Welke laptop aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,
ik ga volgend jaar beginnen met de opleiding Hbo-ICT aan de Haagse hogenschool. Hiervoor ben ik opzoek naar een goede laptop. We gaan ons vooral bezig houden met programmeren. Dit vereist natuurlijk wel een grote opslag. Als ik zit te zoeken op internet kom ik termen tegen waarvan ik niet begrijp of de hoeveelheden die hieraan gekoppeld zijn genoeg is.
Beeldscherm: 15,6 inch (1366 x 768)
Processor: Intel Core i3-5005U
Werkgeheugen: 8 GB
Opslag: 1 TB HDD
Grafische kaart: Intel HD Graphics 5500

Kan iemand mij uitleggen wat deze termen betekenen of het genoeg is ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik doe zelf ook HBO ict en dat is een perfecte laptop daarvoor. Je hebt geen grafische kracht nodig alleen beetje cpu en ram.

Mijn tip voor beste prijs kwaliteit:
Kijk op v&a voor een hp elitebook kan je er zo 1 voor 250 euro uitplukken. Koop er een ssd bij en je bent voor 300 euro klaar! Heb ik vorig jaar ook gedaan en tot heden geen spijt. Ze zijn zeer duurzaam wat ten goede komt met het elke keer meenemen naar school etc. Etc.

Edit: Programmeren vereist geen grote hoeveelheid ik doe mn studie op een 60gb ssd'tje en ik kom goed rond. (had liever wel 128gb gehad). Daarnaast tja de specs die je neerzet 8gb ram is genoeg minimaal 4gb zou ik op houden. Verder iedere i3/ i5 zou goed genoeg moeten zijn i7 zou al helemaal goed zijn maar wel een beetje overpowered.

[ Voor 27% gewijzigd door Galinsky op 29-04-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Je topic, hoort, mits helemaal compleet (daarover meer in LAA beleid), thuis in Laptop Aankoopadvies.

Verder, alvast een tip, als je naar het hoger onderwijs gaat wordt er (net als hier) van je verwacht dat je zaken zelf kunt opzoeken.
Kan iemand mij uitleggen wat deze termen betekenen of het genoeg is ?
kan je dus prima zelf gaan uitvogelen.

Dit topic is gesloten.