Huawei heeft in China de Honor 5c gepresenteerd, een smartphone met metalen behuizing, vingerafdrukscanner en fullhd-scherm voor omgerekend ongeveer 135 euro. Het toestel draait op een eigen soc van de fabrikant. Huawei zegt dat het de Kirin 650 uit de Honor 5c laat maken op een 16nm-finfet-procedé. Dat wijst erop dat de soc uit de fabrieken van TSMC komt. De soc is een octacore, met vier Cortex A53-kernen op 2GHz en vier A53-kernen op 1,7GHz. De gpu is een Mali T830 van ARM. Het geheugen heeft een grootte van 2GB, terwijl Huawei 16GB emmc 5.1-opslag heeft ingebouwd. Het toestel heeft een lcd met een diagonaal van 5,2" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De telefoon heeft een vingerafdrukscanner aan de achterkant van de metalen behuizing, zoals Huawei in vrijwel alle modellen lijkt in te bouwen. Het toestel heeft ruimte voor twee simkaarten. De accu in de 147,1x73,8x8,3mm-grote telefoon heeft een capaciteit van 3000mAh. Huawei brengt de Honor 5c donderdag uit in China. De 4g-versie kost 999 yuan, omgerekend momenteel ongeveer 135 euro en met btw zou dat op 163 euro uitkomen. Er is ook een iets goedkopere versie zonder 4g. Huawei brengt de meeste Honor-toestellen ook uit in de Benelux, maar over een introductie van dit model is nog niets bekend.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Een aantal dagen geleden heb ik de Honor 5c binnen gekregen. Eerlijk gezegd verbaasd het me wat voor prestaties deze telefoon neerzet voor 200 euro. De telefoon voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand.
Ondanks dat ik geen fotograaf ben en hem nergens mee kan vergelijken vind ik dat de camera mooie plaatjes schiet.
Wat me ook meteen opviel was het heldere geluid tijdens het bellen.
De launcher die honor er standaard opzet heb ik wel vervangen door nova launcher.
Games heb ik er nog niet op geprobeerd maar ik verwacht dat hij hier ook wel aardig mee overweg kan.
Ondanks dat ik geen fotograaf ben en hem nergens mee kan vergelijken vind ik dat de camera mooie plaatjes schiet.
De launcher die honor er standaard opzet heb ik wel vervangen door nova launcher.
Games heb ik er nog niet op geprobeerd maar ik verwacht dat hij hier ook wel aardig mee overweg kan.
Heb deze net gekocht voor mijn vriendin, blijkbaar beschikt het europese model niet van een vinger sensor. Opletten dus voor wie dit verwacht..
bleedingeye .... je hebt het over de nova launcher. Ik lees/hoor in reviews wel eens wat negatieve geluiden rondom de user interface van huawei EMUI, dat deze erg duidelijk aanwezig is en niet altijd even positief wordt ontvangen. Ben je daar volledig vanaf bij nova laucher? Of is dat niet helemaal waar.
De launcher vervangt niet volledig Emui, maar wel grotendeels. Als je nu een smartphone hebt, installeer Nova maar eens. Dan kun je zien wat er allemaal veranderd.MatthijsBrabant schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:22:
bleedingeye .... je hebt het over de nova launcher. Ik lees/hoor in reviews wel eens wat negatieve geluiden rondom de user interface van huawei EMUI, dat deze erg duidelijk aanwezig is en niet altijd even positief wordt ontvangen. Ben je daar volledig vanaf bij nova laucher? Of is dat niet helemaal waar.
is de google now launcher niks?rens-br schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:12:
[...]
De launcher vervangt niet volledig Emui, maar wel grotendeels. Als je nu een smartphone hebt, installeer Nova maar eens. Dan kun je zien wat er allemaal veranderd.
[ Voor 14% gewijzigd door joey82 op 05-09-2016 17:24 ]
Google Now Launcher is vast ook heel mooi, maar ik heb alleen ervaring met Nova.
ik lees over deze telefoon regelmatig dat het RAM geheugen een ramp is bij deze telefoon,kleine haperingen enzo....rens-br schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:17:
[...]
Google Now Launcher is vast ook heel mooi. Maar ik heb alleen ervaring met Nova.
is dat door een andere launcher te gebruiken op te lossen of??
Over het algemeen lost een andere launcher geheugenproblemen niet echt op. Geheugenbeheer zit dieper in Android verweven.joey82 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:45:
[...]
ik lees over deze telefoon regelmatig dat het RAM geheugen een ramp is bij deze telefoon,kleine haperingen enzo....
is dat door een andere launcher te gebruiken op te lossen of??
.
[ Voor 98% gewijzigd door joey82 op 11-09-2016 17:39 ]
heb jij geen last van kleine haperingen dan?rens-br schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:01:
[...]
