Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vlotte Allround basislaptop

Pagina: 1
Acties:

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Dag allen, voor 't broertje van mijn vriendin ben ik op zoek naar een vlotte allround laptop, hieronder de vooraf ingevulde vragen, mochten jullie nog meer nodig hebben, laat 't maar even weten.

Wat ga je met je laptop doen?
Gewoon windows 10, de laptop is bedoeld als tekstverwerker, maar ook voor zijn studie Elektrotechniek die volgend jaar begint moet hij geschikt zijn, ik verwacht dat daar wel een klein beetje rekenkracht voor nodig is. Voor gamen heeft hij een Xbox, maar als er een klein beetje grafische punch in zit is dit wel een pluspunt.
Wat is je budget?
bij 700 euro moet 't echt ophouden, het moet wel leuk blijven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt wel degelijk versleept van boven naar beneden en weer terug. Indien nodig zal deze met een laptoptas naar school meegenomen, mobiliteit is dus geen groot probleem. integendeel; een 14-15,6" is gewoon prima, daar er ook series mee gekeken worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
uiteraard! anders was 't redelijk simpel.
SSD is een hele grote voorkeur, en omdat hij geen zin heeft om over 2 jaar weer een nieuwe laptop te kopen wil hij niet een slappe CPU, een i3-xxxxM of i5-xxxxU zijn dan toch wel wenselijk. een FHD scherm is natuurlijk altijd fijn, en zou ik toch aanraden.

zelf een SSD erin zetten kan ik natuurlijk; maar dit is expliciet NIET de bedoeling, de garantie vervalt dan in veel van de gevallen.
volledig toetsenbord (geen gare halve arrow-keys), numpad en fysieke links/rechts muisknoppen worden gewaardeerd, maar zijn absoluut geen dealbreaker.

in DAA beleid ben ik vaak te vinden om advies te geven, daar wordt altijd om eigen inzet gevraagd, misschien moet die vraag hier ook nog bij?

wat heb je dan zelf al gevonden?
Nou, dat is dus nogal een lastige opgave kwam ik achter, SSHD is nog een optie, maar anders wordt 't al snel aankloppen bij BTO voor de 15CL23, en 'm dan configureren met i3-6100H, en zelf windows erop knallen (heb ik nog wel)
Maar Aldi heeft nu http://www.aldi.medion.com/md99850/nl/# , boven hebben wij een Medion Desktop (met i3-530) al een aantal jaar in tevredenheid in gebruik, maar vanuit de familie zijn ze daar een bepaalde elektronicazaak gewend, en nogal huiverig voor electronica bij de Aldi.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:26
Qua specificaties vind ik de door jou gevonden Medion laptop alleraardigst. Ik heb in het verleden een Medion desktop gehad, en heb daar geen slechte herinneringen aan. Voor €100 meer heb je een redelijk vergelijkbare laptop van Acer (daarover zijn de meningen ook verdeeld, maar ik lees steeds meer positieve verhalen), met iets meer RAM maar geen extra HDD.

pricewatch: Acer Aspire V3-575-546Z

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Pindasmeer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:27:
Qua specificaties vind ik de door jou gevonden Medion laptop alleraardigst. Ik heb in het verleden een Medion desktop gehad, en heb daar geen slechte herinneringen aan. Voor €100 meer heb je een redelijk vergelijkbare laptop van Acer (daarover zijn de meningen ook verdeeld, maar ik lees steeds meer positieve verhalen), met iets meer RAM maar geen extra HDD.

pricewatch: Acer Aspire V3-575-546Z
de specificaties zijn inderdaad super; maar goed, de Aldi werd niet gewaardeerd als winkel. De door jou aangedragen acer komt inderdaad in de buurt; maar enkel een 128GB SSD als opslag lijkt me wat weinig

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 06:44
Aldi bouwt geen laptops, Medion en Peaq (huismerk van de Mediamarkt) komen uit de fabriek van Lenovo

Voor dat budget en die eisen kom je bij die merken uit.

pricewatch: Medion Akoya E6422 i3 laptop
Heeft ook nog een IPS paneel.

Toevallig vandaag voor mezelf de 17 inch variant gehaald

http://www.mediamarkt.nl/...-akoya-e7415-1436414.html

Zit gewoon degelijk inelkaar en ziet er prima uit.

• Hansmans
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-02 07:21
Firedre schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:34:

Hoi Firedre, ik zag hem net in de folder en vroeg mij af: heeft die een mat of een glanzend scherm?

