Magsafe opengehaald: wie herkent dit onderdeel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 18:08
Mijn magsafe had een kabelbreuk en deze heb ik gerepareerd, echter bij het openbreken van de magsafe kwamen er een aantal onderdelen los. Ik heb hier 1 (of waren er 2?) goudkleurig onderdeel (zie foto) en ik weet niet waar deze heeft/hebben gezeten.

Weet iemand op dit forum toevallig waar dit onderdeel hoort?

Bij voorbaat dank!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2QLVmYo.png

en aans löpt wa vast

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien handig om ook even foto's van de rest van het binnenwerk te posten, ik kan me zo voorstellen dat de meesten hier niet uit hun hoofd weten hoe zo'n ding er van binnen uit ziet. Maar misschien kunnen we wel helpen zoeken naar de plek waar het zou kunnen thuishoren.

Het lijk overigens afgebroken te zijn, aan de wat rafelige rand te zien?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Lijkt me een onderdeel wat van de printplaat is afgebroken inderdaad, de helft van een connector ofzo. De andere helft ziet er waarschijnlijk (ongeveer) zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.peterwhitecycles.com/images/products/Lights/wire-con3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
Het lijkt inderdaad afgebroken te zijn, maar dit onderdeel kwam eruitvallen toen ik het plastic omhulsel openbrak, dan is de printlaat in pricipe nog beschermd door het ijzerenomhulsel. Dus ik hoopte (en verwachtte eigenlijk) dat het bij de behuizing hoorde en dat het een bekend onderdeel is, misschien van de clipjes met de veertjes.

Als ik kan maak ik dit weekend foto's ik moet eerst het ijzeren omhulsul dan weer lossolderen.
Hier staan meer foto's van een ander: https://nl.ifixit.com/Gui...dapter+Broken+Cable/24487

[ Voor 29% gewijzigd door filthy rich op 29-04-2016 11:18 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik had ook al op ifixit zitten kijken, maar kon het betreffende onderdeel daar niet echt gevonden krijgen in de verschillende magsafe reparatie guides.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
Orion84 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:20:
Ik had ook al op ifixit zitten kijken, maar kon het betreffende onderdeel daar niet echt gevonden krijgen in de verschillende magsafe reparatie guides.
Klopt, ik zie hem er zelf ook niet tussenstaan. Gefeliciteerd overigens!
Ik heb in iedergeval geen losse draden oid gezien zoals carpento opmerkt

[ Voor 13% gewijzigd door filthy rich op 29-04-2016 11:27 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Een beetje ruimtevretende connectie oplossing voor zo'n compact ontwerp...., Maar meestal is het een aarde verbinding naar het chassis. Als het werkelijk uit het kastje komt heb je dus wat kapot getrokken en moet de contrastekker wel te zien zijn. (mss aan de metalen plaatjes die over de prints liggen?)
Ook niet te vinden in de meest uitgebreide 'disassemble' die ik kon vinden btw: http://www.righto.com/201...-teardown-surprising.html

Dit soort apparaatjes worden vaak door verschillende toeleveranciers (lees: thuisfabriekjes) gemaakt, dus verschillen in uitvoering intern zijn niet raar.

[ Voor 14% gewijzigd door Tens op 29-04-2016 12:26 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
Tens schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:22:
Een beetje ruimtevretende connectie oplossing voor zo'n compact ontwerp...., Maar meestal is het een aarde verbinding naar het chassis. Als het werkelijk uit het kastje komt heb je dus wat kapot getrokken en moet de contrastekker wel te zien zijn. (mss aan de metalen plaatjes die over de prints liggen?)
Ook niet te vinden in de meest uitgebreide 'disassemble' die ik kon vinden btw: http://www.righto.com/201...-teardown-surprising.html

Dit soort apparaatjes worden vaak door verschillende toeleveranciers (lees: thuisfabriekjes) gemaakt, dus verschillen in uitvoering intern zijn niet raar.
Dat is ook wat ik dacht, het is een relatief groot onderdeel en het omhulsel beschermde de printplaat. Als ik langs dit omhulsel kijk zie ik nergens waar het had kunnen zitten en er zaten geen draden los. Het onderdeel viel op de grond samen met de clipjes. Ik vraag mij nu wel af of het niet van een ander product is geweest en het per toeval tegelijk viel met de rest.

Overigens is de magsafe die jij laat zien inderdaad wel een heel andere uitvoering dan de gene die ik heb (Genuine Apple PSCV600120 A 12378ea)

[ Voor 5% gewijzigd door filthy rich op 29-04-2016 13:55 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Het enige wat ik kan vinden dat er nog enigszins op lijkt, is op deze foto te zien:
http://blogs.kmfa.net/sque/files/2010/02/DSC06858.jpg

Aan het uiteinde van het witte kabeltje (deels onder een krimpkousje) aan de rechterconnector.
Heeft dezelfde kleur en lijkt ook dezelfde welving te hebben.
Bij jou lijkt het dus vlak boven die welving afgebroken/afgeknipt te zijn.

Het kan natuurlijk ook de andere (linker) connector zijn. :-)

Wat ik wel vreemd vind, is dat het blijkbaar niet vastgesoldeerd was aan de kabel.
Anders had het er namelijk niet uit kunnen vallen.

(En inderdaad: gefeliciteerd Orion84!)

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 29-04-2016 14:09 . Reden: Feli aan Orion84 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:05:
Het enige wat ik kan vinden dat er nog enigszins op lijkt, is op deze foto te zien:
http://blogs.kmfa.net/sque/files/2010/02/DSC06858.jpg

Aan het uiteinde van het witte kabeltje (deels onder een krimpkousje) aan de rechterconnector.
Heeft dezelfde kleur en lijkt ook dezelfde welving te hebben.
Bij jou lijkt het dus vlak boven die welving afgebroken/afgeknipt te zijn.

Het kan natuurlijk ook de andere (linker) connector zijn. :-)

Wat ik wel vreemd vind, is dat het blijkbaar niet vastgesoldeerd was aan de kabel.
Anders had het er namelijk niet uit kunnen vallen.

(En inderdaad: gefeliciteerd Orion84!)
Hier dacht ik in eerste instantie ook aan na het bericht van Carpento, maar bij mij zijn het andere (kleinere) connectoren die op die plek zitten vastgeschroefd

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:49
Die zijn als ik het goed zie voor het veermechaniekje dat die klepjes dicht en open houdt waar je de kabel omheen rolt. Lazeren altijd als eerste eruit als je de adapter opent.

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 07-05-2016 22:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
sl1000 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:30:
Die zijn als ik het goed zie voor het veermechaniekje dat die klepjes dicht en open houdt waar je de kabel omheen rolt. Lazeren altijd als eerste eruit als je de adapter opent.
Ja, dat zou kunnen, gezien ze er ook als eerste uitflikkerden. Ik kon er echter maar één weervinden en niet twee. Alles werkt overigens naar behoren. Ik heb hem doorgemeten en getest op een oud bord en hij werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door filthy rich op 08-05-2016 21:44 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:49
Zonder die clipjes zullen die vleugeltjes niet "springloaded" zijn, ze willen als het goed is daardoor niet goed open of dicht blijven zitten. Dus als ze lam zijn, weer je waar het door komt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sl1000 op 08-05-2016 23:30 ]

Pagina: 1