Over het algemeen lost een andere launcher geheugenproblemen niet echt op. Geheugenbeheer zit dieper in Android verweven.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 06-09-2016 15:28 ]
Ik heb ook geen Honor 5c, dus kan helaas geen ervaring met je delen over het toestel.joey82 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:39:
[...]
heb jij geen last van kleine haperingen dan?
gaat het installeren van de nova launcer makkelijk? ( downloaden/installeren/instellen en klaar?bleedingeye schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:10:
Een aantal dagen geleden heb ik de Honor 5c binnen gekregen. Eerlijk gezegd verbaasd het me wat voor prestaties deze telefoon neerzet voor 200 euro. De telefoon voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand.
ik zag net een video op youtube over de honor 5x ( dus niet de 5c ) dat het nogal anders werkt dan op andere android telefoons....heb je trouwens de standaard nova launcer of ook nova prime
[ Voor 17% gewijzigd door joey82 op 07-09-2016 15:48 ]
*knip*. Topics kicken binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 07-09-2016 12:59 ]
De Honor 5c bevalt me nog steeds prima. Hij is nog steeds even snel als in het begin.Hoe is je ervaring nu met de honor 5c? Werkt het nog allemaal zonder haperingen en bevalt de nova launcher nog steeds?
Ik zit zelf te denken aan de google now launcher....
Hij is Inmiddels ook een paar keer uit mijn handen gevallen en dat heeft hij ook steeds overleefd.
Het enige wat mij opgevallen is, is dat hij geen 5ghz WiFi ondersteund.
Navo launcher bevalt mij nogsteeds prima. Zelf heb ik ook zitten denken om Google nog launcher te gebruiken maar aangezien deze de telefoon meer belast en ik google now niet gebruikt voegt dat voor mij weinig toe.
Over het algemeen ondersteunen telefoons vanaf 250/300 euro 5Ghz wifi.bleedingeye schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:08:
Het enige wat mij opgevallen is, is dat hij geen 5ghz WiFi ondersteund.
Goh, zie ik ineens een topic van de Honor 5C. In mijn zoektocht naar een vervanger voor m'n Moto E 2015, had ik deze ook op de lijst gezet, inmiddels samen met de Moto G4 Play, de Lenovo K5 en de Xiaomi Redmi 3s.
Verbaast me dat dit topic zo leeg is. Als ik al die toestellen in dit prijssegment (< €200) zo bekijk, lijkt de Honor 5C wel de meeste bang voor bucks te geven. Best een goede camera, fatsoenlijke accu en full HD scherm. Maar toch lijkt het een relatief onbekend en weinig verkocht toestel?
Twijfel nog of de afmetingen voor mij te groot zullen zijn, wat dat betreft zou de Redmi 3s beter zijn, maar vermoedelijk is het ook een kwestie van wennen.
Dat EMUI eventueel niet fijn zou zijn, kun je inderdaad prima oplossen met een andere launcher. Ik zet sowieso altijd op al m'n android apparaten standaard Nova Launcher, erg fijn. Hou je alleen de settings, lockscreen en notification panel over volgens mij, die dan nog het EMUI sausje hebben.
Als je reviews bekijkt, komt de 5C er eigenlijk altijd een beetje gemiddeld uit. Zo van, hij blinkt nergens in uit maar doet alles prima.
Hoe dan ook, hij blijft zeker nog even op mijn lijstje staan.
Verbaast me dat dit topic zo leeg is. Als ik al die toestellen in dit prijssegment (< €200) zo bekijk, lijkt de Honor 5C wel de meeste bang voor bucks te geven. Best een goede camera, fatsoenlijke accu en full HD scherm. Maar toch lijkt het een relatief onbekend en weinig verkocht toestel?
Twijfel nog of de afmetingen voor mij te groot zullen zijn, wat dat betreft zou de Redmi 3s beter zijn, maar vermoedelijk is het ook een kwestie van wennen.
Dat EMUI eventueel niet fijn zou zijn, kun je inderdaad prima oplossen met een andere launcher. Ik zet sowieso altijd op al m'n android apparaten standaard Nova Launcher, erg fijn. Hou je alleen de settings, lockscreen en notification panel over volgens mij, die dan nog het EMUI sausje hebben.
Als je reviews bekijkt, komt de 5C er eigenlijk altijd een beetje gemiddeld uit. Zo van, hij blinkt nergens in uit maar doet alles prima.
Hoe dan ook, hij blijft zeker nog even op mijn lijstje staan.
.
[ Voor 99% gewijzigd door joey82 op 07-09-2016 15:47 ]
gebruik je ook nova prime of alleen de standaard nova launcher?bleedingeye schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:10:
Nova prime[...]
gebruik je ook nova prime of alleen de standaard nova launcher?
dankje
[ Voor 166% gewijzigd door joey82 op 09-09-2016 17:36 ]
Op mijn vorige telefoon (i9300) heb ik zowel de google now launcher als de (gratis)nova launcher geprobeerd. De nova launcher kwam op mij sneller en vloeiender over.