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik lees hier vaak dat (studenten-) laptops het na/binnen 2 jaar al weer begeven.
Vermoedelijk is dat het gevolg van veelvuldig transport in rugzak en vaak open/dicht klappen.

Wellicht is het beter om die €700 aan mechanische degelijkheid te besteden dan aan top processor en grafische prestaties. Ook warmteontwikkeling is niet bevorderlijk voor lange levensduur. Als je energiezuinig bent krijg je méér in dit opzicht, maar ook kwa accuduur.
Mijn laptop gaat bijna nooit op reis en doet al langer dan 8 jaar zijn werk, en ik vind hem nog steeds behoorlijk vlot.
Als het om degelijkheid gaat denk ik eerder aan HP-, Lenovo- of Dell-zakelijk dan aan Aldi/Medion.

[ Voor 6% gewijzigd door Bruin Poeper op 03-05-2016 18:10 ]

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Mocht je de BTO serieus overwegen dan zou ik toch ook eens naar deze laptop kijken: https://www.laptopplus.nl...inch-clevo-w650rb-gt-940m. Dan heb je een i5 6300hq, gt 940m, 8 gb ram en 128gb m.2 flashgeheugen voor 726,- je kan er nog 20,- afhalen d.m.v een kortingscode. Het enige dat je dan nog mist is misschien een 2,5' hdd die je misschien nog ergens van een oude laptop hebt liggen en anders zijn deze ook niet al te duur meer tegenwoordig. Ook mis je nog windows, deze kan je echter vaak gratis krijgen via middelbare of hogeschool. (Slim.nl voor middelbareschool en surfspot.nl voor hogeschool en universiteit.

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 06:44
Hansmans schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:07:
[...]

Hoi Firedre, ik zag hem net in de folder en vroeg mij af: heeft die een mat of een glanzend scherm?
Mat, werkelijk een fraai scherm.
Het toetsenbord heeft wel toch wel veel flex, als je veel typt geen aanrader.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
NLBUURMAN schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:53:
zelf een SSD erin zetten kan ik natuurlijk; maar dit is expliciet NIET de bedoeling, de garantie vervalt dan in veel van de gevallen.
Dat is onzin. Een fabrikant (of eigenlijk te winkel waar de laptop koopt) mag daardoor de garantie helemaal niet laten vervallen.
In het geval van een rma is het wel verstandig om de originele hdd weer terug te plaatsen, maar dat is meer om te voorkomen dat je de ssd kwijt raakt als bijv. de laptop vervangen wordt door een ander exemplaar.

[ Voor 4% gewijzigd door wappiewappie op 04-05-2016 00:16 ]

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
wappiewappie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:15:
[...]

Dat is onzin. Een fabrikant (of eigenlijk te winkel waar de laptop koopt) mag daardoor de garantie helemaal niet laten vervallen.
In het geval van een rma is het wel verstandig om de originele hdd weer terug te plaatsen, maar dat is meer om te voorkomen dat je de ssd kwijt raakt als bijv. de laptop vervangen wordt door een ander exemplaar.
misschien mag het niet, maar het gebeurt, er worden namelijk zegels gebroken bij het schroeven.
Natuurlijk kan dan de laptop terug naar originele staat; dat had ik ook al bedacht, maar bedankt voor 't melden :)
Aldi bouwt geen laptops, Medion en Peaq (huismerk van de Mediamarkt) komen uit de fabriek van Lenovo

Voor dat budget en die eisen kom je bij die merken uit.

pricewatch: Medion Akoya E6422 i3 laptop
Heeft ook nog een IPS paneel.

dat weet ik; daarom voerde ik ook het argument dat Medion ook gewoon levert aan MediaMarkt bijvoorbeeld, maar toch kon ik het onderbuikgevoel niet wegnemen.
Wat betreft de Medion webshop; dankje voor het noemen!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik denk niet dat Medion=Lenovo...
Medion is/was een build-to-order fabriek, oorspronkelijk van Fujitsu-Siemens.
Zeg wat je wilt hebben en zij maken het.
De aandelen zijn nu grotendeels (87,5%) in bezit van Lenovo.
Wikipedia: Medion – Wikipedia

Medion aandelen zijn hier te koop: http://www.boerse.de/aktien/Medion-Aktie/DE0006605009

[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 04-05-2016 20:46 ]

Pagina: 1