Toon posts:

Skylake veilig met zwaardere NH-U14S Nocta

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Yo,

Ik zal een Asus Z170 PRO GAMING gebruiken met de NH-U14S Nocta cpu koeler, en een i5 6600k skylake.

Nu kom ik er nu pas achter dat ze soms buigen/breken, afijn ik vroeg me af zit ik veilig of kan ik beter dan toch voor iets goedkopers gaan? Ik wilde niet voor water gaan omdat ik bang ben voor lekken, en lucht hoeft niet slechter te zijn dan water, maar als de luchtkoeler mijn cpu kan breken tja, dan kan ik het beter op water riskeren.

Denken jullie dat het veilig is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41
Denk dat het meer gaat om beleid bij het vastzetten. Ik kan me iig niet voorstellen dat het aan de koeler ligt. Dan zal echt dieven die hem vast heeft gezet dit niet goed hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Arunia schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:19:
Denk dat het meer gaat om beleid bij het vastzetten. Ik kan me iig niet voorstellen dat het aan de koeler ligt. Dan zal echt dieven die hem vast heeft gezet dit niet goed hebben gedaan.
Ik neem aan dat als ik hem handmatig vastzet, en gewoon zo draai dat hij niet heen en weer flappert het wel goed is toch? Ik heb nu wel angst ervoor... Maja ik kan me voorstellen met shippen en zo, ik zal hem gewoon beneden bouwen de trap op lopen en hem daar neer zetten.

Bedankt in ieder geval voor je snelle reactie. Misschien zijn er nog mensen met ervaring met deze skylake dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
als je van plan bent de pc te vervoeren werd geadviseerd om de koeler eraf te halen. Volgens mij is er nog geen oplossing voor?

En onthoud: handvast is vast. En kruisgewijs schroeven aanbrengen en dan allemaal steeds een draai geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Ja ervaring mee! Zelfde MB en processor 2 weken geleden in elkaar gezet alleen een andere CPU cooler.Bij je ASUS bord zit een soort van hard plastic hulpstukje voor je processor die je ook mee bevestigd, deze is er speciaal voor dat de boel minder of niet kan beschadigen.
Idd, handvast is vast! Niet door gaan draaien.

[ Voor 24% gewijzigd door Birdy D op 29-04-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Of horizontaal vervoeren. Dus dat de koeler niet hangt, maar op het moederbord ligt tijdens vervoeren. Ik heb mijn pc een aantal keer naar lan meegenomen en gewoon rechtop vervoerd. Heb overigens een i7 3770k. Dat ging gewoon goed in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:23:
Of horizontaal vervoeren. Dus dat de koeler niet hangt, maar op het moederbord ligt tijdens vervoeren. Ik heb mijn pc een aantal keer naar lan meegenomen en gewoon rechtop vervoerd. Heb overigens een i7 3770k. Dat ging gewoon goed in de auto.
Dat is leuk en aardig maar het gaat specifiek om Skylake omdat Skylake een bizar dunne wafer heeft ;)
Zie voor meer informatie: http://www.pcgamer.com/in...pressure-of-some-coolers/

Het gaat dan vooral mis bij het vervoeren inderdaad. Er wordt bij Skylake aangeraden om een zware koeler te demonteren voor vervoer of om de kast plat te leggen zodat de koeler 'naar boven wijst'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah, helder. Wel iets om in de gaten te houden. Plat vervoeren is eigenlijk altijd wel het advies. Vooral in een auto met hobbels op de weg waarbij je ieder keer een klap krijgt.
Pagina: 1