Toen ik een ander ander launcher op mijn Honor ging zetten heb ik vooraf wat gezocht op internet. De dingen die ik daar gelezen heb gaven mij ook weer het gevoel dat de nova launcher beter en sneller overkomt. harde bewijzen heb ik hier helaas niet voor
Toen ik een ander ander launcher op mijn Honor ging zetten heb ik vooraf wat gezocht op internet. De dingen die ik daar gelezen heb gaven mij ook weer het gevoel dat de nova launcher beter en sneller overkomt. harde bewijzen heb ik hier helaas niet voor
Of je nova launcher nou wel of niet als prime versie gebruikt lijkt me niet zo interessant in dit topic.
Overige ervaringen met de 5C echter wel.
Geen rare issues als crashes of een instabiel toestel? Accu gaat bij gemiddeld gebruik wel een fatsoenlijke dag mee? Toestel blijft een beetje vlot reageren? Zou je het toestel nog een keer kopen?
Zou naast alle reviews wel eens wat gebruikers ervaringen lezen voordat ik het toestel eventueel aanschaf.
Geen rare issues als crashes of een instabiel toestel? Accu gaat bij gemiddeld gebruik wel een fatsoenlijke dag mee? Toestel blijft een beetje vlot reageren? Zou je het toestel nog een keer kopen?
Zou naast alle reviews wel eens wat gebruikers ervaringen lezen voordat ik het toestel eventueel aanschaf.
een andere launcher geeft ook een andere ( ervaring ) dus dat vind ik wel fijn om te weten....hars73 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:45:
Of je nova launcher nou wel of niet als prime versie gebruikt lijkt me niet zo interessant in dit topic.
moet je trouwens als je de telefoon voor het eerst aan doet en de play store hebt ingesteld,nog bepaalde software updates doen voor dat je nova installeert of is dat niet nodig?bleedingeye schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:26:
Op mijn vorige telefoon (i9300) heb ik zowel de google now launcher als de (gratis)nova launcher geprobeerd. De nova launcher kwam op mij sneller en vloeiender over.
Nee dat hoeft niet, je kunt zo de nova launcher installeren en deze als standaard instellen.joey82 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:37:
[...]
moet je trouwens als je de telefoon voor het eerst aan doet en de play store hebt ingesteld,nog bepaalde software updates doen voor dat je nova installeert of is dat niet nodig?
Wil je voortaan wat meer eigen inzet tonen. De meeste vragen die je hier stelt zijn eenvoudig op te zoeken dan wel te testen op je huidige telefoon. Weinig ervaring is niet erg en veel vragen stellen ook niet. Maar eigen inzet wordt wel gewaardeerd.joey82 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:37:
[...]
moet je trouwens als je de telefoon voor het eerst aan doet en de play store hebt ingesteld,nog bepaalde software updates doen voor dat je nova installeert of is dat niet nodig?
als ik een android telefoon had gehad of een telefoon waar je deze launcher op kan uitproberen dan heb je gelijk maar dat heb ik niet....rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:44:
[...]
[mbr] Wil je voortaan wat meer eigen inzet tonen. De meeste vragen die je hier stelt zijn eenvoudig op te zoeken dan wel te testen op je huidige telefoon. Weinig ervaring is niet erg en veel vragen stellen ook niet. Maar eigen inzet wordt wel gewaardeerd.[/]
veel info is in het engels en mijn engels is slecht....
maar goed ik zal beter googlen
Edit: bericht verplaatst
[ Voor 97% gewijzigd door HenkHaasten op 06-10-2016 13:12 ]
Kan een 5C gebruiker hier bevestigen dat er een knipperende notificatie led opzit voor het ontvangen van berichten etc? En zo ja, is dit een meerkleuren led die je zelf afhankelijk van de app een eigen kleur kunt geven of gewoon een witte?
Heb me namelijk al rot gezocht en zie hier en daar wel iets staan dat het erop zou zitten en ook dat er een ledje brandt bij het opladen, maar 100% bevestiging van een led voor notificaties zie ik eigenlijk nergens. Zelfs in de gebruikershandleiding van Honor niet.
Heb me namelijk al rot gezocht en zie hier en daar wel iets staan dat het erop zou zitten en ook dat er een ledje brandt bij het opladen, maar 100% bevestiging van een led voor notificaties zie ik eigenlijk nergens. Zelfs in de gebruikershandleiding van Honor niet.
[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 12-10-2016 16:08 ]
Op de specificatiepagina van Honor 5C zie ik er in ieder geval niks van terug.hars73 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:03:
Kan een 5C gebruiker hier bevestigen dat er een knipperende notificatie led opzit voor het ontvangen van berichten etc? En zo ja, is dit een meerkleuren led die je zelf afhankelijk van de app een eigen kleur kunt geven of gewoon een witte?
