Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Security camera's hangen, beste opties? streaming?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een man die ik ken woont in een dorp, zijn zoon heeft een boerderij buiten het dorp normaliter gaat hij hier twee keer per dag langs maar omdat hij erg ziek is geworden kan hij er niet meer naar toe.. daarom zoek ik een manier om voor hem live camera beelden te bekijken wat er op de boerderij gebeurd, heeft iemand hier ervaring mee? Ik zat te denken aan een wifi home camera neer te hangen op de boerderij en dan bij de meneer thuis op de televisie een computer aan te hangen waarnaar dit beeld gestreamt word constant... heeft iemand wat goede tips of ervaringen hier mee?

Mvg,

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit kan met min of meer standaard IP camera's. Je kunt dan ook kiezen om de beelden op een laptop / tablet of smartphone oid te bekijken. Voeg je hier bewegingsdetectie aan toe (dit bieden veel camera's) dan kun je zelfs nog een notificatie ontvangen als er beweging is gedetecteerd. Dan hoef je ook niet de hele dag naar een scherm te kijken (wat je in de praktijk toch niet doet). Dit heeft overigens op zich weinig met B&V te maken volgens mij.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 21:37

Gertjuhjan

Software Engineer

Om een goed advies te kunnen geven, heb ik nog wat informatie nodig:
Is er op de boerderij buiten het dorp een internetaansluiting?
Hoe veel camera's moeten er bekeken worden?
Hoe veel camera's moeten er tegelijk bekeken worden?
Moet er ook opslag gedaan worden?

Zo als je in de winkels vaak ziet, dat er 4 beelden tegelijk getoond worden, wordt vaak al lastiger omdat dit in deze situatie remote wordt gedaan. De kwaliteit van de streams zal waarschijnlijk erg laag zijn als je 4 streams tegelijk wilt bekijken. (Of de boerderij en het huis moeten beide op glasvezel aangesloten worden).

P.s. ik lees nu dat je 1 camera op wilt hangen. Dan is het waarschijnlijk geen probleem. Als er maar genoeg bandbreedte is om het te kunnen streamen.

Xbox: Gulpener88

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:09
Camera's zoals Axis hebben vaak ook een interne SD kaart waarop opnames gemaakt kunnen worden als er beweging word gedetecteerd. Die kan je dan via een web interface terug zien.

Je zou bijvoorbeeld een live-stream in lage kwaliteit altijd kunnen weergeven op een oude pc of iPad, en dan de camera zelf beelden laten opnemen als er beweging is zodat je ook kan terugkijken als er wel iets is gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een internet aansluiting op de boerderij waar het over gaat, het gaat vermoedelijk om 1 camera die buiten hangt en die op de stal richt dus hoeft geen bewegingsdetector aanwezig te zijn, en de man kijkt dit het liefst op een tv met een makkelijk te bedienen systeem. Hij is op leeftijd dus daarom liefst zo simpel mogelijk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Simpele IP-camera's kunnen al voldoen. Mits de TV een HDMI-ingang heeft: hang er een PC aan, of beter: een Raspberry Pi oid. Die kan dan de stream tonen op de TV. Er is voor dergelijke constructen wel inspiratie te vinden via Google.

Dit is geen Beveiliging & Virussen onderwerp, ik verplaats je topic daarom. Al twijfel ik wat over waar het het beste post :o Ik denk Duurzame Energie & Domotica (want: lichte home automation) dus stuur het die kant op. Kijk ook even door dit subforum heen voor inspiratie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:09
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:47:
Er is een internet aansluiting op de boerderij waar het over gaat, het gaat vermoedelijk om 1 camera die buiten hangt en die op de stal richt dus hoeft geen bewegingsdetector aanwezig te zijn, en de man kijkt dit het liefst op een tv met een makkelijk te bedienen systeem. Hij is op leeftijd dus daarom liefst zo simpel mogelijk.
De camera is de bewegingsdetector, die beelden opneemt als er iets gebeurt. Dit is handig zodat je beelden kan terugroepen als er bijvoorbeeld wel iets voorvalt. Dit hoeft niet perse door die man zelf gedaan te worden, die kan gewoon lekker af en toe meekijken met die low-quality stream.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses.. had geen flauw idee waar ik zoiets moest plaatsen :x
F_J_K schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:01:
Simpele IP-camera's kunnen al voldoen. Mits de TV een HDMI-ingang heeft: hang er een PC aan, of beter: een Raspberry Pi oid. Die kan dan de stream tonen op de TV. Er is voor dergelijke constructen wel inspiratie te vinden via Google.

Dit is geen Beveiliging & Virussen onderwerp, ik verplaats je topic daarom. Al twijfel ik wat over waar het het beste post :o Ik denk Duurzame Energie & Domotica (want: lichte home automation) dus stuur het die kant op. Kijk ook even door dit subforum heen voor inspiratie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:30:
Mijn excuses.. had geen flauw idee waar ik zoiets moest plaatsen :x
offtopic:
No problem, ik zat zelf ook erg te twijfelen en loop hier al vele jaren rond.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik gebruik thuis een Synology NAS met Synology Surveillance Station en drie ip-camera's. De NAS neemt continu beelden op van de camera's. Hoeveel je kunt opslaan hangt uiteraard af van de capaciteit van de harde schijven in de NAS, het aantal streams en de kwaliteit van de streams.

Surveillance Station werkt best aardig en is een betaalbare oplossing. Om streams van meerdere camera's op te kunnen nemen heb je een Camera License Pack voor het benodigde aantal camera's nodig. Voor vier extra camera's kost dat 170 euro.

Tegenwoordig heb je voor niet al te veel geld camera's met een resolutie van 3 tot 5 megapixel. In tegenstelling tot je average crappy camerabeeld uit Opsporing Verzocht leveren deze camera's beelden op waar je daadwerkelijk details op kunt onderscheiden zoals een kenteken van een auto :) .

Synology heeft een app waarmee je de streams op afstand kunt bekijken. Gezien de boerderij zich buiten het dorp bevindt heb je waarschijnlijk een redelijke trage upload via adsl van hooguit enkele Mbit/s. Ik zou geen hoge verwachtingen hebben van de kwaliteit van een livestream over adsl. Ik haal via mijn domoticasysteem elke minuut en op verzoek (bijv. als er wordt aangebeld) hoge kwaliteit stills uit de Synology NAS die ik toegankelijk maak via de app van mijn domoticasysteem. Op die manier kan ik snel en in goede kwaliteitl zien hoe de situatie er thuis bij staat.

Mijn ervaring met de bewegingsdetectie van de Synology Surveillance Station is dat het beroerd werkt voor beelden van buiten. Bewegende bomen en wolken die voor de zon drijven kunnen ervoor zorgen dat de bewegingsdetectie wordt getriggerd. Ik heb een mailbox worden beelden van de camera's naartoe worden gestuurd als er beweging wordt gedetecteerd. In de praktijk is dat een halve live stream van wat er thuis gebeurt :) .

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Welke camera's gebruik jij hiervoor? Even snel in je inventaris gekeken, maar daar zie ik het niet zo snel terug.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Perkouw schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:50:
[...]

Welke camera's gebruik jij hiervoor? Even snel in je inventaris gekeken, maar daar zie ik het niet zo snel terug.
Ik heb o.a. 2x ACTi D32 (2048x1536 resolutie) en een mindere 720p camera van Foscam. Ze zijn al weer drie jaar oud dus inmiddels zullen er wel betere producten zijn.
Pagina: 1