885

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-02 15:50
Waarom niet de goedkoopste kaart uit de pricewatch: pricewatch: MSI GeForce 210 1GB

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:31
DJ-Promo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:03:
Waarom niet de goedkoopste kaart uit de pricewatch: pricewatch: MSI GeForce 210 1GB
Omdat die alsnog maar twee RAMDAC's heeft en dus maar twee schermen kan aansturen. Drie schermen kan als je er één op DP of mDP zou aansluiten met een actieve adapter, maar bij gebrek aan DP op deze kaart...
Zarhrezz schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:04:
Ik wil 3 schermen op m'n werkplek aansturen. Resoluties zijn 1920x1080 en 2x 1680x1050.

Ik heb wat zitten zoeken en volgens mij moet een GT 710 al voldoende zijn. Ik kijk dan bv. naar deze:
pricewatch: MSI GeForce GT 710 2GD3H LP

Wat gaat er openstaan? SQL Management studio, Word / Excel, browser en onze eigen applicatie (een .net 4.5 applicatie).

Kan iemand aangeven of een GT 710 inderdaad voldoende gaat zijn om 3 schermen met dergelijke programma's aan te sturen?
Als je reeds een videokaart op je CPU hebt zitten, of op het moederbord (indien het zo'n oud systeem is), zou je kunnen kijken of je met een losse videokaart er twee kan aansturen, en de derde via je onboard GPU. Ik ben niet helemaal zeker of dat kan met élke chip, maar er is makkelijk op te googlen natuurlijk.

Hits op google:
http://forums.anandtech.c...3762.848590073.1459951141
http://www.tomshardware.c...itors-dedicated-card.html

Gezien de eigen Nvidia specs op de GT 710 zou je wel zeggen dat het kan, inderdaad: http://www.geforce.com/ha...rce-gt-710/specifications

[ Voor 10% gewijzigd door Merethil op 29-04-2016 16:33 ]

• Zarhrezz
Ok, dus MSI heeft wel een gegimpte versie...dank voor die info!

De PC waar ik nu op werk heeft inderdaad een iGPU, maar het was nogal een geklooi met de BIOS om die aan te krijgen bij een gedetecteerde dedicated GPU. Voorkeur is dus alle 3 op de dedicated.

Het zou dus moeten kunnen met de GT 710, maar niet elke fabrikant ondersteunt het ook. Ik ga daar dus nog even goed naar kijken...en maar hopen dat de press releases van een fabrikant dus ook matchen met de werkelijkheid.

Zal het voor 3 monitoren met kantoortoepassingen nog uitmaken of er 1GB of 2GB op zit? Niet dat het in de prijs nou zoveel uitmaakt, maar wellicht wel in de leverbaarheid.

<GOT> Zarhrezz#2885

Verwijderd

Heb hier nog een kaart van ASUS met 2 GB die ook voor kantoortoepassingen wordt gebruikt. Met 2 GB heb ik ook genoeg aan 3 schermen. Aangezien de prijs niet zoveel zal uitmaken is mijn mening dat je beter voor 2 GB kan gaan. Kan geen kwaad om dat zo te zeggen.
Pagina: 1