Nee klopt.. Maar ik lees op allerlei plekken er dus wel iets over, maar niet erg volledig in wat er wel en niet kan. Zou een notificatie led wel prettig vinden.. mis hem toch wel op mijn Moto E.
Zoals hier : http://www.gadgetgossips.com/Honor-5C-Tips-Tricks-EMUI-Marshmallow
[ Voor 28% gewijzigd door hars73 op 12-10-2016 22:58 ]
Het lijkt er dan inderdaad wel op. Vreemd dat de specificaties het lampje niet vermelden.hars73 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:32:
Nee klopt.. Maar ik lees op allerlei plekken er dus wel iets over, maar niet erg volledig in wat er wel en niet kan. Zou een notificatie led wel prettig vinden.. mis hem toch wel op mijn Moto E.
Ik heb dit weekend een update gehad naar de B120 firmware (emui).
De data connectie was op de sukkel de dag erna, nu krijg ik geen 4g connectie meer gemaakt.
Zijn er nog mensen met dit probleem?
De data connectie was op de sukkel de dag erna, nu krijg ik geen 4g connectie meer gemaakt.
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Heb je de APN al opnieuw ingesteld?brecht_vb schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:33:
Het probleem is opgelost. Ik had geen belwaarde meer. Ik heb nog nooit voorgehad dat mijn data was afgesloten. Geen flauw idee waar al mijn GB's naartoen zijn.
Toch bedankt.
Ik hoop dat android 7 met EMUI5 naar deze gsm komt.
Toch bedankt.
Nou voor zover de nieuwsberichten tot nu toe zijn, zal dit waarschijnlijk NIET het geval zijn, al zijn de berichten een beetje tegenstrijdig en summier:brecht_vb schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:28:
Hier staat van wel: https://www.netzwelt.de/h...gt-android-70-update.html
Maar een recenter bericht hier zegt dat alleen de Honor 8 een update krijgt naar Android 7: http://honor.nu/updates/2...or-alle-honor-toestellen/
Hier trouwens de wijzigingen in de b120 update:
http://honor.nu/updates/2016/11/honor-5c-b120-update/
Ook Honor lijkt het wel goed voor mekaar te hebben qua security updates
Mocht je een data teller op je telefoon hebben staan, dan kan je dat eenvoudig na kijken.brecht_vb schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:28:
Het probleem is opgelost. Ik had geen belwaarde meer. Ik heb nog nooit voorgehad dat mijn data was afgesloten. Geen flauw idee waar al mijn GB's naartoen zijn.
Wellicht dat bijvoorbeeld de update gedownload is via het mobiele netwerk?
Dat betwijfel ik,ik had er speciaal opgelet. Het is in de week/weken ervoor gebeurd.
Maar swat, opgelost nu.
Maar swat, opgelost nu.
Ik vroeg mij nu af of deze Honor 5c nu wel of geen (led) lampje heeft? In de handleiding zie ik het volgende staan:
Indicatielampje: de statusindicator knippert wanneer u inkomende oproepen, berichten of
andere meldingen ontvangt.
Indicatielampje: de statusindicator knippert wanneer u inkomende oproepen, berichten of
When the pink is snookered, Go for the brown
Tja die vraag had ik hier ook al eens gesteld. Ik kwam het namelijk in reviews wel tegen. Maar werd me niet duidelijk of die dan multicolor is bijvoorbeeld en per app in te stellen is welke kleur je gebruikt.Cruzer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:00:
Ik vroeg mij nu af of deze Honor 5c nu wel of geen (led) lampje heeft? In de handleiding zie ik het volgende staan:
Als het goed is ontvang ik deze vandaag of morgen, zal het eens bekijken. Telefoon is voor mijn moeder, ik heb zelf de Huawei Nova daar kun je wel meldingen een verschillende kleuren toekennen per app. 6 kleuren ofzo.
Ik kan bevestigen dat de Honor 5C een Multi color led indicatie lampje heeft. Je kunt deze per kleur/app/contact instellen. Je hebt iets van 8 kleuren ofzo.
Goed om te horen! Ik ga hem mezelf maar eens cadeau doen voor de kerst ofzoCruzer schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:26:
Ik kan bevestigen dat de Honor 5C een Multi color led indicatie lampje heeft. Je kunt deze per kleur/app/contact instellen. Je hebt iets van 8 kleuren ofzo.
er zit standaard al een screen protector op. heb deze telefoon besteld via vmall. kreeg er een officiële honor selfiestick bij :-)
Hallo! Even een vraagje, ik heb sinds een week de Honor 5C en hij bevalt me prima! Alleen ik zie bij mijn apps niet de optie om een app te verplaatsen naar mijn SD kaart. Op internet vind ik genoeg filmpjes hoe dit moet: Via instellingen, apps, de desbetreffende app en dan geheugen. Alleen waar bij iedereen dan iets staat als: 'app naar sd verplaatsen' staat dat bij mij niet. Wel is mijn geheugenkaart gedetecteerd (foto's worden er ook opgeslagen) en staat de standaardopslaglocatie op sd kaart. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Alvast super bedankt!
Alvast super bedankt!
Losse apps naar SD verplaatsen kon vaak in Android 5 en eerder wel, maar sinds Android 6 niet meer. In plaats daarvan is adoptable storage gekomen, waarmee je je SD kaart op kunt nemen in je totale interne geheugen. Maar voor zover ik weet, heeft Huawei dit niet opgenomen in hun Android versie en wordt dit dus niet ondersteund.bakkermax schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:53:
Hallo! Even een vraagje, ik heb sinds een week de Honor 5C en hij bevalt me prima! Alleen ik zie bij mijn apps niet de optie om een app te verplaatsen naar mijn SD kaart. Op internet vind ik genoeg filmpjes hoe dit moet: Via instellingen, apps, de desbetreffende app en dan geheugen. Alleen waar bij iedereen dan iets staat als: 'app naar sd verplaatsen' staat dat bij mij niet. Wel is mijn geheugenkaart gedetecteerd (foto's worden er ook opgeslagen) en staat de standaardopslaglocatie op sd kaart. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Alvast super bedankt!
Zo.. ik heb vandaag de 5c gekocht via de vmall webshop, waar het toestel nu voor €169 aan te schaffen is vanwege black friday. Zal ik vanaf volgende week eens mijn ervaringen op een rijtje zetten.
Hier ook zohars73 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:54:
Zo.. ik heb vandaag de 5c gekocht via de vmall webshop, waar het toestel nu voor €169 aan te schaffen is vanwege black friday. Zal ik vanaf volgende week eens mijn ervaringen op een rijtje zetten.
Voor de liefhebbers: https://www.vmall.eu/nl en als je hier http://www.techspot.com/p...s/huawei-honor-5c.137125/ naar toegaat kun je e.e.a. lezen over de Honor 5c
[ Voor 15% gewijzigd door jolobe op 26-11-2016 13:00 ]
Nou ik ben sinds gistermiddag eigenaar geworden van een vmall Honor 5c
Ter vergelijk, ik kom dus van een Motorola Moto E, dus het is ook wel een behoorlijk stap omhoog.
De eerste indrukken van dit toestel zijn erg positief. Het loopt allemaal heel soepel, heb nog geen hickup gezien. Ik heb redelijk grote handen en kan het toestel dus prima nog met één hand bedienen. Dit is echter wel het maximum formaat voor mij, groter wil ik niet.
De camera's zijn meer dan prima met daarbij een pro mode waar je sluitertijd, ISO waarden etc kunt instellen. Vooral de camera is voor mij een hele stap voorwaarts!
Net als op al mijn andere Android apparaten ook hier Nova Launcher weer opgezet, dus qua launcher merk ik niks van EMUI. En wat de menu indelingen betreft, tja soms is het even zoeken, maar het went zeker wel. Er zijn ook extra instellingen die je in vanilla Android niet vindt, zoals do not distrub regels voor bepaalde dagen, tijden of evenementen.
En inderdaad het notificatie ledje is te gebruiken voor ontvangen berichten, ik heb nog niet geprobeerd welke kleuren allemaal, maar de groene kleur doet het voor WhatsApp in ieder geval. Hij knippert niet echt, maar het is een soort fade-in/fade-out
Het notificatiesysteem is inderdaad wel even iets anders dan standaard, maar ook dat zal wel wennen. Je krijgt bijvoorbeeld bij een bericht van WhatsApp de foto als icoontje van de betreffende persoon in je notificatiebalk. En die is kleinnnnnnn.. dus eigenlijk zie je dan niet goed wie het is. Dat had van mij wel gewoon het WhatsApp icoontje mogen zijn.
Moet nog even kijken wat ik nou het handigste hoesje vind, ik was een pulltab gewend voor mijn Moto E. Ik heb nu een eenvoudige flipcover voor de Honor, dacht dat ik dat handig zou vinden, maar vind het nog niet echt wat. Heb ook al zo'n transparante siliconen backcover liggen en een glas screenprotector. Die combinatie is misschien fijner. Er zit standaard al een normale screenprotector op de Honor, die moet er dan af. Zal nog wel eens kijken.
De eerste indrukken van dit toestel zijn erg positief. Het loopt allemaal heel soepel, heb nog geen hickup gezien. Ik heb redelijk grote handen en kan het toestel dus prima nog met één hand bedienen. Dit is echter wel het maximum formaat voor mij, groter wil ik niet.
De camera's zijn meer dan prima met daarbij een pro mode waar je sluitertijd, ISO waarden etc kunt instellen. Vooral de camera is voor mij een hele stap voorwaarts!
Net als op al mijn andere Android apparaten ook hier Nova Launcher weer opgezet, dus qua launcher merk ik niks van EMUI. En wat de menu indelingen betreft, tja soms is het even zoeken, maar het went zeker wel. Er zijn ook extra instellingen die je in vanilla Android niet vindt, zoals do not distrub regels voor bepaalde dagen, tijden of evenementen.
En inderdaad het notificatie ledje is te gebruiken voor ontvangen berichten, ik heb nog niet geprobeerd welke kleuren allemaal, maar de groene kleur doet het voor WhatsApp in ieder geval. Hij knippert niet echt, maar het is een soort fade-in/fade-out
Het notificatiesysteem is inderdaad wel even iets anders dan standaard, maar ook dat zal wel wennen. Je krijgt bijvoorbeeld bij een bericht van WhatsApp de foto als icoontje van de betreffende persoon in je notificatiebalk. En die is kleinnnnnnn.. dus eigenlijk zie je dan niet goed wie het is. Dat had van mij wel gewoon het WhatsApp icoontje mogen zijn.
Moet nog even kijken wat ik nou het handigste hoesje vind, ik was een pulltab gewend voor mijn Moto E. Ik heb nu een eenvoudige flipcover voor de Honor, dacht dat ik dat handig zou vinden, maar vind het nog niet echt wat. Heb ook al zo'n transparante siliconen backcover liggen en een glas screenprotector. Die combinatie is misschien fijner. Er zit standaard al een normale screenprotector op de Honor, die moet er dan af. Zal nog wel eens kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 30-11-2016 11:32 ]
Heb het toestel nu sinds enkele weken in gebruik en hij bevalt behalve één issue. En dat is dat anderen mij tijdens het bellen slecht kunnen horen. Het lijkt wel alsof het geluid van mijn stem 'weggedrukt' wordt als ik praat. De ander hoort op het moment dat ik praat ook extra ruis. Als ik stil ben valt de ruis weer weg. Ik hoor de ander gewoon meer dan prima. Geprobeerd via verschillende instellingen voor 2G/3G/4G netwerk, maar dat helpt allemaal niks. Via internet al gezocht en kom (niet specifiek Huawei) issues tegen met de noise cancelation microfoon, waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden.
Voor iemand herkenbaar?
EDIT: Heb m'n telefoon herstart in 'veilige modus' en daarin was ik gewoon goed te verstaan! Daarna weer opnieuw normaal herstart en het leek nu ook gewoon goed te klinken! Ik wacht het even af voorlopig. Misschien is het een specifieke app die controle heeft over de microfoon.
Voor iemand herkenbaar?
EDIT: Heb m'n telefoon herstart in 'veilige modus' en daarin was ik gewoon goed te verstaan! Daarna weer opnieuw normaal herstart en het leek nu ook gewoon goed te klinken! Ik wacht het even af voorlopig. Misschien is het een specifieke app die controle heeft over de microfoon.
[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 21-12-2016 13:44 ]
Helemaal herkenbaar. Enige issue tot op heden is de verstaanbaarheid van mij door anderen.hars73 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:32:
Heb het toestel nu sinds enkele weken in gebruik en hij bevalt behalve één issue. En dat is dat anderen mij tijdens het bellen slecht kunnen horen. Het lijkt wel alsof het geluid van mijn stem 'weggedrukt' wordt als ik praat. De ander hoort op het moment dat ik praat ook extra ruis. Als ik stil ben valt de ruis weer weg. Ik hoor de ander gewoon meer dan prima. Geprobeerd via verschillende instellingen voor 2G/3G/4G netwerk, maar dat helpt allemaal niks. Via internet al gezocht en kom (niet specifiek Huawei) issues tegen met de noise cancelation microfoon, waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden.
Voor iemand herkenbaar?
Ik zal je tip eens volgen. BTW hoe start je op in "veilige modus"?
Verder ben ik helemaal tevreden: goed scherm, reageert snel, ligt makkelijk in de hand.
Edit : ff googlen en Save Mode wordt duidelijk. In de Veilige modus is ook bij mij het probleem (slecht te verstaan door anderen) verdwenen.
Ben voornemens om tempered glass ter bescherming beeldscherm en frosted shield (nillkin )voor bescherming van achterzijde toestel te bestellen. Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 10% gewijzigd door jolobe op 21-12-2016 18:48 ]
Heb geen idee of het probleem (slecht te verstaan door anderen) echt volledig verdwenen is nu hoor. Ga het wel even zien. Maar in Safe Mode was het in ieder geval zeker goed! Dus het in ieder geval geen hardware issue. Huawei support adviseert een factory reset en als dat niet helpt opsturen en laten 'repareren'. Nou voorlopig laat ik het even zo.
EDIT: Vanmorgen werd ik gebeld en de andere kant verstond mij gewoon goed!
Ik heb een tempered glass liggen inmiddels (via Aliexpress besteld) en ook een soort TPU silicone cover er al omheen. Het tempered glass wacht ik nog even mee. De standaard screenprotector doet het naar mijn idee goed genoeg op het moment. Heb de telefoon standaard in m'n broekzak, maar uiteraard zonder dat er andere dingen in m'n broekzak zitten.
EDIT: Vanmorgen werd ik gebeld en de andere kant verstond mij gewoon goed!
Ik heb een tempered glass liggen inmiddels (via Aliexpress besteld) en ook een soort TPU silicone cover er al omheen. Het tempered glass wacht ik nog even mee. De standaard screenprotector doet het naar mijn idee goed genoeg op het moment. Heb de telefoon standaard in m'n broekzak, maar uiteraard zonder dat er andere dingen in m'n broekzak zitten.
[ Voor 24% gewijzigd door hars73 op 22-12-2016 14:19 ]
En de opgave voor Beta testing Android 7 / Emui 5.0 voor de 5c is begonnen!
Voorwaarde is wel een Indiaase versie van de 5c, dus niet voor ons Europeanen, maar dit bevestigt wel dat de 5c de update gaat krijgen.
https://club.hihonor.com/...est-preview-version.13953
Voorwaarde is wel een Indiaase versie van de 5c, dus niet voor ons Europeanen, maar dit bevestigt wel dat de 5c de update gaat krijgen.
https://club.hihonor.com/...est-preview-version.13953
Sinds een aantal weken ben ik ook in het bezit van de Honor 5c. Echt een uitstekende telefoon voor minder dan €200 qua prijs/specs! Alleen het RAM management snap ik niet... Er is maar + minus 500 mb RAM van de 2000 MB beschikbaar. Hoe kan dit en kan iemand mij hiermee helpen? Dit kun je zien door de touchknop, voor openstaande apps om te verwijderen aan te tikken.
Ik hoor het graag!
Mvg,
Tom
Ik hoor het graag!
Mvg,
Tom
RAM verbruikt evenveel energie of het nu vol of leeg is, wat dat betreft kun je dus beter zo vol mogelijk RAM geheugen hebben. Verder doet Android veelgebruikte apps vast in het geheugen laden, waardoor het minder lang duurt om deze op te starten. Het is dus helemaal niet zo vreemd dat je maar 500MB vrij hebt.TomGamer02PSN schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:30:
Sinds een aantal weken ben ik ook in het bezit van de Honor 5c. Echt een uitstekende telefoon voor minder dan €200 qua prijs/specs! Alleen het RAM management snap ik niet... Er is maar + minus 500 mb RAM van de 2000 MB beschikbaar. Hoe kan dit en kan iemand mij hiermee helpen? Dit kun je zien door de touchknop, voor openstaande apps om te verwijderen aan te tikken.
Ik kreeg vanochtend de melding om EMUI 5.0 en Android 7.0 te installeren. Better late than never.
Ik ben erg benieuwd, lees positieve feedback op EMUI 5.0.
Ik ben erg benieuwd, lees positieve feedback op EMUI 5.0.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik wou het net gaan posten.. ook hier ben ik nu de Android 7.0 update aan het downloaden. Het gaat nog niet heel snel, maar ik heb geduld.
Versie NEM-L51C432B350, 2.01GB groot.
Had al gelezen dat ie de laatste paar weken in Duitsland verspreid werd, dus nu is Nederland blijkbaar aan de beurt.
Goed bezig Huawei!
EDIT: En de update geinstalleerd en werkend.
Versie NEM-L51C432B350, 2.01GB groot.
Had al gelezen dat ie de laatste paar weken in Duitsland verspreid werd, dus nu is Nederland blijkbaar aan de beurt.
Goed bezig Huawei!
EDIT: En de update geinstalleerd en werkend.
[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 01-06-2017 11:45 ]
Mijn ervaringen na een paar dagen nu zijn uiterst positief!
Ik gebruik nog wel gewoon Nova Launcher, omdat die gewoon goed bevalt. Heb het gevoel dat mijn telefoon wel flink sneller is geworden. Stabiliteit is prima. Splitscreen apps werken. Beveiligingspatch is van maart 2017. En wat me opviel is dat de helderheid van het scherm beter is. Staat de slider nu halverwege, dan was dat met de oude emui toch zeker op driekwart. Dus het scherm zou nu een hogere maximale helderheid moeten kunnen hebben lijkt het op.
Ik gebruik nog wel gewoon Nova Launcher, omdat die gewoon goed bevalt. Heb het gevoel dat mijn telefoon wel flink sneller is geworden. Stabiliteit is prima. Splitscreen apps werken. Beveiligingspatch is van maart 2017. En wat me opviel is dat de helderheid van het scherm beter is. Staat de slider nu halverwege, dan was dat met de oude emui toch zeker op driekwart. Dus het scherm zou nu een hogere maximale helderheid moeten kunnen hebben lijkt het op.
Hallo, ik heb sinds een aantal maanden een Honor 5C telefoon. Heel tevreden over, maar nu heb ik er laatst een SD-kaart voor gekocht (microSDHC UHS-I Card with Adapter, 32 GB, speed up to 48 MB/s 320X, van Sandisk) en het lukt me totaal niet om daar dingen naar toe te verplaatsen. Bij geen enkele app zie ik de mogelijkheid om deze naar de SD-kaart te verplaatsen. Ook foto’s verplaatsen lukt niet. Mijn man heeft dezelfde SD-kaart in zijn oude Samsung tablet gestopt en kon er meteen wel apps naar verplaatsen, ook apps die ik ook gebruik, maar waarbij ik die optie dus niet zie.
Snapt iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik heb eindeloos zitten googelen en las iets over dat een SD-kaart in een Honor 5C eerst geformatteerd moet worden als intern geheugen o.i.d., iets over ‘adoptable storage’, maar die mogelijkheid zie ik ook al niet. Ik kan de SD-kaart wel formatteren, heb ik ook gedaan, maar niet als intern geheugen ofzo en daarna kon ik er even goed nog niks mee.
Of heb ik gewoon niet de goede SD-kaart gekocht?
Snapt iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik heb eindeloos zitten googelen en las iets over dat een SD-kaart in een Honor 5C eerst geformatteerd moet worden als intern geheugen o.i.d., iets over ‘adoptable storage’, maar die mogelijkheid zie ik ook al niet. Ik kan de SD-kaart wel formatteren, heb ik ook gedaan, maar niet als intern geheugen ofzo en daarna kon ik er even goed nog niks mee.
Of heb ik gewoon niet de goede SD-kaart gekocht?
De Honor 5c (of eigenlijk de Android versie) ondersteunt geen apps naar sd.
Ook adoptable storage (waarbij je het sd geheugen onderdeel laat uitmaken van het interne telefoon geheugen) wordt niet ondersteund.
Wat je wel kunt doen is de standaard opslag naar sd zetten. Dan komen in ieder geval al je foto's, video's en WhatsApp foto's ed. direct op je sd kaart te staan. Kun je vinden bij Instellingen / geheugen en opslag
Ook adoptable storage (waarbij je het sd geheugen onderdeel laat uitmaken van het interne telefoon geheugen) wordt niet ondersteund.
Wat je wel kunt doen is de standaard opslag naar sd zetten. Dan komen in ieder geval al je foto's, video's en WhatsApp foto's ed. direct op je sd kaart te staan. Kun je vinden bij Instellingen / geheugen en opslag
[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 13-11-2017 22:58 ]
Staat jullie android Beveiligingspatch ook op 5 mei 2017? Volgens Huawei support zou er ondertussen een meer recente versie de lucht ingestuurd zijn.
Bij mij inderdaad hetzelfde. Ik had op een Duitse site ook al gelezen dat er al twee keer een update geweest zou zijn, maar ik krijg hem niet.4x4 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:46:
Staat jullie android Beveiligingspatch ook op 5 mei 2017? Volgens Huawei support zou er ondertussen een meer recente versie de lucht ingestuurd zijn.
Jongens,
Vandaag op mijn Huawei 3GT (tweelingbroertje van de Honor 5C) een grote en kleine update binnen gekregen.
De grote is afgerond (2gb) en de kleine is ie nu mee bezig (312mb).
Na bijna een jaar eindelijk een update. Laatste was van 5 mei 2017.
Ben benieuwd.
(Heb blijkbaar niet genoeg karma om screenshots te kunnen uploaden
)
Vandaag op mijn Huawei 3GT (tweelingbroertje van de Honor 5C) een grote en kleine update binnen gekregen.
De grote is afgerond (2gb) en de kleine is ie nu mee bezig (312mb).
Na bijna een jaar eindelijk een update. Laatste was van 5 mei 2017.
Ben benieuwd.
(Heb blijkbaar niet genoeg karma om screenshots te kunnen uploaden
[ Voor 12% gewijzigd door 4x4 op 28-04-2018 21:46 ]
Geloof het of niet maar ook vandaag weer een update van 303mb binnen gekregen. Beveiliging is nu tot 1 april 2018 bijgewerkt.
En weer een update.
Beveiliging staat nu op het niveau van 1 januari 2019. EMUI is 5.0.4.
Ik ben positief verrast hoe lang Huawei een toestel van €200 2.5 jaar na lancering nog ondersteunt.
Beveiliging staat nu op het niveau van 1 januari 2019. EMUI is 5.0.4.
Ik ben positief verrast hoe lang Huawei een toestel van €200 2.5 jaar na lancering nog ondersteunt.
Pagina: 1